روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۹۰

 80 پرونده زمین‌خواری روی میز کمیسیون اصل 90-میزان| رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت که درحال حاضر ۸۰ مورد پرونده زمین‌خواری آن هم در موضوعات مختلف در کمیسیون اصل 90 مجلس وجود دارد. داود محمدی با بیان اینکه این پرونده‌ها جدید نیست، افزود: همگی این پرونده‌ها که بخش زیادی از آنها برای مجلس گذشته است در کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار گرفته است. رییس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: کمیسیون می‌کوشد تا جمع‌بندی درباره آسیب‌شناسی ۸۰ پرونده زمین‌خواری داشته باشد و گزارشی را در این رابطه به صحن علنی مجلس ارائه کند.

 به خاطر کوتاهی‌ها از مردم پوزش می‌خواهم-ایلنا| رییس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه ما مسوولان از همان ابتدای انقلاب با عملکردهای اشتباه زمینه‌ساز و پایه‌گذار برخی کژی‌ها و بدعت‌های ناروا بودیم، تاکید کرد: به عنوان یک مسوول در نظام اسلامی به خاطر برخی کوتاهی‌ها در برابر مردم عزیزمان از آنها پوزش می‌خواهم. محمدرضا عارف با بیان اینکه نظام اسلامی اگر بخواهد در مسیر پویایی و شکوفایی قرار بگیرد باید با بررسی دقیق و کارشناسانه به آسیب‌شناسی 40ساله از عمر خود بپردازد، افزود: بپذیریم که از همان شروع انقلاب به جای جذب به حذف و طرد افراد رو آوردیم و برخی از یاران با اخلاص انقلاب به ‌خاطر همین تنگ‌نظری‌ها گوشه‌نشین شدند.

 حرف روحانی را تایید می‌کنم-تسنیم| محمدرضا باهنر، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من به حال دولت و نمایندگانی که می‌خواهند بودجه 97 را ببندند غصه می‌خورم، گفت: آقای روحانی در مجلس گفتند، دولت آینده هر کسی که باشد با این وضعیت نمی‌تواند بودجه را ببندد من به عنوان کارشناس این حرف را کاملا تایید می‌کنم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به لزوم یک مجلس دیگر در کشور گفت: کشور را نمی‌توان با یک مجلس اداره کرد و کسی متولی این مطالبات ملی نیست باید یک مجلس خبرگان یا نخبگان باشد تا به دنبال منافع ملی بگردد.

 تاثیر احزاب کشورهای آسیایی در کاهش افراط‌گرایی- ایسنا| حسن غفوری‌فرد، عضو کمیته دایمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی در سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس گفت: در این کنفرانس ۴۰ حزب سیاسی از کشورهای مختلف آسیایی حضور دارند که بیشتر آنها در زمینه‌های حزبی سیاسی فعال هستند. او بر نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و افراطی‌گرایی در کشورهای منطقه تاکید کرد و افزود: امیدواریم در این کنفرانس راهکارها و پیشنهادهای مناسبی در این زمینه ارائه شود. این فعال اصولگرا با اشاره به موضوع جاده ابریشم اظهار کرد: امیدواریم این جاده راهی برای پیشرفت اهدافمان باز کند و این راهی است که ملت‌های آسیایی را به هم متصل می‌کند و غرب و شرق را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

 طرح 4 سناتور امریکا ایراد بنی اسراییلی است-خانه ملت| یک نماینده مجلس اعتقاد دارد، طرح ۴ سناتور امریکایی برای تحریم بیشتر علیه کشورمان به بهانه مفقود شدن مامور سابق اف‌بی‌آی «ایراد بنی‌اسراییلی» است. جلیل رحیمی جهان‌آبادی درخصوص طرح ۴ سناتور امریکایی برای تحریم بیشتر جمهوری اسلامی ایران که «قانون مسوولیت‌پذیری ایران در قبال حقوق بشر و گروگان‌گیری امریکایی‌ها» نام دارد، گفت: به نظر می‌رسد، ایالات متحده باید پاسخگو باشد که چرا ماموران سابق اف‌بی‌آی در قالب گردشگر به کشورهای دنیا سفر می‌کنند و مشکلاتی را به وجود می‌آورند. او افزود: بدون شک اگر امریکا مدارکی درخصوص ارتباط مفقود شدن «رابرت لوینسون» حین سفر به جزیره کیش با کشورمان داشت، مطرح کرده بود.

 در عرصه موشکی به هیچ دولتی حق فضولی نمی‌دهیم- تعادل|خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: رییس‌جمهور روانی امریکا، وزیر امور خارجه امریکا و رییس سیا می‌گویند براندازی. ما هم به فضل خدا هر کاری علیه امریکا به دست بیایند، انجام می‌دهیم؛ حداقل آنکه فریاد مرگ بر امریکا در این کشور طنین‌اندازتر خواهد شد. حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران درخصوص مذاکرات احتمالی موشکی ادامه داد: به صراحت و شفاف می‌گویم به دستور قرآن در عرصه سیاست بازدارندگی هر چه بتوانیم موشک تولید کرده و هر چه که بخواهیم بردش را بالا می‌بریم. در این عرصه با هیچ کس مذاکره نکرده و به هیچ دولتی هم حق فضولی نمی‌دهیم. این پنبه را وزیر امور خارجه فرانسه و دیگران از گوش‌شان بیرون کنند. اگر به خاطر این مسائل می‌خواهند مذاکره کنند، جوابش را زودتر داده‌ایم.

 معاون ارتباطات دفتر رییس‌جمهوری درگذشت رضا مقدسی را تسلیت گفت- پاد|  پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری در پیامی درگذشت رضا مقدسی را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام تسلیت آمده است:«این روزنامه‌نگار با اخلاق و مدیر متعهد عرصه رسانه‌یی کشور در مسوولیت‌های مختلف حرفه‌یی، از گزارشگری و دبیری خبر تا مدیر مسوولی رسانه‌ها و مسوولیت‌های صنفی؛ با تلاشی صادقانه و مستمر درصدد ترویج توامان ارزش‌های اسلامی و انقلابی همچنین ایفای مسوولیت‌های ملی و اجتماعی بود. اینجانب فقدان آن همکار پیشکسوت را به عموم جامعه مطبوعاتی و خبری، همکاران به ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت ‌دارم.»

 واکنش مولاوردی به یکی از برنامه‌های صدا و سیما-تعادل| شهیندخت مولاوردی، دستیار رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در واکنش به برخی از برنامه‌های صدا و سیما در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: کاش کارشناسان به اصطلاح دینی در برنامه‌های صدا و سیما از آموزه‌های اصیل دینی بهره ببرند نه از توصیه‌های سخیف با رنگ و لعاب مذهبی که دستمایه طنز و تمسخر خاص و عام قرار می‌گیرد. مولاوردی در ادامه نوشت:«رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله؛ می‌فرمایند: بهترین شما کسی است که برای خانواده‌اش بهتر باشد و من از همه شما برای خانواده‌ام بهترم، زنان را گرامی نمی‌دارد، مگر انسان بزرگوار و به آنان اهانت نمی‌کند مگر شخص پست و بی‌مقدار.»

 منازل تخریب شده کوهبنان تا پایان شهریور ماه بازسازی و تحویل مردم می‌شود- فارس| وزیر کشور از تعهد دستگاه‌های مسوول برای بازسازی کامل منازل تخریب شده منطقه کوهبنان و تحویل آن به مردم تا پایان شهریور ماه خبر داد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دیروز با حضور در شهرستان کوهبنان از مناطق زلزله‌زده بازدید کرد سپس با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه‌های مسوول متعهد شدند تا پایان شهریور ماه تمامی منازل تخریب شده را بازسازی و تحویل مردم دهند. وزیر کشور با بیان اینکه منابع لازم در اختیار مستاجرانی که خود توانایی ساخت خانه دارند، قرار می‌گیرد، گفت: منازل فرسوده این منطقه که امکان دارد بر اثر زلزله کوچک آسیب جدی ببینند، شناسایی شوند تا بنیاد مسکن با مساعدت خود تسهیلات لازم را برای بازسازی این منازل پرداخت کند.

 

ارسال نظر