جز روحانی کسی جسارت جمع کردن این بساط را نداشت

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۶۵
جز روحانی کسی جسارت جمع کردن
این بساط را نداشت

در شرایطی که معضل موسسات غیرمجاز این روزها تمام بخش‌ها و ارکان کشور را درگیر خود کرده و بیش از 11هزار میلیارد تومان از بیت‌المال را که قاعدتا ‌باید صرف اموری چون طرح سلامت و... شود، پیام‌های منتشر شده توسط حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهوری نشان می‌دهد که پشت پرده این موسسات مخرب به محافل خاصی ختم می‌شود که از سهامداران خرد این موسسات سوءاستفاده کرده‌اند.

حسام‌الدین آشنا در رشته توییت‌هایی درباره موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز نوشت: جز روحانی کسی جربزه و جسارت جمع کردن این بساط کثیف را نداشت.

به گزارش «تعادل»، آشنا در بخشی از پیام‌های توییتری خود آورده است: «پشت هر کدام از این موسسات و صندوق‌ها چنان محکم بوده که تا کارشان به رسوایی نکشید امکان برخورد با آنها وجود نداشته است؛ وقتی هم که کارشان خراب شد دولت را مجبور کردند از جیب ملت بدهی‌ها را بپردازد. رییس یکی از این صندوق‌ها چه بسا با اسلحه می‌رفت داخل بانک مرکزی و تهدید می‌کرد.»

او در ادامه آورده: «جز روحانی کسی جربزه و جسارت جمع کردن این بساط کثیف را نداشت. او هزینه مبارزه بی‌امان با نزول‌خواران تسبیح به دست و پینه بر پیشانی را می‌دهد. آنها مطمئن بودند به خاطر به گروگان گرفتن میلیون‌ها سپرده‌گذار خرد، می‌توانند بساط باج‌گیری خود را حفظ کنند.»

آشنا می‌نویسد: «این یکی از مین‌گذاری‌های اصلی در راه استفاده از منابع مردمی برای توسعه ملی بود. روحانی گفت مرگ یک بار شیون هم یک بار. باید کار را تمام می‌کرد حتی به بهای اینکه از خیلی‌ها سفارش و توصیه تهدید بشنود. امیدوارم روزی مانند شرکت‌های مضاربه‌یی و هرمی از این موسسات نیز رازگشایی شود.»

 

ارسال نظر