رصد فضای مجازی توسط پلیس در مورد جرایم مرتبط با مشروبات الکلی

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۷۱۰
رصد فضای مجازی توسط پلیس در مورد جرایم مرتبط با مشروبات الکلی

دادستان تهران رصد فضای مجازی توسط پلیس برای جلوگیری از ارتکاب جرایم مربوط به مشروبات الکلی را ضروری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری‌دولت‌آبادی در پنجمین جلسه دادستانی تهران پیرامون آسیب‌های اجتماعی افزود: بخشی از قاچاق، عرضه، خرید و فروش مشروبات الکلی از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد و درحال حاضر تهدیدات ناشی از جرایم مرتبط با مشروبات الکلی در فضای واقعی و مجازی باید جدی تلقی شود.

دادستان تهران مبارزه با مفاسد اجتماعی را در زمره اولویت‌ها و مطالبات  5 گانه مقام معظم رهبری دانست که به عنوان سند بالادستی مورد توجه قرار گرفته است.

او با اعلام اینکه قاچاق مشروبات الکلی و جرایم مرتبط با آن از مصادیق مفاسد اجتماعی است و ابراز خرسندی از اینکه پس از تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به مقوله آسیب‌های اجتماعی، ساختار ذهنی مسوولان کشور نسبت به آن تغییر یافته است، تداوم این روند را مفید و موثر اما ناکافی دانست و اظهار کرد، موفقیت در این زمینه مستلزم اقدامات جهادی و تحولی مسوولان و مدیران کشور است. جعفری‌دولت‌آبادی با اشاره به اینکه وضعیت آسیب‌های اجتماعی در مقایسه با گذشته بهبود یافته است، افزود: جرایم مرتبط با مشروبات الکلی متنوع بوده و شامل تهیه، تولید، عرضه، خرید، حمل و نگه‌داری، مصرف، قاچاق همچنین مستی حین رانندگی است.

دادستان تهران همچنین به موضوع عرضه قلیان در اماکن عمومی اظهار کرد: در دستورالعملی که اخیرا از سوی این دادستانی صادر و ابلاغ شده است به این موضوع توجه شده و اماکن دارای مجوز عرضه قلیان نظیر چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی از ممنوعیت عرضه مواد دخانی مستثنا شده است.

 

ارسال نظر