روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۵۵

 کلانتری و حجتی با دستور رییس‌جمهوری راهی استان خوزستان شدند؛پاد|عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی با دستور رییس‌جمهوری برای پیگیری فوری طرح‌های اخیر و کوتاه‌مدت دولت در زمینه مبارزه با ریزگردها راهی استان خوزستان می‌شوند. روحانی دیروز در جلسه ویژه بررسی وضعیت آلودگی هوا و مشکل ریزگردها در بخش‌هایی از مناطق جنوب غربی کشور ضمن اخذ گزارش آخرین اقدامات انجام شده دستور داد، کلانتری و حجتی برای نظارت بیشتر و پیگیری فوری طرح‌ها و برنامه‌های دولت عازم این مناطق شوند. رییس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر جهاد کشاورزی همچنین موظف شدند، گزارش اقدامات و هر گونه موانع احتمالی را به روحانی ارائه دهند.

 توضیح بعیدی‌نژاد درباره روند مذاکرات در مورد رآکتور آب سنگین اراک؛تعادل| سفیر ایران در انگلیس اعلام کرد در مذاکرات ایران و 1+5 درباره رآکتور آب سنگین اراک در پی مخالفت تهران با پیشنهادهای این گروه مبنی بر ارسال قلب رآکتور به خارج و نیز چند تکه کردن محفظه فولادی کالندریا بر حفظ آن به عنوان محصول خلاقیت دانشمندان هسته‌یی تاکید و در آخرین مرحله پیشنهاد شد فقط منافذ کالندریا و نه قلب آن با سیمان پر شود. بعیدی‌نژاد که پیش از تصدی سفارت ایران در انگلیس، رییس گروه کارشناسان تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران بود دیروز با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود، فرازهایی از مذاکرات ایران با گروه 1+5 در رابطه با رآکتور آب سنگین اراک را روایت کرد. سفیر ایران در انگلیس اظهار کرد: سازمان جنگ روانی صهیونیسم جهانی برای تبدیل این پیروزی به شکست، تمثیل ساختگی پر کردن قلب رآکتور با سیمان را مطرح کردند. ‫

 امریکا دیگر برجام را تایید نخواهد کرد؛ فارس| معاون رییس‌جمهور امریکا در سفر به فلسطین اشغالی در «کنست» پارلمان رژیم صهیونیستی سخنرانی و ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد. پنس گفت: امریکا با اسراییل همکاری خواهد کرد تا با ایران مقابله کند. او در ادامه ادعاهای بی‌پایه و اساسش درباره ایران گفت: ایران در تلاش است، جهان عرب را در دست بگیرد. ایران برنامه هسته‌یی مخفی داشت و اکنون نیز درحال توسعه برنامه موشکی بالستیک است. معاون رییس‌جمهور امریکا با «فاجعه» خواندن توافق هسته‌یی ایران گفت، امریکا دیگر این توافق را تایید نخواهد کرد.

 جرایمی که نباید به دادسراها ارجاع شود؛ایسنا| حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره نتایج جلسه کمیته حقوق جزای کمیسیون با بیان اینکه موضوع در دستور کاهش عناوین قضایی بود، گفت: معتقد هستیم جرایمی که مجازاتشان در درجه هفت و هشت است، تخلف تلقی شود و اینها در دادگاه اداری یا دادگاه‌های تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار گیرد. یعنی این موارد نباید به دادگاه‌ها و دادسراها ارجاع شود. او با تاکید بر اینکه باید از عناوین مختلف جزایی بکاهیم، تصریح کرد: باید این ۲۷۰۰عنوان جزایی را برای مثال به هزار عنوان برسانیم.

 بازدید اعضای فراکسیون امید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه؛ایلنا| جمعی از اعضای فراکسیون امید مجلس که به کرمانشاه سفر کردند، از مناطق‌ زلزله‌زده در سرپل‌ذهاب و قصرشیرین بازدید کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این سفر در حرکت به سمت قصرشیرین و سرپل‌ذهاب از روستاهای میان‌میل، بازگیر و کوییک بازدید کرده و همچنان در حال سرکشی به دیگر روستاهای این منطقه هستند. محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید، عبدالکریم حسین‌زاده نایب‌رییس فراکسیون، بهرام پارسایی سخنگو، محمدعلی وکیلی عضو اصلاح‌طلب هیات رییسه مجلس، پروانه سلحشوری رییس فراکسیون زنان مجلس دهم، جلال میرزایی نماینده اصلاح‌طلب ایلام و رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید و محسن علیجانی‌زمانی نماینده اصلاح‌طلب تهران و دبیر مجمع نمایندگان استان تهران ازجمله اعضای فراکسیون حاضر در این سفر استانی هستند.

 بررسی عملکرد بودجه ۹۶ در مجلس با حضور نوبخت؛تسنیم| اکبر رنجبرزاده عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورکار جلسه علنی امروز پارلمان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است عملکرد بودجه سال 96 از ابتدای فروردین تا پایان آذر در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 3 بهمن) پارلمان مورد بررسی قرار گیرد. او افزود: عملکرد 9ماهه بودجه امسال فردا با حضور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، رییس کل دیوان محاسبات و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه علنی مجلس بررسی و ارزیابی می‌شود.

 نامه 13 رییس دانشگاه برتر کشور به رییس مجلس؛مهر| رییس دانشگاه خواجه نصیر گفت: روسای ۱۳ دانشگاه برتر کشور در واکنش به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق در خصوص محدودیت افزایش حقوق بالای ۵میلیون تومان نامه‌یی به رییس مجلس نوشتند. علی خاکی‌صدیق افزود: مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص محدودیت افزایش حقوق‌های بالای ۵ میلیون تومان موجب می‌شود تا نخبگان از کشور خارج شوند. بنابراین روسای ۱۳ دانشگاه برتر در واکنش به این مصوبه و جلوگیری از خروج نخبگان از کشور نامه‌یی به رییس مجلس شورای اسلامی نوشتند. رییس دانشگاه خواجه نصیر اظهار داشت: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به نوعی کارآفرین نیز به شمار می‌روند و به فضای اشتغال کشور کمک می‌کنند اما این مصوبه به فضای نخبگی و اشتغال کشور آسیب وارد می‌کند.

 8 بهمن نمایندگان مجلس به اوین می‌روند؛ایرنا| سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: جمعی از اعضای کمیسیون‌های حقوقی و قضایی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یک‌شنبه 8 بهمن از زندان اوین بازدید می‌کنند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن نوروزی افزود: این بازدید بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده عملی می‌شود و هدف آن پیگیری مسائل مربوط به بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر است. نوروزی تصریح کرد: بنده به همراه ‌اللهیار ملکشاهی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و اکثریت اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی و تعدای از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این بازدید حضور خواهیم داشت.

 

 

ارسال نظر