روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۰:۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۴۴۸

 ادامه بررسی بودجه پس از 22 بهمن؛ ایلنا  غلامرضا کاتب عضو هیات‌رییسه مجلس با اشاره به عدم برگزاری جلسه علنی نوبت بعدازظهر روز سه‌شنبه، گفت که ادامه روند بررسی بودجه به روز یک‌شنبه ۲۳ بهمن‌ماه موکول می‌شود. کاتب با اشاره به اینکه مجلس روز دوشنبه همچون روزهای گذشته در دو شیفت به‌صورت علنی تشکیل جلسه داد، افزود: امروز، سه‌شنبه صرفا در نوبت صبح مجلس تشکیل می‌شود و ادامه روند بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور را در دستورکار خواهیم داشت.

 باید با اصولگرایان معتدل ائتلاف کنیم؛ خانه ملت   احمد مازنی نماینده مجلس با اشاره به احتمال قدرت گرفتن مجدد جریان اصولگرایی در عرصه سیاست بعد از دولت دوازدهم، گفت: اعتقاد دارم شرایط کشور طوری است که باید از ائتلاف با اصولگرایان معتدلی که از فضای تند قبل از سال 92 وارد فضای عاقلانه شدند و کمک کردند تا کشور در مسیر عقلانیت بیشتری قرار بگیرد، حمایت کنیم. او افزود: در این بین باید اذعان کرد که هرقدر نیروهای معتقد به نظام، اندیشه امام (ره)، قانون اساسی و سیاست‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به یکدیگر نزدیک‌تر شوند و اختلافات‌شان را در قالب جلسات رسمی و غیررسمی و به‌صورت چهره به چهره مطرح کنند به‌نفع کشور است.

 اصلاح برجام شدنی نیست؛ برنا   معاون وزیر امور خارجه روسیه متذکر شد اصلاح توافق هسته‌یی ایران و بهبود این توافق، در سایه نبود اعتماد متقابل میان تهران و واشنگتن و افزایش فشارهای امریکا بر ایران، امری غیرممکن است. سرگئی ریابکوف در گفت‌وگو با روزنامه «ایزوسیتیا» گفت: «ما شاهد گام‌هایی هستیم که نه تنها باعث تردید در پایبندی ایالات‌متحده به توافق هسته‌یی با ایران شده، بلکه اساسا فشارها علیه ایران را افزایش داده است. در چنین شرایطی، نمی‌توان ازسرگیری مذاکرات (درباره برجام) را متصور شد. افزون بر آن، مطالبات امریکا از ایران مبنی بر امتیازدهی بیشتر، هیچ فایده‌یی نخواهد داشت.»

 آخرین وضعیت استیضاح وزیر کار؛ مهر   اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس درباره مطرح شدن خبرهایی مبنی بر استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس گفت: در روزهای اخیر تعدادی از نمایندگان در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح وی هستند، اما هنوز تقاضای استیضاح به‌طور رسمی به هیات‌رییسه تحویل داده نشده است. او افزود: پیش از این نیز یک‌بار استیضاح آقای ربیعی در ماه‌های اخیر به هیات‌رییسه تحویل داده شد و فرآیند قانونی‌اش را هم طی کرد ولی هنگامی که آماده اعلام وصول در صحن بود، تعداد امضاها دو بار کاهش یافت و به زیر

۱۰ نفر رسید و منتفی شد.

 سیاست هسته‌ای امریکا اتکای بیشتر بر سلاح‌های هسته‌ای؛ تعادل   محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توییتر خود نوشت: مرور سیاست هسته‌یی امریکا نشان‌دهنده اتکای بیشتر امریکا بر سلاح‌های هسته‌یی است که نقض معاهده NPT است و انسانیت را به نابودی هسته‌یی نزدیک‌تر می‌کند. بی‌جهت نیست که ساعت آخرالزمان (حرکت نمادین دانشمندان هسته‌یی برای نشان دادن میزان خطر هسته‌یی) هیچ‌گاه از سال ۱۹۵۳ در چنین وضعیت خطرناکی قرار نداشته است. وی در ادامه نوشته است سماجت ترامپ برای از بین بردن برجام هم از همین نابخردی خطرناک ناشی می‌شود.

 خط تولید انبوه پهپاد مهاجر ۶ مسلح به بمب‌های هوشمند قائم افتتاح شد؛ تسنیم   در پنجمین روز از دهه مبارک فجر، خط تولید انبوه پهپاد تاکتیکی مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطه‌زن قائم با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح شد. امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تشریح مهم‌ترین ویژگی‌های پهپاد تاکتیکی مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطه‌زن قائم تصریح کرد: این پهپاد توانمندی انجام ماموریت‌های شناسایی، مراقبت و رزمی با شعاع عملیاتی گسترده و مداومت پروازی بالا را برای نیروهای مسلح با قابلیت اطمینان فوق‌العاده، فراهم می‌سازد تا بتوانند عملیات مراقبت، شناسایی و انهدام اهداف موردنظر را انجام دهند.

 توضیحات استاندار تهران درخصوص حادثه تیراندازی نهاد ریاست‌جمهوری؛ ایرنا  استاندار تهران درخصوص حادثه تیراندازی صبح امروز در نهاد ریاست‌جمهوری گفت: در این حادثه فردی قصد عبور از گیت نهاد ریاست‌جمهوری داشته که به‌دلیل همراه داشتن سلاح سرد در بازدید بدنی با ممانعت ماموران مواجه می‌شود. محمدحسین مقیمی افزود: فرد خاطی با بی‌توجهی به هشدار نیروی حفاظتی با ماموران درگیر می‌شود که درنهایت نیروهای حفاظت مجبور به تیراندازی به سمت وی می‌شوند. همچنین محسن نسج همدانی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران تصریح کرد: فرد مهاجم توسط نیروهای حفاظت نهاد ریاست‌جمهوری بازداشت و به بیمارستان منتقل شده است.

 سپاه تجهیزات لازم برای بارور کردن ابرها را خریداری کرده است؛ ایسنا   معاون پارلمانی سپاه از خریداری و نصب تجهیزات موردنیاز برای بارور کردن ابرها روی هواپیما خبر داد و گفت که سپاه برخی از موادی که برای تزریق به ابرها جهت بارور کردن لازم است را خریداری کرده است.  محمدصالح جوکار، درباره آمادگی سپاه جهت بارور کردن ابرها و رفع مشکل کم‌آبی در کشور، گفت: باوجود اینکه اعتباری به هوافضای سپاه برای بارور کردن ابرها اختصاص نیافته و دولت از سپاه چنین چیزی را درخواست نکرده است، اما ما آمادگی خود را به دستگاه‌های مربوطه اعلام کردیم، طبیعتا این کار باید با هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

 پمپاژ ناامیدی در کشور موجب افزایش یأس اجتماعی شد؛ ایلنا    دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در تحلیل ناآرامی‌های اخیر کشور گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد پمپاژ یأس و ناامیدی در کشور هستیم. سعی می‌شد دولت را ناکارآمد نشان دهند و مردم را از اثربخشی برجام ناامید کردند. اینها کمک کرد یأس اجتماعی زیاد شود.  شهیندخت مولاوردی در ششمین اجلاس هم‌اندیشی با موضوع اجرای بهینه تصویبنامه حقوق شهروندی در نظام اداری با بیان اینکه تجدد هم ویرانگری دارد هم سازندگی، اظهار کرد: بعد از مشروطه این وضعیت دوگانه را شاهد هستیم که برخی تماما نیمه خالی لیوان را دیدند و برخی فقط نیمه پر. اکنون جامعه جهانی به این وضعیت رسیده که باید به هر دو وجه توجه شود.

 

ارسال نظر