تعیین وضعیت شرکت‌های دولتی زیانده سال ۹۴

۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۵۹۶
تعیین وضعیت شرکت‌های دولتی زیانده سال ۹۴

گروه ایران  

تعیین‌تکلیف وضعیت به کار‌گیری نیروها در دستگاه‌های اجرایی مهم‌ترین خبری بود که روز گذشته از نشست هیات وزیران رسانه‌یی شد. هیات دولت با توجه به ضرورت پیش‌بینی احکام لازم در خصوص جذب نیروی انسانی به صورت رسمی یا پیمانی در قوه مجریه و تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی، آیین‌نامه اجرایی مربوط به دوره آزمایشی خدمت رسمی را اصلاح کرد.

 در کنار این مباحث و در آستانه راهپیمایی 22بهمن ماه رییس‌جمهور و برخی چهره‌های کابینه مانند نوبخت و واعظی نیز با اشاره به اهمیت این راهپیمایی از مردم و گروه‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی خواستند که به حضور در راهپیمایی 22بهمن، کشور را برای عبور از چالش‌های پیش‌رو یاری کنند.

به گزارش پاد، هیات وزیران در جلسه دیروز خود که به ریاست روحانی رییس‌جمهور برگزار شد، مصوب کرد استخدام رسمی کارمندان پیمانی در پست‌های سازمانی مربوط با رعایت سیاست‌های دولت و قوانین و مقررات مربوط، بنا به پیشنهاد دستگاه اجرایی و تایید و صدور مجوز استخدام رسمی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و رعایت موارد مندرج در آیین‌نامه مذکور انجام شود.

همچنین به موجب اصلاح آیین‌‌نامه یاد شده، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بر اساس مجوزهای صادره، کارمندان پیمانی خود را پس از آزمون و سنجش شایستگی‌های تخصصی و رفتاری متناسب با پست‌های سازمانی حاکمیتی و حصول اطمینان از دارا بودن شایستگی‌‌های مورد نظر به استخدام آزمایشی درآورند.

 مصوبات شورای عالی مناطق آزاد

دولت در ادامه جلسه در خصوص ۱۰ فقره از مصوبات شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی مربوط به صورت‌های مالی و گزارش عملکرد هیات‌مدیره سازمان مناطق آزاد اروند، ماکو، انزلی، کیش، ارس، قشم و چابهار و همچنین صورت وضعیت طرح تملک دارایی سرمایه‌‌های سازمان منطقه آزاد قشم، تغییر ضریب بهای خدمات ناوبری و فرودگاهی در مناطق آزاد کشور مطابق با سرزمین اصلی و طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصمیم‌‌گیری کرد.  هیات وزیران با هدف فراهم کردن بسترهای قانونی برای توانبخشی بیشتر جامعه حسابداران رسمی برای ارائه خدمات حرفه‌یی و باکیفیت، آیین‌‌نامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان را اصلاح کرد.  دولت با تصویب لایحه احکام و مصوبات بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست موافقت کرد.  هیات وزیران در ادامه ضمن بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور از شرکت‌های دولتی زیانده مربوط به سال مالی ۱۳۹۴، در خصوص شرکت‌های قابل واگذاری و شرکت‌هایی که باید منحل شوند، تصمیم‌‌گیری کرد.

 دعوت از مردم   برای حضور در راهپیمایی

رییس‌جمهور همه مردم ایران در سراسر کشور اعم از زن و مرد و جوانان را به حضور باشکوه‌تر و مصمم‌تر در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد و گفت: باید در این راهپیمایی با خلق حماسه‌یی جدید، اراده، انسجام، اتحاد و پایبندی خود را به منافع و حاکمیت ملی نشان داده و به بدخواهان ایران اسلامی در سراسر جهان بگوییم که راه امام خمینی (ره) همچنان ادامه خواهد داشت.

روحانی در جلسه هیات دولت با بیان اینکه آنچه امروز دنیا از اراده، اعتماد و نشاط مردم تفسیر خواهد کرد بر مبنای حضور باشکوه در راهپیمایی عظیم روز ۲۲ بهمن‌ماه است، خاطرنشان کرد: دشمن در ماه‌های گذشته با محاسبات غلط و تفکراتی که داشت توطئه‌هایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران طراحی کرده بود البته هر آنچه قدرت‌های استکباری تاکنون علیه ملت ایران طراحی کرده‌اند، همواره با شکست مواجه بوده است و مردم با حضور هوشمندانه پاسخ قاطع و محکمی به آنان داده‌اند و امسال نیز به واسطه اقداماتی که داشته‌اند باید مصمم‌تر از سال‌های گذشته، حمایت قاطع خود را از فرهنگ ملی و دینی و اهداف بلند انقلابی و ملی‌شان نشان دهند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته توانسته‌ایم، تروریست‌های خطرناکی که در منطقه نفوذ کرده و قدرت‌های استکباری که از آنان حمایت می‌کردند را درهم بکوبیم و این پیروزی بزرگی است. همچنین در ماه‌های گذشته توطئه‌هایی که دولت امریکا علیه مردم ایران و سیاست خارجی کشورمان طراحی کرده بود با شکست مواجه شده و در این مدت شورای امنیت سازمان ملل و بسیاری از کشورهای بزرگ جهان به دولت امریکا پاسخ «نه» داده‌ و با بیان روشن، مسیر درست و قانونی ملت ایران را مورد تایید قرار دادند.

روحانی خاطرنشان کرد: نسل جوان هم باید در این راهپیمایی، عزم خود را برای شکوفایی اقتصادی و اشتغال‌زایی در کشور و طرح‌های که می‌تواند بازآفرینی و شکوفایی ایجاد کند، نشان دهد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: بازآفرینی فقط برای حمل و نقل و ساختمان‌سازی نیست بلکه باید در سراسر کشور و در همه زمینه‌ها با بازآفرینی شاهد اشتغال مولد، نشاط و رونق اقتصادی باشیم و در این زمینه دولت طراحی‌هایی انجام داده است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز از آن حمایت کند. پشتیبانی و حمایت مردم هم ضروری است، چرا که با حضور و مشارکت مردم بهتر و سریع‌تر می‌توان مسیر پیشرفت و تعالی را پیمود.

 حضور تعیین‌کننده مردم در راهپیمایی

از میان اعضای کابینه دوازدهم، رییس دفتر رییس‌جمهور نیز با اشاره به شرایط حساس منطقه و توطئه‌های دولت امریکا علیه ملت ایران و مسلمانان منطقه گفت: در چنین شرایط حساسی حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور بسیار تعیین‌کننده است و باعث خواهد شد، توطئه‌یی که همواره دشمنان برای ایران و اسلام دارند، خنثی شود.

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک دهه فجر به ملت ایران اظهار داشت: دهه فجر همواره برای مردم ایران پرافتخار بوده و مردم خاطرات بسیار خوبی از این دهه دارند، در این ایام مبارک، اعضای کابینه و وزرا وظیفه خود می‌دانسته که به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف سفر و گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه دهند و پروژه‌های مختلفی را افتتاح کنند.

واعظی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شروع این دهه با سفر روحانی به استان کرمان بود که همه وزرا و معاونان رییس‌جمهور به شهرستان‌های مختلف آن سفر کردند و در مجموع بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید و دو روز بعد هم جهانگیری سفر بسیار خوبی به استان یزد داشت و پروژه‌های خوبی در آنجا به بهره‌برداری رسید.

واعظی در ادامه با اشاره به شرایط حساس منطقه گفت: در منطقه‌یی زندگی می‌کنیم که بحران‌های مختلفی در آن است و تا چندی پیش توطئه‌یی به نام حضور داعش در اطراف کشورمان به ویژه در عراق و سوریه داشتیم و همچنین بحران‌هایی که در یمن هست همه اینها شرایط ویژه‌یی را برای منطقه ایجاد کرده است.  رییس دفتر رییس‌جمهور اظهار داشت: تلاش‌ امریکا بر این است که به نوعی بر ایران فشار بیاورد لذا حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور بسیار تعیین‌کننده است و باعث خواهد شد، توطئه‌یی که همواره دشمنان برای ایران و اسلام دارند، خنثی شود. امیدوارم که مردم همانند گذشته بلوغ خود را نشان دهند و با حضور گسترده‌شان بتوانند حمایت خودشان را از مقام معظم رهبری و نظام‌ مجددا به جهانیان نشان دهند.

 

 

ارسال نظر