روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۶۷

 روسیه به امریکا و اروپا درباره برجام هشدار داد؛ اسپوتنیک  معاون وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌یی روسیه در مورد تشکیل گروه کاری امریکا و اروپا درباره برجام و مذاکره در این مورد گفت که چنین ابتکاراتی نمی‌تواند نتایج مثبت در پی داشته باشد. رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا روز دوشنبه در لندن اعلام کرد: امریکا برای رفع نقایص برجام یک تیم تخصصی(گروه کاری) تشکیل داد. ریابکوف با بیان اینکه از این خبر(تشکیل گروه کاری اروپا و امریکا درباره برجام) اطلاع دارد، اظهار کرد: پیش‌تر گفته بودیم که موضوع بازبینی در برجام در آن شکلی که امریکا مطرح می‌کند برای لغو این توافق و دشوار کردن اجرای آن هدف‌گیری شده است. ما بر موضع خود برای اجرای کامل این توافق بدون هر گونه تغییر ایستادگی خواهیم کرد.

 وزیر کشور با تبدیل سه روستا به شهر موافقت کرد؛ روابط عمومی وزارت کشور  وزیر کشور با تبدیل 3 روستا به شهر موافقت و در حکمی شهردار جدید گرگان را منصوب کرد.

در ابلاغیه رحمانی‌فضلی خطاب به بهنام‌جو، استاندار اردبیل آمده است؛ در اجرای ماده 1 قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و با توجه به مطالعات کارشناسی با پیشنهاد آن استانداری مبنی بر تبدیل روستای ثمرین مرکز بخش ثمرین شهرستان اردبیل به شهر موافقت می‌شود. وزیر کشور در ابلاغیه دیگری به مروج‌الشریعه، استاندار خراسان جنوبی با تبدیل روستای آبیز مرکز بخش شاسکوه به شهر موافقت کرد. رحمانی‌فضلی در ابلاغیه دیگری به همتی استاندار هرمزگان با تبدیل روستای بالاشهر مرکز بخش جغین به شهر موافقت کرد.

 واکنش ابوطالبی به گفت ‌و گوی تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم؛ تعادل  مشاور رییس‌جمهور گفت: سخن از دل مردم گفتن راهی است به اعماق باور مردم، اتفاقی است افتادنی.

حمید ابوطالبی بعد از گفت‌وگوی تلویزیونی حجت‌الاسلام حسن روحانی با مردم که از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش شد، در توییتر خود نوشت: «اگر مجری سخن دل مردم را بگوید، می‌تواند شبی متفاوت را رقم زده و رییس‌جمهور را پرتوان و با نشاط در ذهن و دل آنان بنشاند؛ باور کردن این واقعیت که سخن از دل مردم گفتن راهی است به اعماق باور مردم، اتفاقی است افتادنی.»

 پیگیری تبدیل منشور حقوق شهروندی به قانون؛ خانه ملت  رییس کمیته قضایی و حقوقی فراکسیون امید مجلس از انجام مقدمات تبدیل منشور حقوق شهروندی به قانون در این کمیته و فراکسیون حقوق شهروندی خبر داد. محمد کاظمی گفت: مفاد منشور حقوق شهروندی براساس چارچوب کلی اصول 19 تا 42 قانون اساسی است که امکان تبدیل آن به قانون وجود داشته و هیچ ایرادی بر آن وارد نیست. نایب‌رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علاوه بر کمیته قضایی و حقوقی فراکسیون امید، مباحثی پیرامون تبدیل منشور حقوق شهروندی به قانون در فراکسیون حقوق شهروندی مجلس هم مطرح شده است.

 اعتراض کواکبیان به دیوان محاسبات و پاسخ مطهری؛ ایلنا  کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دیوان محاسبات زیرنظر مجلس فعالیت می‌کند لذا از رییس دیوان پرسیدم تفریغ بودجه با تخلف برخی دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته که ایشان گفت برای تخلفات کیفرخواست می‌گیریم لذا نباید به‌گونه‌یی شود که مانند دولت احمدی‌نژاد بعد از اتمام دولت متوجه تخلفات شویم و تخلفات دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها باید در زمان مقتضی بررسی شود. علی مطهری نایب رییس مجلس در پاسخ به کواکبیان گفت: نقصی در آیین‌نامه دیوان بود که می‌گفت صرفا تخلفات آن دسته از مسوولانی که در حال حاضر در کار هستند باید رسیدگی شده و در صحن اعلام شود اما شامل حال کسانی که در دولت‌های قبل بوده‌اند نمی‌شد که این نقص برطرف شد.

 بحث تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس مسکوت نمانده است؛ برنا  سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس مسکوت نمانده است. زهرا ساعی، پیرامون «بحث تفکیک وزارتخانه‌ها» گفت: طی ماه‌های گذشته در کمیسیون اجتماعی بحث تفکیک وزارتخانه‌ها مطرح و کلیات آن رای آورد، هر چند همکاران کمیسیون اجتماعی نظرات مختلفی داشتند. نماینده تبریز در ادامه گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی جلسه‌یی با آقای لاریجانی داشته و قرار بر این شد که ایشان در جلسه‌یی که با سران قوه داشتند، این بحث را مطرح کنند. در ماه گذشته این بحث را آقای لاریجانی مطرح کردند و گفته شد، بحث تفکیک وزارتخانه‌ها به‌صورت کارشناسی در کمیسیون اجتماعی بررسی شود.

 مدیران دو تابعیتی استعفا دهند؛ فارس   عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ما خواستار این هستیم که هر چه سریع‌تر تکلیف مدیران دوتابعیتی دستگاه‌های قضایی و امنیتی روشن و رسیدگی شود. هاجر چنارانی نماینده اصولگرا در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: ما خواستار برکناری و استعفای مدیران دو تابعیتی دستگاه‌های قضایی و امنیتی هستیم، مجلس هم به سرعت خلأهای قانونی را در این موضوع برطرف کند.

 انتقاد نماینده اصولگرا از نامه وزیر امور خارجه فرانسه؛ ایسنا  حاجی‌دلیگانی با انتقاد از نامه وزیر امور خارجه فرانسه درخصوص سفر رییس‌جمهور این کشور به ایران گفت که وزارت امور خارجه ما نباید بگذارد در امور کشور دخالت شود. این نماینده مجلس افزود: وزیر امور خارجه فرانسه هنوز باور نکرده دوران استعمار پیر تمام شده و نامه‌یی به کشور ما نوشته و پیش‌شرایطی برای سفر رییس‌جمهور فرانسه قرار داده است. چرا باید در مسائل منطقه‌یی و موشکی ما دخالت کند؟ وزارت امور خارجه نباید اجازه دهد وزیر امور خارجه فرانسه در امور کشور ما دخالت کند.

 

ارسال نظر