روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۳۸

 مصاحبه اخیر رییس‌جمهور بیشتر از همیشه «دیده» شد؛تعادل| در شرایطی که واکنش‌های متفاوتی درباره صحبت‌های اخیر رییس‌جمهوری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شده، پرویز اسماعیلی معاون اطلاع‌رسانی و ارتباطات دفتر رییس‌جمهور در واکنش به اظهارنظرها نسبت به گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم در یادداشت توییتری نوشت: موج بی‌سابقه اظهارنظرهای مخالف و موافق، سیاسی یا کارشناسی؛ یعنی مصاحبه اخیر رییس‌جمهور بیشتر از همیشه «دیده» شد. اسماعیلی در ادامه آورده است: این از مهم‌ترین اهداف طراحی یک مصاحبه است. واکنش‌ها، نیمه دوم هر فرآیند ارتباطی است که اگر درست «دیده» شود، زمینه‌ساز رفع مشکلات و اقناع افکارعمومی است.

 شرایط اعطای تسهیلات به دانشجویان مشمول خارج از کشور؛باشگاه خبرنگاران| وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌یی اعطای تسهیلات به دانشجویان مشمول خارج از کشور را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: از این پس دانشجویان ایرانی مشمول در خارج از کشور پس از اتمام تحصیلات می‌توانند از مهر خروج ویژه مشمولین برخوردار شوند. ابتدا ضروری است، بستگان این‌گونه متقاضیان با مراجعه به وزارتخانه‌های علوم یا بهداشت نسبت به لغو معافیت تحصیلی و ارائه گواهی مذکور به اداره کل ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه اقدام کرده تا پس از اعلام کتبی اداره مذکور، نسبت به استعلام خروج مشمولین توسط بخش کنسولی سفارت اقدام لازم به عمل‌ آید.

 وزارت کشور با درخواست تجمع احمدی‌نژادی‌ها موافقت کند؛ایسنا| یک نماینده مجلس ششم تاکید کرد: بهتر است با درخواست تجمع اعتراض‌آمیز حامیان احمدی‌نژاد موافقت شود تا ظرفیت این جریان سیاسی به درستی شناخته شود. علی تاجرنیا با اشاره به درخواست حامیان احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمع گفت: معتقد هستم در‌خصوص نحوه رسیدن به قدرت، باقی ماندن در قدرت و در نحوه مدیریت‌ آقای احمدی‌نژاد و نیروهای نزدیک به ایشان، خطاهای بسیاری وجود دارد و آیندگان مقطعی که وی زمام امور را برعهده داشت، به دلیل انهدام سرمایه‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی از یاد نمی‌برند اما من فکر می‌کنم بهتر است با این درخواست تجمع اعتراضی موافقت شود تا ظرفیت این جریان سیاسی به درستی شناخته شود.

 نامه ناشران و کتابفروشان به رییس‌جمهوری در مورد افزایش قیمت کاغذ؛ایرنا| جمعی از ناشران و کتابفروشان در نامه‌یی به حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری، خواستار کاهش قیمت و نیز رسیدگی به وضعیت بازار کاغذ شدند.  در بخشی از این نامه آمده است: «به ‌استحضار می‌رساند به‌دنبال افزایش نرخ برابر ارز و در پی آن بروز شایعاتی حاکی از قطع ارز مبادلاتی کاغذهای وارداتی (به‌ خصوص تعرفه‌های کاغذ به شماره‌های 48026100 و 48026900 از نوع کاغذ بالک) قیمت کاغذ تحریر تا 30درصد افزایش یافته که نیازمند توجه ویژه است. »در پایان این نامه فعالان حوزه نشر و چاپ از روحانی درخواست کردند که به وضعیت این بخش رسیدگی بیشتری شود.

 درخواست از سازمان دریانوردی برای بررسی دقیق ابعاد حادثه سانچی؛ایلنا| سفیر کشورمان در لندن از درخواست ایران از سازمان بین‌المللی دریانوردی برای بررسی دقیق ابعاد و آثار حادثه کشتی سانچی خبر داد. حمید بعیدی‌نژاد در پاسخ به نامه ابراز همدردی لیم دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی در حادثه کشتی سانچی و جان‌باختگان ایرانی آن ضمن تشکر از ارسال پیام تسلیت وی و همچنین همکاری‌های این سازمان در طول انجام عملیات امداد و نجات کشتی سانچی و خدمه آن، از وی درخواست کرد که با توجه به فاجعه‌بار بودن این حادثه در جهان و با عنایت به تاثیرات غیرقابل انکار آن بر ایمنی دریانوردی و کشتیرانی و برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در آینده، این سازمان مبادرت به برگزاری نشستی تخصصی و فنی با حضور تمام کشورهای عضو برای بررسی و آثار این حادثه بر دریانوردی و کشتیرانی بین‌المللی با هدف جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده کند.

 واکنش رحیمی به رسانه‌ای کردن جزئیات یک تحقیق و تفحص؛برنا| علیرضا رحیمی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص صحبت‌های دیروز چند نفر از نمایندگان درباره وجود 100 مدیر دو تابعیتی در ایران گفت: نمایندگانی که پیش از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی آن را رسانه‌یی کردند، براساس آیین‌نامه کار غیرقانونی انجام داده‌اند. او درباره اینکه این 100 مدیر تابعیتی در چه نهادهایی مدیر هستند؟ افزود: اینکه این 100 نفر از مدیران کدام دستگاه و قوا بودند را باید اعضای کمیته تحقیق و تفحص مثل آقای کریمی قدوسی پاسخ دهند.

 تذکرات انتخاباتی کواکبیان؛خبرآنلاین| کواکبیان، مردمسالاری را یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: همه بحث‌ها در کشور بر سر انتخابات است، اما متاسفانه لایحه جامع انتخابات که مدت‌هاست در دولت خاک می‌خورد، هنوز به مجلس ارائه نشده است. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: شورای نگهبان هنوز مفهوم رجل سیاسی طبق لایحه جامع انتخابات را تایید نکرده، بنابراین از وزارت کشور می‌خواهم هرچه سریع‌تر لایحه جامع انتخابات را تقدیم مجلس کند.

 وزیر امور خارجه فرانسه بی‌عذرخواهی به ایران نیاید؛ایلنا| احمد سالک عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس نسبت به ابراز تمایل رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه فرانسه برای سفر به ایران انتقاد و تاکید کرد تا زمانی که آنها عذرخواهی نکنند امکان سفر به ایران وجود ندارد. وزیر امور خارجه فرانسه اسفندماه به تهران سفر می‌کند و به احتمال فراوان اوایل سال آینده نیز رییس‌جمهور این کشور به ایران سفر می‌کند، همان‌طور که پیش‌تر مقامات سیاسی این دو کشور از انجام این سفر خبر داده بودند.

 کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته مثل برجام است؛تسنیم| حسین‌علی حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس در جلسه علنی دیروز چهارشنبه پس از تصویب لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی در صحن علنی مجلس ضمن مخالفت با این اقدام گفت: آیندگان این کاری را که امروز در مجلس صورت گرفت، خواهند دید. کاری که امروز صورت گرفت همانند کاری است که در برجام انجام شد و آیندگان نیز اثر این کار را خواهند دید.

 

ارسال نظر