روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۹۳۵

 بیانیه رسمی دهلی نو درباره سفر رییس‌ جمهوری ایران به هند؛ایرنا|  وزارت خارجه هند با صدور بیانیه‌یی رسمی درباره سفر قریب‌الوقوع حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران از هند به تشریح برنامه‌های این سفر پرداخت. در این بیانیه اعلام شده که سفر رییس‌جمهوری ایران به هند به مدت 3 روز انجام خواهد شد. وزارت خارجه هند در این بیانیه افزود: رییس‌جمهوری ایران یک دیدار رسمی را از هند از 15 الی 17فوریه سال 2018(26تا 28بهمن) بنا به دعوت نخست‌وزیر نارندرا مودی انجام خواهد داد. در این بیانیه گفته شده که از رییس‌جمهور روحانی در 17فوریه به طور رسمی استقبال خواهد شد. پس از آن حسن روحانی به طور جداگانه با رییس‌جمهور و نخست‌وزیر هند دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 برگزاری دادگاه «حمید بقایی»؛ایسنا| حمید بقایی به همراه مهران عبدالله‌پور، وکیل‌ مدافعش در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه تجدیدنظر حضور یافت.او پیش از ورود به دادگاه در پاسخ به این سوال که ظاهرا قرار است احمدی‌نژاد در جلسه دادگاه حضور یابد؟ گفت: ایشان به عنوان یک شهروند عادی می‌توانند در دادگاه حضور داشته باشند و قرار است در این جلسه حضور یابند. براساس این گزارش، محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی نیز در مقابل محل برگزاری دادگاه بقایی حضور یافتند و احمدی‌نژاد باز هم از قوه قضاییه به انتقاد پرداخت.

 هنوز به پرونده اسیدپاشی‌های اصفهان ورود نکرده‌ام؛ایلنا| استاندار اصفهان درباره پیگیری پرونده‌های اسیدپاشی اصفهان گفت: تاکنون به این مساله ورود نکرده‌ام. محسن مهرعلیزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بعد از استاندار شدن به پرونده اسیدپاشی‌ها در استان اصفهان ورود کرده است یا خیر، گفت: تا این لحظه به این مساله ورود نکرده‌ام. استاندار اصفهان کرد: ما مسائل بسیار داریم، آب، اشتغال، محیط زیست و سایر مسائل و معظلات از موضوعاتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 امیر کویت از نقش ایران در ثبات اقتصادی عراق قدردانی کرد؛ایرنا| امیر کویت نقش ایران در مبارزه با داعش و کمک به ثبات و توسعه اقتصادی عراق را حائز اهمیت دانست و از آن قدردانی کرد. «شیخ صباح احمد جابرالصباح» در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که همه مشکلات و اختلافات میان کشورهای منطقه با گفت‌وگو و تدبیر دولت‌های منطقه حل و فصل شود. «محمدجواد ظریف» نیز که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق به کویت سفر کرده است در دیدار شیخ صباح احمد جابرالصباح امیر کویت، تلاش‌های وی برای میانجی‌گری در بحران‌های کنونی منطقه را قابل تقدیر و توصیف دانست و ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

 تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساس وزیر خارجه سعودی؛مهر| عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان که بارها ادعای بی‌پایه و اساس خود علیه ایران را تکرار کرده این ‌بار در گفت‌وگو با اسکای نیوز، ایران را به داشتن نقشی مخرب و ویرانگر در عراق متهم کرده است. «عادل الجبیر» ضمن اینکه ایران را به دخالت در امور داخلی عراق متهم کرده، مدعی شد که این اقدامات برای ثبات و امنیت عراق خطرناک است. الجبیر درحالی این اتهامات بی‌اساس را مطرح کرده که دولت عراق بارها از کمک‌های ایران به عراق در جریان مبارزه با تروریسم داعش تقدیر کرده است.

 توییت طنزآمیز صادقی دستمایه حمله به این نماینده؛ایلنا| محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس درباره حاشیه‌های پیش آمده درخصوص یک توییتش گفت: آقای قالیباف به‌عنوان یکی از کاندیداهای انتخاباتی در جریان انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری با طرح برخی شعارها و وعده‌های غیرقابل اجرا، مسائلی را با کلیدواژه «ما می‌توانیم» مطرح می‌کرد و توییت من نیز که همان زمان در اردیبهشت‌ماه منتشر شد، صرفا‌ واکنشی طنزآمیز به این شعارها بود. او با بیان اینکه بازنشر یک توییت طنزآمیز قدیمی در شرایط کنونی و طرح انتقاداتی علیه وی به بهانه موضوعی که ۱۰ ماه پیش به اقتضای فضای سیاسی آن زمان بیان شده، محل شگفتی است، گفت: به نظر می‌رسد این اقدامات به ‌نوعی واکنش به فعالیت‌های اخیر بنده بوده است.

 موافقت ظریف و لاوروف برای همکاری درمورد برجام؛آنا| دیپلمات‌های ارشد ایران و روسیه در گفت‌وگویی با یکدیگر توافق کردند در مورد برجام همکاری کنند. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ایران و روسیه در گفت‌وگویی که در کویت انجام شد، توافق کردند تا از منافع ملی یکدیگر با وجود برخی هجمه‌های سیاسی علیه برجام محافظت کنند. وزیر امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه برای شرکت در کنفرانس بازسازی عراق به کویت سفر کرده است. او پیش‌تر نیز با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

 اعلام وصول سوال ۳ نماینده مجلس از وزرای دولت؛تسنیم| محمدعلی وکیلی عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز پارلمان موارد اعلام وصولی را قرائت کرد. روز گذشته سوال ملی نماینده ارومیه در مجلس از وزیر جهاد کشاورزی به‌دلیل عملکرد متناقض و ارائه گزارش‌های کاذب درباره بیماری‌های دام توسط سازمان دامپزشکی کشور، سوال ملی جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس از وزیر اقتصاد درباره واردات از طریق کانال سبز گمرکات و سوال ملی غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت از وزیر بهداشت درباره تخلفات صندوق رفاه وزارت بهداشت اعلام وصول شد.

 حل اختلافات کردها با بغداد از مسیر تهران؛ایسنا| یک روزنامه فرامنطقه‌یی در گزارشی ادعا کرد که مقامات اقلیم کردستان عراق برای ایجاد فشار علیه دولت عراق و تغییر مواضعش در رابطه با اقلیم تماس‌های مکرری با تهران داشته‌اند. روزنامه العربی الجدید چاپ لندن نوشت: باتوجه به اینکه حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق لیست بلندبالایی به اقلیم کردستان عراق داده است و از آنها خواسته تمام بندهای آن را اجرایی کنند و دولت اقلیم کردستان نتوانسته به بحران‌ میان اربیل و بغداد پایان دهد، برخی مسوولان دولتی و پارلمانی کردستان تلاش دارند تا روابط‌شان با ایران را تقویت کنند و ایران برای حل بحران آنها میانجیگری کند.

 

ارسال نظر