روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۵۴

 وزیر کشور مامور بررسی حوادث خیابان پاسداران شد- پاد| رییس‌جمهوری با صدور پیامی شهادت 3 نفر از سربازان نیروی انتظامی و 2 نفر از بسیجیان را در حوادث و اغتشاشات اخیر در خیابان پاسداران در تهران تسلیت گفت و وزیر کشور را مامور بررسی دقیق این موضوع و ارائه گزارش به افکار عمومی کرد. در بخشی از پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی آمده است: شهادت 3 نفر از سربازان رشید نیروی انتظامی و 2 نفر از بسیجیان سرافراز مایه تاثر و تالم فراوان شد. رییس‌جمهوری در این پیام از وزیر کشور به عنوان رییس شورای امنیت کشور خواست به صورت دقیق این حادثه را بررسی و تمامی عوامل ایجاد اختلال در نظم جامعه را شناسایی کرده و گزارش شفاف و دقیقی را در اسرع وقت به افکار عمومی ارائه کند. روحانی در این پیام تاکید کرد: لازم است مسوولان ذی‌ربط ضمن دیدار با خانواده شهدا به مجروحان نیروی انتظامی و بسیج در این حادثه رسیدگی جدی کنند.

 قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی ابلاغ شد- پاد| رییس‌جمهوری در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی «قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی» را جهت اجرا به وزارت صنعت، وزارت تعاون و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ کرد. همچنین رییس‌جمهوری «قانون اصلاح قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر» را برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد. براساس قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، دولت می‌تواند برای کمک به ارتقای تحصیلی هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، کمک هزینه تحصیلی تعیین و پرداخت کند. همچنین براساس این قانون همه تولیدات صنایع دستی داخلی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

 خبر کشته شدن 3 نفر از دراویش صحت ندارد-ایسنا| یک منبع مطلع خبر کشته شدن 3 نفر از دراویش در جریان ناآرامی‌های اخیر خیابان پاسداران تهران را تکذیب کرد. او با اشاره به منابع منتشر‌کننده این شایعه گفت: پیش از این نیز همین منابع در خبری اقدام به انتشار تصاویری از راننده اتوبوس مرگ که منجر به شهادت 3 نفر از عوامل فداکار و حافظ امنیت و آرامش در نیروی انتظامی شده بود، کردند و مدعی شده بودند این فرد نیز کشته شده است و در تصاویر خود برای مظلومیت قاتل فضاسازی کردند که با مصاحبه تلویزیونی این فرد کذب بودن این ادعا نیز مشخص شد.

 باید اسلام ناب را برابر تفکرات مضر عرضه کنیم-ایسنا| نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما این ظرفیت را داریم تمدن بزرگ اسلامی را که حاکمان نالایق رو به نابودی کشاندند، دوباره زنده کرده و اسلام ناب را در مقابل تفکرات مضر عرضه کنیم. حجت‌الاسلام علی سعیدی در همایش بصیرت فاطمی که در حسینیه شهید مطهری سپاه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نگاه جریان‌های سیاسی حائز اهمیت است که باید دانست و مشخص شود که این جریان‌ها با چه دیدی به دین و علمای دین می‌نگرند و برنامه آنها برای ترویج دین همچنین بهره‌مندی دین چیست؛ باید نوع جریان‌شناسی دوران پیروزی انقلاب اسلامی را شناخته و بررسی و تبیین کرد.

 درخواست استیضاح آخوندی و ربیعی-برنا| داریوش اسماعیلی در جریان نشست علنی صبح دیروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی بخش‌های هزینه‌یی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اختصاص داشت، اعلام کرد: طرح استیضاح ربیعی و آخوندی از سوی جمعی از نمایندگان ارائه شده است. نماینده سروستان در مجلس رییس مجلس را خطاب قرار داد و گفت: آقای لاریجانی از شما می‌خواهم درخواست استیضاح وزرای راه و رفاه را در نخستین جلسه هیات رییسه مجلس مطرح کنید تا پاسخی به مطالبات مردم داده شود.

 تجمع سپرده‌گذاران موسسات مالی مقابل مجلس- خانه ملت| جمعی از سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری با تجمع مقابل مجلس خواستار تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌های خود شدند. صبح روز گذشته جمعی از سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری در اعتراض به بلاتکلیفی سپرده‌های خود مقابل مجلس تجمع کردند. براساس این گزارش و طبق گفته یکی از تجمع‌کنندگان مقرر شده بود که سپرده سپرده‌گذاران تا سقف معینی و با درنظر گرفتن ضرر و زیان آنها پرداخت شود که این موضوع تاکنون محقق نشده است. لازم به ذکر است که برخی تجمع‌کنندگان از سپرده‌گذاران موسساتی همچون آرمان، افضل توس، کاسپین و... بودند. تجمع‌کنندگان خواهان رسیدگی نمایندگان به مشکلات خود بوده و با سر دادن شعارهایی مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

 انتقاد نماینده رشت از عملکرد صدا و سیما-ایلنا| نایب‌رییس نخست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با ابراز نگرانی نسبت به اینکه منشور حقوق شهروندی فقط سیاه کردن چند ورق کاغذ باشد، ایراد اصلی در جریان سیدامامی را متوجه دولت دانست و با انتقاد نسبت به صداوسیما گفت: چرا صداوسیما به‌جای نمایش تصاویر خصوصی سیدامامی، اسناد جاسوسی‌اش را منتشر نکرد. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در عین حال تاکید کرد: ببینید اینکه کسی در فلان مهمانی بوده یا یک‌جور خاصی لباس پوشیده که نمی‌تواند مدرک برای جاسوسی باشد. مضافا اینکه اینها مسائل خصوصی یک فرد هستند و انتشار فیلم آن، علی‌الخصوص بعد از فوت او و در حالی که دست خودش از دنیا کوتاه است و امکان دفاع بستگان و وکلا در صداوسیما وجود ندارد، اصلا کار اخلاقی و شرعی نیست. در این فقره صداوسیما اخلاق اسلامی، دینی و معرفتی را رعایت نکرد، ضمن اینکه به حجم شبهات هم افزوده شد.

 تبادل تجاری ایران و اسپانیا با پول ملی-ایرنا| آلفونسو داستیس درخصوص امکان تبادلات تجاری بین ایران و اسپانیا با پول ملی دو کشور تصریح کرد: مادرید درنظر دارد این‌گونه مبادلات را با ایران توسعه دهد. او همچنین در پاسخ به این سوال که موضع اسپانیا نسبت به برجام چیست؟ اظهار داشت: موضع مادرید درخصوص توافق برجام حمایتی است. وزیر خارجه اسپانیا افزود: این کشور به‌طور کامل از توافق برجام حمایت می‌کند. آلفونسو داستیس همچنین درمورد برنامه موشکی ایران گفت که ما خواستار امنیت برای همه دنیا هستیم.

 وزیر خارجه فرانسه به ایران سفر می‌کند-ایسنا| خبرگزاری تاس گزارش داد: وزیر خارجه فرانسه به‌زودی به ایران و روسیه سفر خواهد کرد. به نوشته تاس، «ژان ایو لودریان» در سخنانی در مجمع ملی فرانسه گفت: به‌دلیل ضرورت و فوریت بحث درباره وضعیت سوریه، طی چند روز آینده به مسکو و تهران سفر می‌کنم.

 

ارسال نظر