روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۹۰

 رییس‌جمهوری سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفت؛پاد| رییس‌جمهور در پیامی سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج را که منجر به جان باختن عده‌یی از هموطنان عزیز شد، تسلیت گفت. متن پیام حسن روحانی به شرح زیر است: « سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج که منجر به جان باختن عده‌یی از هموطنان عزیز ما شد، باعث تاثر فراوان گردید. اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده، این مصیبت را به ملت ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزدمنان برای جان‌باختگان این حادثه، رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و پاداش فراوان الهی مسالت دارم. لازم است، وزیر راه و شهرسازی بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان؛ ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم برای خدمات اورژانسی و امدادی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، علل این حادثه را سریعا گزارش کند و تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار این‌گونه رخدادهای ناگوار به عمل آید.»

 دستور آملی‌لاریجانی به دادستان کل کشور درباره سقوط هواپیما؛روابط‌عمومی قوه قضاییه| رییس قوه قضاییه در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج و درگذشت جمعی از هموطنان ضمن تسلیت به بازماندگان از دادستان کل کشور خواست با تشکیل کمیته‌یی علت وقوع حادثه را بررسی و نسبت به برخورد قانونی با مقصران اقدام کند. متن پیام آیت‌الله آملی‌لاریجانی به شرح زیر است: «حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای منتظری؛ دادستان محترم کل کشور خبر سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج و جان‌باختن عده‌یی از هموطنان عزیز موجب تاثر و تاسف شدید همگان شد. ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه و طلب غفران الهی برای جان‌باختگان لازم است، سریعا با تعیین کمیته‌یی متشکل از افراد خبره در خصوص علت وقوع این حادثه بررسی جامع و دقیق به عمل آمده و چنانچه فرد یا افرادی مقصر باشند نسبت به برخورد قانونی با آنان اقدام مقتضی معمول و نتیجه به اینجانب منعکس شود.»

 کمیسیون عمران علت حادثه سقوط هواپیما را پیگیری کند؛خانه‌ملت| رییس مجلس دهم حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج و جان‌باختن عده‌یی از هموطنان در این حادثه را تسلیت گفت و از کمیسیون عمران مجلس خواست علل بروز این حادثه را پیگیری کند. علی لاریجانی در نشست علنی عصر دیروز با بیان اینکه حادثه هوایی که رخ داد، بسیار دردناک و تاسف‌برانگیز برای تمام ملت ایران بود، گفت: نمایندگان مجلس نیز از این موضوع متاثر هستند و با وجود مطرح بودن بحث بودجه در صحن، نمایندگان مکررا موضوع را پیگیری کردند که چرا این حادثه رخ داده است. رییس مجلس ادامه داد: لازم است، کمیسیون عمران این موضوع را پیگیری کند تا ریشه این مسائل مشخص شود. ما نیز با خانواده‌های محترمی که در این حادثه فقدان عزیزان خود را داشته‌اند، همدردی کرده و برای آن سفرکردگان نیز از خداوند متعال آرزوی علو درجات می‌کنیم. لاریجانی افزود: حتما کمیسیون عمران باید پیگیر این موضوع باشد.

 پرونده سید امامی در کمیسیون اصل 90؛ایلنا| سخنگوی فراکسیون امید از پیگیری مساله خودکشی سید امامی در کمیسیون اصل 90 مجلس خبر داد و گفت: به دنبال ارسال پرونده به کمیسیون اصل 90 هستیم. در این زمینه هم خانواده‌ها شکایت کنند و هم نمایندگان می‌توانند طرح موضوع کنند. بهرام پارسایی عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در عین حال با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون موارد مربوط به اداره زندان‌ها خاطرنشان کرد: با وقوع جریان‌های اخیر نیاز به اصلاح قانون احساس می‌شود. لازم است، مسوولان بیش از این مسوولیت‌پذیر باشند. ما نیازمند اصلاح و نظارت‌پذیرتر کردن نهادهای مربوطه هستیم.

 چرا ایران به عراق کمک نکرد؟؛ایسنا| سید رضا قزوینی کارشناس مسائل عراق درباره چرایی عدم قرارگیری نام ایران در میان کمک‌کننده‌ها به بازسازی عراق گفت: ایران از سال 2003 در روند بازسازی عراق مشارکت کرده و به نظر می‌رسد، همچنان می‌خواهد براساس رویه قبلی فعالیت‌های خود را در روند بازسازی عراق ادامه دهد. او افزود: شاید اینکه ایران نام خود را در لیست کشورهای کمک‌کننده به عراق قرار نداده برگرفته از اهداف خاصی از سوی ایران است. از جمله اینکه اهداف مشارکت‌کنندگان عمده کنفرانس، بهره‌برداری‌های سیاسی بوده است و تهران تلاش می‌کند تا خود را از اهداف این بازیگران دور نگه دارد. همان‌گونه که اشاره شد، تعداد قابل توجهی از کشورهای مشارکت‌کننده در این نشست دارای اهداف و مطامع سیاسی خود هستند و از طریق مشارکت در بازسازی عراق به دنبال خرید سهم خود جهت نفوذ در عراق هستند.

 بررسی آخرین تحولات یمن با حضور عراقچی و مقامات اروپایی؛ایرنا| در پی شدت گرفتن ابعاد فاجعه انسانی در یمن بر اثر حملات بی‌وقفه نیروهای رژیم‌سعودی و امارات، روز گذشته معاونان وزیران خارجه ایران و تعدادی از کشورهای اروپایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص آخرین تحولات این بحران و راه‌های مقابله با محاصره بی‌رحمانه مردم یمن و ارسال کمک‌های انسانی به آن کشور دیدار و گفت‌وگو کردند. این دیدار که با حضور معاونان وزیران خارجه ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان و عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران برگزار شد، یک ساعت و نیم به طول انجامید.

 

ارسال نظر