روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۲۷۵

 مصوبه دولت درخصوص کاهش آلودگی هوا در شهرها ابلاغ شد؛ پاد  معاون اول رییس‌جمهوری مصوبه دولت درباره کاهش آلودگی هوا در شهرها را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. هیات‌وزیران در جلسه 24 دی 1396 به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط‌زیست و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی ایران برای کاهش آلودگی هوا در شهرها تصویب کرد: اسحاق جهانگیری این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های حفاظت محیط‌زیست و برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

 وزیر کشور با تبدیل سه روستا به شهر موافقت کرد؛ روابط عمومی وزارت کشور   وزیر کشور در ابلاغیه‌های جداگانه‌یی به استانداران سیستان‌وبلوچستان، کردستان و مازندران به‌ترتیب با تبدیل روستاهای سرجنگل، حسین‌آباد جنوبی و اجبار کلا به شهر موافقت کرد.  در ابلاغیه‌های عبدالرضا رحمانی‌فضلی به دانیال محبی استاندار سیستان‌وبلوچستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان و محمد اسلامی استاندار مازندران آمده است: در اجرای ماده 1 قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و باتوجه به مطالعات کارشناسی با پیشنهاد آن استانداری مبنی بر تبدیل روستای مذکور به شهر موافقت می‌شود.

 تاکید امیری بر ارتقای سطح تعاملات دولت و مجلس؛ ایسنا  معاون پارلمانی رییس‌جمهور دیروز بر ضرورت ارتقای سطح تعاملات دولت و مجلس تاکید کرد و گفت: معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در این زمینه دارند. حسینعلی امیری که در شورای معاونان امور مجلس دستگاه‌های اجرایی سخن می‌گفت، تاکید کرد: همه ما چه در دولت و چه در مجلس و دستگاه‌های دیگر وظیفه داریم برای خدمت به این مردم، نهایت سعی و تلاش خود را به‌کار گیریم و هرگاه میان قوای مختلف وحدت و همدلی بیشتری حاکم بوده مشکلات مردم هم بهتر و سریع‌تر حل و فصل شده است.

 کاری نکنیم دشمنان به فکر انشقاق در کشور بیفتند؛ فارس  رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کاری نکنیم که دشمنان خیال کنند، می‌توانند در کشور انشقاق ایجاد کنند. رییس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز همزمان با دهه فجر در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حاضر شدند و با امام‌خمینی‌(ره) تجدید میثاق کردند. آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه این مراسم اظهار داشت: مردان بزرگ همواره در تاریخ زنده‌اند؛ ارزش زندگی انسان‌ها به آثار وجودی و برکات آنهاست. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: بیداری اسلامی، احیای مقاومت اسلامی برابر زورگویان و... ازجمله این برکات است که امروز باید به آنها توجه داشت.

 مدرکی از سفر «لوینسون» به ایران وجود ندارد؛ خانه‌ملت   عضو هیات‌رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید دارد که مدارکی از سفر لوینسون به ایران موجود نیست و سفسطه سناتورهای امریکایی برای افزایش تحریم‌های علیه ایران است. یحیی کمالی‌پور افزود: اگر «رابرت لوینسون» مامور سابق سیا امریکا برای انجام ماموریتی به ایران آمده حتما باید اسناد و مدارکی در رابطه با آن وجود داشته باشد و اگر هم به‌صورت شخصی قصد سفر به ایران را داشته خودش مسوول اعمال و سرنوشتش محسوب می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان جمهوری اسلامی ایران را در این خصوص متهم کرد.

 اقدام امریکا نمایش مضحک سیاسی بود؛ ایرنا  رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام امریکا در به نمایش گذاشتن موشک‌ها و انتساب آن به ایران یک نمایش مضحک سیاسی است. علاءالدین بروجردی هدف امریکا از این اقدام را زیر سوال بردن توانمندی‌های موشکی ایران دانست و افزود: ترامپ با این اقدامش به دنبال آن است که توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد و با این اقدام می‌خواهد مقدمه چینی برای ورود به این بحث کند که قطعا خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است. ثانیا آنان به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایات گسترده عربستان هستند.

 دیدار اعضای تحقیق و تفحص از ستاد قاچاق کالا با لاریجانی؛ فارس  احمد انارکی نماینده رفسنجان و رییس کمیته تحقیق و تفحص از ستاد قاچاق کالا و ارز گفت: تحقیق و تفحصی را که از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز شروع کردیم، دستگاه‌های مختلفی را دربر می‌گیرد و نیاز است اطلاعات کاملی را از همه دستگاه‌‌ها بگیریم. انارکی ادامه داد: هفته آینده با رییس قوه قضاییه و دادستانی برای جمع‌بندی کلی جلسه خواهیم داشت و با توجه به اینکه هر هفته دوشنبه‌ها در کمیته جلسه خواهیم داشت احتمالا هفته آینده هم با رییس دستگاه قضا و دادستان و مواردی که در حال بررسی پرونده آنها هستیم نشست خواهیم داشت.

 آخوندی به جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی می‌رود؛ میزان  یک نماینده مجلس از حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه صبح امروز یک‌شنبه ۱۵ بهمن ماه فراکسیون نمایندگان ‌ولایی خبر داد. اردشیر نوریان افزود: وزیر «راه و شهرسازی» فردا درباره مسائل اخیر پیش‌آمده در خطوط مواصلاتی هنگام بارش برف و همچنین مسائل مربوط به راه و شهرسازی به نمایندگان عضو فراکسیون «نمایندگان‌ولایی» پاسخگو خواهد بود. به گفته نوریان در این جلسه درباره اشکالات پیش آمده در فرودگاه‌ها و مباحث جاده‌یی و عدم آمادگی در این رابطه بحث و بررسی خواهد شد.

 

ارسال نظر