اخبار کوتاه

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۵۹۵

 روحانی انتخاب رییس‌جمهوری جدید آفریقای جنوبی را تبریک گفت- پاد|  رییس‌جمهوری در پیامی انتخاب «ماتاملا سیریل رامافوزا» به عنوان رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی را به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط و همکاری‌های دو کشور دوست، در سطوح دوجانبه و بین‌المللی بیش از پیش گسترش و تحکیم یابد.

متن پیام حسن روحانی به شرح زیر است:

انتخاب جناب‌عالی به عنوان رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی را صمیمانه تبریک می‌گویم.

امیدوارم در دوره ریاست‌جمهوری جناب‌عالی شاهد گسترش و تحکیم بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور دوست جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آفریقای جنوبی، در زمینه‌های مورد علاقه طرفین، در سطوح دوجانبه و بین‌المللی باشیم.  از خداوند متعال سلامتی و موفقیت آن جناب و سرافرازی و سربلندی مردم آفریقای جنوبی را مسألت دارم.

  بررسی رفع فیلتر توییتر در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی- پاد| وزیر ارتباطات گفت که رفع فیلتر توییتر را به دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده‌ و این مساله در آنجا درحال بررسی نهایی است. محمدجواد آذری‌جهرمی در پاسخ به این سوال که برای رفع فیلتر توییتر چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ گفت: ما این مساله را به دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده‌ایم و در آنجا این مساله درحال بررسی نهایی است.

او ادامه داد: درباره جزئیات این مساله اجازه بدهید پس از آنکه به نتایجی رسیدیم آن را مطرح کنیم.  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که در سال جاری چه اندازه اشتغال‌زایی اینترنتی صورت گرفته است؟ اظهار کرد: در 6 ماهه اول که مستنداتش موجود است و گزارش‌های متعددی که به ما رسیده ۵۰ هزار شغل ثبت شده را داریم.

 افشاگری وزیر سابق اطلاعات درباره زهرا کاظمی-ایسنا| وزیر پیشین اطلاعات در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های صبح فاش کرد که زهرا کاظمی به تشخیص وزارت اطلاعات دولت اصلاحات جاسوس شناخته نشد اما اصرار سعید مرتضوی بر جاسوسی او نهایتا مرگ این شهروند ایرانی- کانادایی را رقم زد.  یونسی درباره پرونده بازداشت برخی فعالان محیط زیست به اتهام جاسوسی، برخی افراد و فعالان سیاسی و نهادی که درباره این موضوع صلاحیت اظهارنظر را دارد، گفت: متاسفانه وزارت اطلاعات در این پرونده مسوولیتی نداشته است اما معتقدم حتی در این مرحله هم باید پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار وزارت اطلاعات قرار بگیرد زیرا در شرایط و وضعیت فعلی حتی اگر بازداشت ‌شده‌ها به واقع به جاسوسی محکوم هم شوند، اقناع افکار عمومی سخت می‌شود.

 توییت بعیدی‌نژاد درباره دشمن شماره یک امریکا- تعادل| حمید بعیدی‌نژاد سفیر کشورمان در انگلیس با انتشار نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ درباره بزرگ‌ترین دشمن خارجی امریکا از نگاه مردم این کشور توییت کرد: براساس این نظرسنجی تنها 7.6درصد از مردم امریکا، ایران را بزرگ‌ترین دشمن خارجی خود می‌دانند. این حس در سال‌های اخیر مرتب رو به کاهش بوده است. در سال ٢٠٠٦، حدود ٣١درصد امریکایی‌ها ایران را بزرگ‌ترین دشمن خارجی خود می‌دانستند که این رقم در سال ٢٠١٤ به ١٦درصد کاهش یافته بود. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که 3درصد از رای‌دهندگان دموکرات، 10درصد از جمهوری‌خواهان و 7درصد از رای‌دهندگان مستقل ایران را به‌عنوان بزرگ‌ترین دشمن خود دانسته‌اند.

 گفت‌وگوهای سیاسی ایران و مکزیک برگزار شد- ایسنا| گفت‌وگوهای سیاسی ایران و مکزیک در جریان سفر مدیرکل امریکای وزارت خارجه در مکزیکوسیتی برگزار شد. در این دیدار که محمدتقی حسینی سفیر ایران در مکزیک حضور داشت، مقامات وزارت خارجه دو کشور در مورد آخرین مسائل دو جانبه و مذاکره برای اقدامات لازم جهت ارتقای سطح روابط دو کشور و دستیابی به توافق‌های پیشین رایزنی و تبادل‌نظر کردند. پیش از این نیز این مقام وزارت خارجه در جریان سفر به امریکای‌لاتین با مقامات کشورهای ونزوئلا و اکوادور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 بررسی ۵ سوال از روحانی در کمیسیون اقتصادی مجلس- تسنیم| محمود شکری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی سوالات نمایندگان از رییس‌جمهور در جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد. روز پنج‌شنبه 3 اسفند هیات‌رییسه مجلس 5 سوال از رییس‌جمهور را اعلام وصول کرد که محور این سوالات به شرح زیر بود: 1-چرا دولت در کنترل قاچاق به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل فلج تولید ملی تاکنون موفق نبوده است؟ 2-علت استقرار تحریم‌های بانکی با گذشت حدود 2 سال با وجود تعهدات برجامی ایران چیست؟ 3-چرا دولت نسبت به کاهش بیکاری تاکنون اقدام شایسته‌یی نداشته است؟ 4-علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله در دولت روحانی با وجود تمام وعده‌ها و اعلام‌های مکرر مبنی بر عبور از رکود چیست؟ 5-علت افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش ارزش پول ملی چیست؟

 سیستم تقسیمات کشوری معیوب است- خانه ملت| عضو هیات‌رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: سیستم تقسیمات کشوری معیوب است و نیاز به اصلاح دارد. حسن نوروزی بیان کرد: فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) در شهر رباط‌کریم واقع شده است، ولی در تقسیمات کشوری این فرودگاه را به شهر ری داده‌اند که فاصله‌یی

35 کیلومتری با یکدیگر دارند. نوروزی با اشاره به اینکه در نتیجه این تقسیمات کشوری، اگر مسافری در پرواز دچار بیماری شود باید این شخص را به بیمارستان فیروزآبادی در 35 کیلومتری فرودگاه ببرند، افزود: این در حالی است که بیمارستان رباط‌کریم تا باند فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) 2 کیلومتر فاصله دارد.

 تهیه طرح «نحوه برخورد و کنترل برهم‌زنندگان امنیت عمومی» در مجلس-فارس| کمال دهقانی فیروزآبادی نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از تهیه طرح نحوه برخورد و کنترل برهم‌زنندگان امنیت عمومی خبر داد. او با اشاره به جلسه فوق‌العاده هفته آینده کمیسیون، افزود: این جلسه با حضور وزیر اطلاعات، فرمانده نیروی انتظامی، جمعی از مسوولان مرکز پژوهش‌ها و اعضای کمیسیون خواهد بود که براساس آن قرار است پیش‌نویس طرح برخورد، کنترل و مدیریت برهم‌‌زنندگان امنیت عمومی و به‌ویژه اغتشاشگران اخیر منتسب به فرقه دراویش که چندی پیش در پاسداران اقدام به ناامنی کردند، تهیه شود.

 

ارسال نظر