روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۷۲

 منیره زارع مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه وزارت کشور شد؛ پاد  وزیر کشور در حکمی منیره زارع را به‌عنوان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه وزارت کشور منصوب کرد. وزیر کشور در این حکم تاکید کرد: انعکاس شایسته گزارش جامع از فعالیت‌ها و برنامه‌ها، تهیه و تنظیم اعتبارات بودجه سالیانه مورد نیاز و مراقبت و اعمال نظارت لازم و ساماندهی برنامه‌های مالی از دیگر اموری است که انتظار می‌رود از طریق هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب و شایسته نسبت به تحقق آن تلاش و کوشش کنید. پیش از این منیره زارع سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و بودجه وزارت کشور بود.

 کسانی که زبان مدارا را نمی‌فهمند با زبان خودشان صحبت می‌کنیم؛ مهر  وزیر اطلاعات گفت: با کسانی که زبان مدارا را نمی‌دانند و نمی‌فهمند به ناچار با همان زبانی که می‌فهمند، رفتار می‌شود.  سیدمحمود علوی پس از دیدار با خانواده شهید مدافع امنیت محمدعلی بایرامی اظهار کرد: ما در قبال حفظ امنیت مردم و کسانی که با هر مرام و عقیده‌یی مشغول زندگی باشند خود را مسوول می‌دانیم اما هر کسی با هر عقیده‌یی اعم از شیعه، سنی، صوفی یا اهل حق اگر پا را از زندگی شخصی فراتر بگذارند و امنیت مردم را هدف بگیرند خود را موظف می‌دانیم که با آنان برخورد و از امنیت ملی دفاع کنیم.  وی با اشاره به واقعه اخیر خیابان پاسداران تصریح کرد: در این واقعه نیز بحث یک مجموعه نیست بلکه عده اندکی در این ناامنی‌ها نقش داشتند که حتی خلاف رضایت بسیاری از هم‌کیشانشان دست به این وحشی‌گری‌ها زدند و در این اقدامات ضد امنیتی، اوباش‌گری‌ها و آشوب‌ها با آن گروه اندک همراه نشدند.

 برگزاری جلسه هماهنگی سفر کاروان دولت تدبیر و امید به هرمزگان؛ ایسنا  جلسه هماهنگی سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان هرمزگان به ریاست رییس‌جمهور تشکیل و در آن ضمن بررسی روند پیشرفت پروژه‌ها همچنین موانع و مشکلات مردم استان راه‌های شتاب در روند توسعه استان هرمزگان مورد بحث قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در این جلسه که دیروز با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نفت، نیرو، کشاورزی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و شهرسازی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاونان رییس‌جمهور، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و استاندار هرمزگان برگزار شد؛ پس از ارائه گزارشی از برنامه‌ها و پروژه‌های هر کدام از دستگاه‌های اجرایی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی و خدماتی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 اهمیت مطالبه‌گری نهاد وکالت؛ ایلنا  «نهاد وکالت بدون بهره‌مندی از «استقلال» نمی‌تواند امکان مطالبه‌گری از قدرت عمومی را جامه عمل بپوشاند.» معاون حقوقی رییس‌جمهور به مناسبت هفتم اسفند روز وکیل با صدور پیامی این روز را تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده:«بر فرهیختگان حقوقی پوشیده نیست که «اصل استقلال نهاد وکالت» اهمیتی هم‌سنگ با «حیات و موجودیت» این تاسیس دارد چه ‌آنکه نهاد وکالت و بالطبع، وکیل بدون بهره‌مندی از «استقلال» قادر نخواهد بود، هدف والای خویش در احقاق حق در همه حوزه‌ها و نیز امکان مطالبه‌گری مردم از قدرت عمومی، اعم از قوه مجریه، مقننه و قضاییه را جامه عمل بپوشاند.»

 پیگیری موضوعات اولویت‌دار حوزه زنان و خانواده؛ خانه ملت   معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده از پیگیری عدالت جنسیتی و خانواده به عنوان دو اصل مهم در قانون برنامه ششم خبر داد و گفت: تمامی موضوعات اولویت‌دار حوزه زنان و خانواده را پیگیری می‌کنیم.  معصومه ابتکار دیروز در جلسه فراکسیون زنان به موضوعات مورد بررسی در جلسه نخست این ستاد اشاره کرد و گفت: در جلسه نخست بیشتر شاخص‌های عمومی را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم اختیاراتی برای مصوب این شاخص‌ها به دست آوریم تا ملاک حرکت در طول مسیر پیش‌ رو قرار گیرند.

 ظریف در بلگراد؛ ایرنا  وزیر امور خارجه به همراه هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی سفر دوره‌یی خود به صربستان، بلغارستان، کرواسی و بوسنی را آغاز کرد و در نخستین مرحله از این سفر عازم بلگراد شد. محمدجواد ظریف، رییس دستگاه دیپلماسی برای تبادل نظر و گفت‌وگو با مقامات این کشورها در اروپای شرقی است. وزیر امور خارجه را در این سفر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی متشکل از تعدادی بنگاه‌ها و کارآفرینان از بخش‌های خصوصی و دولتی همراهی می‌کنند. دیدار و گفت‌وگو با وزیران امور خارجه و دیگر مقامات عالیرتبه کشورهای صربستان، بلغارستان، کرواسی و بوسنی و نیز برگزاری همایش مشترک با تجار و بازرگانان ایرانی و این 4کشور ازجمله برنامه‌های ظریف در این سفر است.

 

ارسال نظر