روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۵۱۷

 نشست ویژه تجار و سرمایه‌گذاران ایران و افغانستان برگزار می‌شود- پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور| معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌یی وزارت کشور از برگزاری نشست ویژه سرمایه‌گذاران و تجار منتخب ایرانی و افغانستانی در تهران در نیمه دوم فروردین ماه 97 خبر داد. بابک دین‌پرست افزود: وزیر کشور با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور با برگزاری نشست ویژه تجار و سرمایه‌گذاران افغانستانی مقیم ایران همچنین دیگر تجار و سرمایه‌گذاران افغانستانی که گستره جغرافیایی ایران را برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری خود برگزیده‌اند، موافقت کرد.رییس کمیته اقتصادی و ترانزیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران- افغانستان یادآور شد: این نشست نیمه دوم فروردین 97 به ریاست وزیر کشور و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل می‌شود.

 نشست مجلس و شورای نگهبان برای نهایی کردن مصادیق رجل سیاسی-تسنیم|رییس کمیسیون شوراهای مجلس از برگزاری نشست مشترک مجلس و شورای نگهبان برای نهایی کردن مصادیق رجل سیاسی و مذهبی خبر داد. محمدجواد کولیوند گفت: طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، شورای نگهبان ‌باید 4 مورد رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر برای کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین کند که اینها را شورای نگهبان تمام کرده و شرایط عمومی را به مجلس محول کرده‌اند. او افزود: منتظریم بررسی بودجه 97 در مجلس تمام شود و سپس جلسه مشترکی با شورای نگهبان پیرامون مصادیق رجل سیاسی و مذهبی برگزار کنیم تا ببینیم باید به چه شکلی این موارد را در اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری لحاظ کنیم.

 پیگیری مصوبات سفر روحانی به هند توسط نمایندگان-ایرنا| رییس گروه دوستی-پارلمانی ایران و هند گفت: اعضای گروه دوستی-پارلمانی ایران و هند دیروز شنبه در راستای افزایش مناسبات دوجانبه و روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عازم هند شدند. نظر افضلی افزود: سفر پنج روزه جمعی از اعضای گروه دوستی-پارلمانی ایران و هند به دهلی‌نو از دیروز آغاز شد. نماینده نهبندان در مجلس اضافه کرد: در این سفر ما با وزیر خارجه، رییس مجلس و جمعی از مسوولان پارلمانی کشور هندوستان دیدار و گفت‌وگو می‌کنیم.

 102 امضا پای طرح «اعاده اموال نامشروع مسوولان»-فارس| طراح طرح «اعاده اموال نامشروع مسوولان» از افزایش امضاهای طرح «اعاده اموال نامشروع مسوولان» به 102 امضا خبر داد. محمد دهقان به استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این طرح اشاره و دلیل این استقبال را محور بودن موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین مطالبه عمومی برای مبارزه جدی با مفسدان در این طرح عنوان کرد. او افزود: در روزهای گذشته و پس از تهیه و تدوین طرح جمع زیادی از نمایندگان با مراجعه به بنده خواستار امضای طرح بودند؛ البته باتوجه به فشرده بودن جلسات مجلس نمایندگان مشغله‌های متعددی داشتند اما این مشغله‌ها مانع حمایت نمایندگان از این طرح نشد.

 خواهان درگیری با نیروهای مورد حمایت ایران در عراق و سوریه نیستیم-ایسنا| دستیار وزیر امور خارجه امریکا در نامه‌یی خطاب به یک سناتور تاکید کرد که واشنگتن در عراق و سوریه قصد مقابله با نیروهای مورد حمایت ایران را ندارد. مقامات وزارت امور خارجه امریکا و پنتاگون در نامه‌هایی خطاب به یک سناتور دموکرات تصریح کردند که دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا اختیار قانونی برای نگه داشتن نیروهای امریکایی در عراق و سوریه را دارد. در این نامه‌ها آمده است که واشنگتن سازمان‌ها و گروه‌هایی ازجمله شبه‌نظامیان شیعی یا گروه‌های وابسته به ایران را هدف قرار نمی‌دهد.

  بررسی استیضاح آخوندی در کمیسیون عمران-میزان| محمدرضا رضایی‌کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست استیضاح وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر از هیات‌رییسه مجلس به کمیسیون عمران ارسال شده است. او افزود: باتوجه به تعطیلات مجلس در هفته جاری کمیسیون عمران بررسی استیضاح وزیر راه و شهر‌سازی را هفته آینده در دستور کار خود قرار خواهد داد. به گفته نمایندگان مجلس، حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج دلیل اصلی به جریان افتادن طرح استیضاح آخوندی است.

 

ارسال نظر