روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۸۷۷

 شرایط نامساعد هوا سفر رییس‌جمهوری به کرمان را لغو کرد؛ایرنا|مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان از لغو سفر رییس‌جمهوری به این استان به علت شرایط نامساعد هوا خبر داد و گفت: بنا به اعلام دفتر ریاست‌جمهوری، این سفر در آینده نزدیک انجام خواهد شد. نقی عظیمی‌زاده افزود: تاریخ سفر رییس‌جمهوری به استان کرمان به‌زودی اعلام می‌شود. قرار بود حسن روحانی (دوشنبه) به همراه شماری از وزیران و دولتمردان به شهرهای کرمان و سیرجان سفر و چندین طرح صنعتی به ارزش بیش از

10 هزار میلیارد تومان را راه‌اندازی کند.

 ضرورت اقدامات فوری برای روانسازی راه‌های کشور؛پاد| معاون اول رییس‌جمهور بر لزوم به‌کارگیری همه امکانات و ماشین‌آلات برای برفروبی از جاده‌ها و معابر تاکید کرد. اسحاق جهانگیری صبح دیروز (یک‌شنبه) در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزیر راه و شهرسازی و استانداران البرز و قم، خواستار اقدامات فوری برای روانسازی راه‌ها و یخ‌زدایی از مسیرها شد. وزیر راه و شهرسازی که در‌ جلسه ستاد مدیریت راه‌های کشور مستقر بود و استانداران‌ البرز و قم نیز در این تماس‌های تلفنی گزارشی از آخرین وضع راه‌ها و اقدامات انجام شده برای روانسازی مسیرها ارائه کردند.

 4 بهمن ماه؛ تعیین وقت رسیدگی به پرونده «بقایی» در دادگاه تجدیدنظر؛ایسنا| وکیل‌مدافع حمید بقایی از تعیین وقت جلسه دادگاه تجدیدنظر برای رسیدگی به پرونده موکلش خبر داد. مهران عبدالله‌پور در رابطه با روند رسیدگی به پرونده حمید بقایی اظهار کرد: شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر 14 بهمن ماه را برای رسیدگی به پرونده موکلم تعیین کرده است. او درخصوص برگزاری دادگاه به‌صورت علنی یا غیرعلنی، گفت: به ما گفته‌ شده که دادگاه غیرعلنی نیست. عبدالله پور خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه پرونده هزاران صفحه دارد و مطالعه دقیق آن حداقل

100 ساعت طول می‌کشد، این فرصت مهیا نبوده تا بتوانم آن را مطالعه کنم.

 امیدواریم زنان بازداشت ‌شده حوادث اخیر، هر چه زودتر آزاد شوند؛ایلنا| معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری درباره پیگیری این معاونت درخصوص زنان و دختران بازداشتی گفت: رییس‌جمهور دستور دادند هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود و امیدواریم هر چه زودتر زنان و دختران بازداشتی آزاد شوند. معصومه ابتکار درباره پیگیری وضعیت زنان بازداشت شده در اعتراضات اخیر کشور در معاونت زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری گفت: تعداد زنان و دختران بازداشتی بسیار کاهش پیدا کرده است، امیدواریم فرآیند رسیدگی سریع‌تر طی شود تا فردی بی‌دلیل در بازداشت باقی نماند. همچنین امیدواریم دختران و دانشجویان زودتر آزاد شوند.

 مرحوم محتشمی همواره با صداقت و سلامت برای جمهوری اسلامی ایران دل سوزاند؛ایلنا| وزیر امور خارجه تاکید کرد: مرحوم محتشمی هر جایی که بود با صداقت و سلامت و صمیمت برای جمهوری اسلامی ایران دل سوزاند و برای همه ما نمونه بود. محمدجواد ظریف در مراسم تشییع پیکر مرحوم مهدی محتشمی عنوان کرد: دوستان در وزارت ارتباطات و وزارت خارجه همه ما امروز عزادار ازدست رفتن یک برادر و دوست و همکار بسیار خوب و صمیمی هستیم. او افزود: مرحوم محتشمی فردی بود که برای جمهوری اسلامی و اسلام در زمان دانشجویی در امریکا و بعد در وزارت خارجه و ارتباطات و هر جایی که بود با صداقت و سلامت و صمیمت دل سوزاند و برای همه ما نمونه بود.

 تغییر بازدیدکنندگان از زندان اوین؛برنا| بروجردی، نماینده مجلس در توضیح بازدید تعدادی از نمایندگان از زندان اوین گفت: بنده و رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار بود از زندان اوین بازدیدی داشته باشیم اما بعد از اینکه رییس کمیسیون قضایی و حقوقی این مسوولیت را متقبل شد، تیم بازدید تغییر کرد بنابراین آقای برومندی از هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، آقای نانواکناری رییس کمیته امنیت کمیسیون، آقای وکیلی از هیات رییسه مجلس به همراه نمایندگانی از کمیسیون بهداشت از زندان اوین بازدید خواهند کرد. او افزود: این هیات به ریاست آقای ملکشاهی از زندان اوین بازدید خواهند کرد.

 اسراییل ضعیف، سیاست روسیه است؛ خانه‌‌ملت| عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: روسیه ضمن حفظ ارتباط با ایران و سوریه به دنبال حفظ سطحی از مراودات با اسراییل است زیرا سیاست چکش تعادل را در منطقه پیاده می‌کند. ابطحی با بیان اینکه سیاست استراتژیک روسیه وجود اسراییل ضعیف است تا از سلطه آنها بر منطقه جلوگیری شود، گفت: با این حال روسیه تلاش می‌کند تا با حفظ ارتباط با بشار اسد و تقویت پایگاه خود در سوریه از مزایای دریای مدیترانه بی‌بهره‌ نماند زیرا دریای مدیترانه برای روسیه از نظر نظامی، اقتصادی و سیاسی اهمیت بسیار دارد.

 به اغتشاشگران قرص داده بودند؛ایلنا| نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس درباره دلیل خودکشی برخی از زندانیان حوادث اخیر گفت: من کرمانشاه بودم و درباره اعتراض‌ها در آن منطقه تحقیق کردم. آنجا از مسوولان سوال کردم که اوضاع اغتشاشگران چگونه بوده، گفتند بسیاری از کسانی که بازداشت کردیم بعد از ۲۴ساعت به ‌خود آمده، ناراحت بوده و گریه می‌کردند. این بازداشت‌شدگان می‌گفتند چرا ما را اینجا آوردید. مسوولان گفته‌اند، شما در خیابان بودید، شیشه می‌شکستید، اغتشاش می‌کردید. زندانیان می‌گفتند ما اصلا نفهمیدیم. ما را به خانه‌یی بردند آنجا قرصی خوردیم و بعد به خیابان آمدیم و اصلا نفهمیدم چه شد.

 بهمن ماه؛ ششمین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به دکل نفتی؛ایسنا| وکیل‌ مدافع یکی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی از برگزاری ششمین جلسه رسیدگی به این پرونده در تاریخ 15بهمن ماه خبر داد. سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی گفت: ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده دکل نفتی 15بهمن ماه در شعبه 1063 مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی برگزار می‌شود. علیزاده‌طباطبایی از بیان جزییات جلسات قبلی دادگاه خودداری کرد. دومین جلسه رسیدگی به این پرونده نیز 12دی ماه سومین جلسه 18دی ماه، چهارمین جلسه 26دی ماه و پنجمین جلسه سوم بهمن ماه در شعبه ۱۰۶۳ مجتمع امور اقتصادی برگزار شده است.

 

ارسال نظر