روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۶۱

 ابوترابی‌فرد خطیب نماز جمعه این هفته تهران است؛ ایسنا  نمازجمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه خواهد شد.   با دستور رهبر معظم انقلاب حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نماز جمعه این هفته تهران را اقامه خواهد کرد.

 ابلاغ مصوبه دولت درباره تعیین بندر کاسپین به‌عنوان مرز رسمی دریایی؛ پاد  مصوبه دولت درخصوص تعیین بندر کاسپین در استان گیلان به عنوان مرز رسمی و مجاز دریایی ابلاغ شد.  هیات وزیران در جلسه۴/۱۱/۱۳۹۶ به استناد تبصره (۱) ماده (۱۰۳) قانون امور گمرکی- مصوب ۱۳۹۰- تصویب کرد: بندر کاسپین در استان گیلان به عنوان مرز رسمی و مجاز دریایی تعیین می‌شود.  اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور این مصوبه را به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ کرده است.

 تدوین منشور گفت ‌و گوی سیاسی در وزارت کشور: معاون سیاسی وزارت کشور از تدوین بخشنامه‌یی خبر داد که استانداران سراسر کشور را ملزم به زمینه‌سازی برای گفت‌وگوی سیاسی بین دولت و ملت و جریان‌های مختلف سیاسی و صنفی می‌کند. اسماعیل جبارزاده با بیان این مطلب که عزم دولت دوازدهم و شخص رییس‌جمهوری ایجاد فضای وفاق و گفت‌وگوی سیاسی در سطح ملی است، افزود: پیرو دستور وزیر کشور در راستای تحقق این امر مهم جلسات متعددی با حضور صاحب‌نظران جهت تدوین این منشور تشکیل شده و به زودی در قالب بخشنامه‌یی به استانداران سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.  معاون سیاسی وزیر کشور افزود: اجرایی شدن دقیق و مسوولانه این منشور توسط استانداری‌ها، فصل نوینی در تاریخ سیاست‌ورزی حزبی در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود.

 پارلمان اصلاحات نهادی نظارتی خواهد بود؛ فارس  عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: بناست شورای عالی کار خود را به عنوان نهاد اجرایی ادامه بدهد و پارلمان اصلاحات هم نهادی بالادستی و نظارتی خواهد بود.  حسین مرعشی دیروز در جمع خبرنگاران پیرامون انتخاب اعضای این شورا در دوره جدید اظهار کرد: انتخاب اعضا در شورای عالی سیاست‌گذاری در دوره جدید براساس سنت قبلی یعنی اجماعی خواهد بود.  او درباره تصویب کلیات طرح پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان گفت: براساس طرحی که به پیشنهاد کارگزاران سازندگی در شورای هماهنگی اصلاحات تصویب شد، بناست شورای عالی سیاست‌گذاری کار خود را به عنوان نهاد اجرایی ادامه بدهد و پارلمان اصلاحات هم نهادی بالادستی و نظارتی خواهد بود.  

 اقتدار و منزلت علمی جدید برای ایران؛ مهر  جانشین فرمانده کل سپاه گفت: نمایشگاه جلوه‌های تحول سپاه، تصویر نقشه راهی دقیق، عمیق و کامل برای ظهور اقتدار، اعتبار و قدرت علمی جدید کشور است. سردار حسین سلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «جلوه‌های تحول سپاه» در دانشگاه جامع امام حسین(ع) اظهار کرد: ما در مسیر ساختن یک تمدن دینی به نام اسلام هستیم که قادر است همه نیازهای امروزی بشر اعم از جنبه‌های مادی و معنوی زندگی را پاسخ دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: برای دست یافتن به تمدن نوین اسلامی نیازمند یک منزلت، اعتبار و یک تراز و ارتفاع علمی بالا در سطح جهان هستیم.

 دیدار وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه در آستانه؛ ایسنا  وزیر خارجه قزاقستان گفت که وزرای خارجه ترکیه، روسیه و ایران ماه آینده میلادی در پایتخت این کشور درباره سوریه دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. خیرت عبدالرحمانف در گفت‌وگو با خبرنگاران در این باره گفت: طرف‌ها همچنان در حال بررسی زمان و مکان دقیق برگزاری این نشست هستند اما یکی از گزینه‌ها آستانه پایتخت قزاقستان است. به گفته عبدالرحمانف، آستانه همچنین میزبان دور جدیدی از این گفت‌وگوها میان سه کشور روسیه، ترکیه و ایران در سطوح پایین‌تر خواهد بود.

 نامه کمیسیون اقتصادی مجلس برای رییس‌جمهور ارسال شد؛ مهر  رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس روزگذشته نامه کمیسیون اقتصادی برای سوال از رییس‌جمهور ارسال شد. محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: در پی درخواست نمایندگان از هیات رییسه مجلس درخصوص سوال از رییس‌جمهور در زمینه ساماندهی موسسات مالی غیرمجاز، این سوال روزگذشته به کمیسیون اقتصادی رسید و ما براساس آیین‌نامه داخلی مجلس موضوع را در دستور کار قرار دادیم. او افزود: دیروز نامه در حضور نماینده رییس‌جمهور در کمیسیون اقتصادی تدوین شد و ظرف یک هفته نماینده رییس‌جمهور با نماینده سوال‌کنندگان در کمیسیون اقتصادی حضور پیدا خواهند کرد و گزارش این موضوع به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود تا تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

 دیدار عراقچی با همتای روس؛ برنا  سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه با همتای روس خود در تهران دیدار و رایزنی می‌کند. امروز چهارشنبه سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه که ریاست ستاد برجام در این وزارتخانه را نیز برعهده دارد با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در تهران دیدار و گفت‌وگو می‌کند. احتمالا محور اصلی رایزنی‌های این دو دیپلمات ارشد ایرانی و روس موضوع برجام است.

 پرسش درباره چرایی انتقال بقعه امامزاده هاشم دماوند به آمل؛ ایلنا  محمدعلی وکیلی عضو هیات‌رییسه مجلس در جریان نشست علنی دیروز با قرائت موارد اعلام وصولی امروز هیات‌رییسه مجلس گفت: سوال ملی آقای نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد علت تفکیک روزنامه‌‎های خصوصی و عمومی اعلام وصول می‌شود. او افزود: همچنین سوال ملی آقای قاسم میرزایی نیکو و ۲۳ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد علت انتقال بقعه امامزاده هاشم از شهرستان دماوند به شهرستان آمل ازسوی هیات‌رییسه اعلام وصول شد. عضو هیات‌رییسه مجلس در ادامه یادآور شد: سوال ملی نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد علت توزیع سراسری روزنامه همشهری متعلق به ارگان شهرداری تهران نیز اعلام وصول شد.

 بررسی مصوبات بودجه 97 در دستور کار شورای نگهبان؛ ایرنا    شورای نگهبان در جلسه امروز چهارشنبه مصوبات مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را بررسی می‌کند. عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت: در جلسه این شورا مصوبات مجلس شورای اسلامی ازجمله لایحه بودجه سال آینده و مصوبات هیات‌وزیران رسیدگی می‌شود. او اصلاح اساسنامه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و نامه‌های دیوان عدالت اداری را از دیگر موارد مورد بررسی در جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان اعلام کرد.

 

 

ارسال نظر