روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۵۹

 نشست خبری رییس‌جمهور سه‌شنبه برگزار می‌شود؛پاد| همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، نشست خبری رییس‌جمهور با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی روز سه‌شنبه بعدازظهر برگزار می‌شود. پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی رییس‌جمهور ضمن اعلام این خبر گفت: در این نشست خبری که از ساعت 16 روز سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه آغاز می‌شود، نمایندگان مهم‌ترین رسانه‌های داخلی و بین‌المللی حضور خواهند داشت و حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین روحانی پاسخگوی سوالات آنها در خصوص مسائل روز کشور و موضوعات منطقه‌یی و جهانی خواهد بود. پرویز اسماعیلی افزود: این کنفرانس خبری به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های یک، خبر، برون‌مرزی و رادیو سراسری و همچنین برخی شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی و رسانه‌های اینترنتی و مجازی پخش خواهد شد.

 ضربه به بزرگ‌ترین محموله مواد مخدر در سال‌های اخیر؛روابط‌عمومی وزارت اطلاعات| روابط‌عمومی وزارت اطلاعات از ضربه به بزرگ‌ترین محموله مواد مخدر در سال‌های اخیر خبر داد.  براساس این گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان موفق شدند با رصد دقیق اطلاعاتی محموله کلان 2869 کیلوگرمی مواد مخدر که از خارج وارد شده بود را کشف کنند.

این محموله که توسط 2 دستگـاه خـودرو تـویـوتا حمل می‌شد، بزرگ‌ترین محموله وارداتی کشف شده طی سال‌های اخیر در این استان است.

 صدور حکم 6سال حبس برای یک جاسوس هسته‌ای؛مهر| دادستان تهران از صدور حکم برای فردی که با ۹ بار ملاقات با مامور اطلاعاتی امریکا اطلاعات کشور از جمله در زمینه تحریم‌ها و افشای امور هسته‌یی به کشورهای دیگر انتقال داده بود، خبر داد و اظهار داشت: در این پرونده فرد مذکور به 6سال حبس تعزیری و ضبط و استرداد وجوه دریافتی محکوم شده است.

جعفری‌دولت‌آبادی در مورد اقدامات و سیاست دادستانی در قبال آشوب‌های اخیر اعلام کرد: تفکیک بین متهمان فریب خورده و عوامل اصلی و تعیین تکلیف سریع متهمان از جمله راهبردهای مهم دادستانی درمورد ناآرامی‌های اخیر بود.

 هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره یک فناوری جدید؛تعادل| مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به موضوع فناوری واقعیت مجازی پرداخته است.

بنابر اعلام گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، واقعیت مجازی از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی استفاده می‌کند تا تصاویر، صداها و در بعضی مواقع بو و حس لامسه را ترکیب کند تا محیطی مجازی از واقعیت ایجاد کند و فرد احساس کند که در یک محیط فیزیکی و واقعی حضور دارد. مرکز پژوهش‌ها هشدار داده که پیش از پیشرفت و همه‌گیر شدن این فناوری باید فکری به حال ابعاد قانونی آن کرد.

 رای مردم با اصلاح‌طلبان است؛خانه‌ملت| نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به اینکه به‌طور طبیعی رای مردم در انتخابات با اصلاح‌طلبان است مگر اینکه محدودیت ایجاد کنیم، گفت: اصولگرایان فعلا باید هزینه آمدن احمدی‌نژاد را بدهند تا بعدا نوبت به معرفی فرد دیگری برسد.

هاشم زایی با اشاره به احتمال قدرت گرفتن مجدد جریان اصولگرایی در عرصه سیاست بعد از دولت دوازدهم، گفت: آقای روحانی هیچ‌گاه به‌عنوان فرد اصلاح‌طلب مطرح نبوده اما بالاخره نظرات افراد طی فرآیندی تعدیل می‌شود و به‌عبارتی می‌توان اذعان کرد که وی مورد حمایت تمام اصلاح‌طلبان است.

 او با بیان اینکه چنین قیاسی موردقبول نیست، اظهار کرد: در این بین باید گفت که اگر رد صلاحیت‌های استصوابی به حدی برسد که نتوانیم کاندیدایی که جامعه نسبت به آن شناخت داشته باشد، معرفی کنیم یا به عبارتی محدودیت قابل‌توجهی در رابطه با کاندیداها ایجاد نشود اصلاح‌طلبان رای کشور را دارند.

 گلایه یک نماینده از عدم حضور رییس‌جمهور در کوهبنان؛ایسنا| یک نماینده مجلس از عدم حضور رییس‌جمهور در کوهبنان انتقاد کرد. حسین امیری گفت: با حضور رییس‌جمهور در گل‌گهر بیش از

 ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شد که دستاورد خوبی بود.

 او افزود: شمال استان کرمان در سه شهرستان کوهبنان و زرند و رهاورد دچار زلزله‌ شده است و هنوز در شهرستان کوهبنان بعضی مردم در چادر به‌سر می‌برند. از دولت محترم بابت تصویب تسهیلات تشکر می‌کنم و لازم است به‌موقع همه مصوبات ابلاغ شود. امیری اضافه کرد: اما لازم است ضمن تشکر از مسوولان گلایه مردم کوهبنان را به گوش رییس‌جمهور برسانم. از روز اول در برنامه سفر رییس‌جمهور قرار بود که ایشان در مناطق زلزله‌زده کوهبنان حضور یابند، اما متاسفانه به‌دلیل عدم هماهنگی بین مسوولان استانی و دفتر ریاست‌جمهوری سفر به کوهبنان لغو شد.

 نماینده ویژه رییس‌جمهور فیلیپین با ظریف دیدار کرد؛باشگاه‌خبرنگاران| «خوزه دوونشیا» نماینده ویژه رییس‌جمهور فیلیپین با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

«خوزه دوونشیا» نماینده ویژه رییس‌جمهور فیلیپین و رییس کنفدراسیون احزاب آسیایی که به تهران سفر کرده، بعدازظهر دیروز (یک‌شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. طرفین در این دیدار بر تقویت و ارتقای همکاری‌های دوجانبه بین ایران و فیلیپین به‌ویژه در زمینه اقتصادی، انرژی، پتروشیمی و همچنین تقویت همکاری بین احزاب سیاسی آسیایی تاکید کردند.

 

ارسال نظر