کمک‌های مالی ایران به لبنان برای بازسازی این کشور است

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۵۳
کمک‌های مالی ایران به لبنان برای بازسازی
این کشور است

محمدجواد ظریف با بیان اینکه اطلاعی از کمک‌های ایران به حزب‌الله ندارد، گفت که کمک‌های مالی ایران به لبنان در واقع به‌عنوان ابزاری برای بازسازی لبنان استفاده شده است و خرج ساختن خانه‌هایی شد که اسراییلی‌ها آنها را ویران کردند.

وزیر امور خارجه ایران که با شبکه «پی‌بی‌اس» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: ما همچنین پیشنهاد همکاری با ارتش لبنان را نیز مطرح کردیم. ما همیشه برای کمک به لبنان آماده خواهیم بود و همچنین امیدوارم که ایران و عربستان‌سعودی بتوانند با یکدیگر بر سر ساختن این کشورها رقابت کنند نه ویران کردن آنها. ظریف اضافه کرد: سقوط صدام باعث ایجاد یک تغییر در جهان عرب شد؛ به همین دلیل است که از سال 2003 زمانی که صدام از قدرت برکنار شد تا همین اواخر عربستان از فرستادن حتی یک سفیر به عراق نیز خودداری کرد. آنها هر چه در توان داشتند انجام دادند تا دولت عراق را تضعیف کنند و این زمانی است که شما افزایش فرقه‌گرایی را مشاهده می‌کنید. ببینید ایران و شیعه‌ها در اقلیت هستند و باید با اکثریت جهان مسلمان کنار بیاییم. ما باید به مراسم حج برویم.

او ادامه داد: باید همه این خصومت‌ها را کنار گذاشته و به‌دنبال ایجاد اتحاد بین مسلمانان بود. ما نمی‌خواهیم یک جو خصومت در کشوری که به آن برای انجام اعمال حج سفر می‌کنیم، داشته باشیم بنابراین آنها این بازی فرقه‌گرایی را آغاز کردند.

 

 

ارسال نظر