روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۲۷۱

 آغاز بررسی احکام بودجه سال آینده در شورای نگهبان؛تعادل| سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا از روز چهارشنبه رسیدگی به احکام بودجه 97 کل کشور را آغاز می‌کند. عباسعلی کدخدایی روز سه‌شنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: شورای نگهبان در جلسه چهارشنبه رسیدگی به احکام بودجه سال آینده کل کشور را آغاز خواهد کرد. او افزود: هنوز مصوبه مجلس به شکل رسمی و اصل نشده است لیکن حهت سرعت در کار این رسیدگی انجام خواهد شد.

 یافتن راهکار تحقق فرمایشات رهبری در دستور کار 3 قوه؛میزان| علی لاریجانی رییس مجلس ضمن تشکر از بیانات بلیغ و راهگشای رهبر معظم انقلاب که در دیدار با مردم آذربایجان مطرح شد، گفت: باید جلسات دقیق‌تری در مجلس و دولت و قوه قضاییه داشته باشیم تا راهکار‌های تحقق فرمایشات ایشان که بسیار مهم برای انقلاب بود، پیگیری شود. او افزود: مقام معظم رهبری بحث جامعی را درباره مسیر انقلاب ارائه کردند و نقاط قوت حرکت انقلاب را پس از ۴۰ سال بیان داشتند و آسیب‌هایی که در این زمینه است را به خوبی بیان نمودند.

 سفیر سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد؛سخنگو|به‌دنبال اقدام نامتعارف دولت سوئد در اعطای تابعیت به احمدرضا جلالی محکوم امنیتی، روز دوشنبه سفیر سوئد در تهران توسط مدیرکل کنسولی به وزارت امور خارجه احضار شد. در این احضار به سفیر سوئد تاکید شده است که براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تابعیت اکتسابی و خارجی نامبرده مورد قبول نیست و وی کماکان ایرانی است و از همین روی اقدام دولت سوئد اقدامی نامتعارف، سوال‌برانگیز و غیردوستانه تلقی می‌شود و تحت هیچ شرایطی سایر کشورها حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

 احتمالا سه‌شنبه طرح سوال از رییس‌جمهور کلید بخورد؛ایسنا| نایب‌رییس دوم مجلس گفت: اگر تا سه‌شنبه آینده نمایندگان مصر به سوال از رییس‌جمهور باشند این طرح کلید خواهد خورد. علی مطهری در رابطه با جلسه‌یی که در دفترش در رابطه با سوال از رییس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه به‌نوعی برای ایجاد هماهنگی بین امضا‌کنندگان بود. او افزود: اگر تا سه‌شنبه آینده امضا‌کنندگان مصر به سوال از رییس‌جمهور باشند و تعدادشان بالای

 ۷۳ نفر باشد رییس‌جمهور تا یک ماه فرصت دارد به صحن علنی مجلس بیاید و پاسخگوی سوالات باشد. اگر امضاها در حد نصاب باشد احتمال دارد روز سه‌شنبه آینده طرح سوال از رییس‌جمهور کلید بخورد.

 اعلام وصول سوال نمایندگان از 2 وزیر؛تسنیم| سوال‌های ملی هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد از وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه علنی دوشنبه مجلس اعلام وصول شد. محمدعلی وکیلی عضو هیات‌رییسه مجلس گفت: سوال ملی جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد از وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص علت بدهی عوارض 11 هزار میلیارد کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف و همچنین سوال دیگر وی درمورد علت فقدان برنامه موثر درخصوص قاچاق کالا اعلام وصول می‌شود.

 سفر سیاسی عراقچی به لندن؛ایرنا| سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، روز سه‌شنبه در راس هیاتی برای گفت‌وگوهای سیاسی ایران و انگلیس، وارد لندن شد. او پیش از سفر به لندن، در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ به خبرنگاران درباره این سفر گفته بود: این قبیل گفت‌وگوها یک بار در تهران و یک بار در لندن برگزار می‌شود که اکنون نوبت لندن است تا میزبان گفت‌وگوهای دوره‌یی سیاسی دو کشور باشد. همچنین در گفت‌وگوهای دوجانبه، مجموعه‌یی از مسائل منطقه‌یی، بین‌المللی، مسائل مربوط به برجام و آخرین تحولات آن در گفت‌وگوی فشرده یک‌روزه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر