روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۱۱

 دوشنبه شب؛ صحبت مستقیم رییس‌جمهور با مردم؛پاد| رییس‌جمهور امشب(دوشنبه) به طور مستقیم با مردم صحبت خواهد کرد. روحانی، رییس‌جمهور دوشنبه شب(دوم بهمن) پس از خبر 21 شبکه یک سیما به طور مستقیم با مردم سخن خواهد گفت. پیش از این واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری موضوع این صحبت‌ها را تزریق روحیه امید و تحول عنوان کرده بود.

 گزارش حوادث اخیر تقدیم رییس‌جمهور شد؛پاد| وزیر کشور از ارسال گزارش دقیقی از حوادث و ناآرامی‌های اخیر به رییس‌جمهور پیرو دستور اخیر آقای روحانی خبر داد. براساس اطلاعات دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و سایر دستگاه‌ها ضمن شناسایی و معرفی ریشه‌ها و بسترهای ایجاد این نا آرامی‌ها؛ پیشنهادهایی برای جلوگیری از وقوع اینگونه حوادث در این گزارش ذکر شده است. رییس‌جمهور چهارشنبه 20دی از وزیر کشور خواسته بود، گزارش دقیقی با هماهنگی شوراهای تامین از حوادث اخیر تهیه و ارائه شود.

 تجاوز ترکیه به عفرین در راستای سیاست حمایت از تروریسم است؛ایلنا| رییس‌جمهوری سوریه اظهار کرد که تجاوز ترکیه به عفرین را نمی‌توان از سیاست ترکیه که بر حمایت از تروریسم بنا شده است، جدا دانست. «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه دیروز در دیدار با «کمال خرازی»رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران خاطرنشان کرد که حمایت همه‌ جانبه ایران از سوریه به‌ ویژه در امر مبارزه با تروریسم در پیروزی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها سهیم بوده است. از سوی دیگر کمال خرازی بر اهمیت ادامه ‌یافتن تبادل ‌نظرها و همکاری‌های مستحکم میان ایران و سوریه در مواجهه با توطئه‌های خارجی تاکید و خاطرنشان کرد که هماهنگی طرفین نقش سازنده‌یی در این روند ایفا کرده است.

 توضیحات تلفنی رییس ستاد ارتش ترکیه به سردار باقری درباره حمله به عفرین؛تسنیم| رییس ستاد ارتش ترکیه به صورت تلفنی درباره حمله ارتش این کشور به عفرین به سردار باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان توضیح داد. در این تماس تلفنی، مقام مذکور دلیل اصلی آغاز عملیات بمباران و شلیک آتش توپخانه در منطقه عفرین را تجمع گروه‌های تروریستی در این منطقه و مقابله با تهدیدات این گروه‌ها علیه روستاها و شهرهای مرزی ترکیه اعلام کرد. وی افزود: این حملات در چارچوب حق دفاع مشروع و توسط ارتش ترکیه صورت گرفته است. او همچنین اطمینان داد که ترکیه برای تمامیت ارضی سوریه احترام قائل بوده و همچنان به توافقات به عمل آمده در مذاکرات سه جانبه با ایران و روسیه پایبند خواهد بود.

 تکرار ادعاهای بی‌‌اساس الجبیر علیه ایران؛ایلنا| وزیر خارجه عربستان سعودی با تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساس خود علیه ایران گفت که تهران همچنان به تسلیح موشکی نیروهای انصارالله یمن ادامه می‌دهد. «عادل الجبیر» در سخنانی در مراسم افتتاحیه نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی با ادعای اینکه نظام ایران همچنان به تسلیح موشکی نیروهای حوثی یمن ادامه می‌دهد، گفت:«این اقدام ایران تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و بین‌الملل است». او در ادامه گفت که مناطق مختلفی از عربستان سعودی ازجمله شهر مکه، قبله مسلمانان هدف موشک انصارالله قرار گرفته‌اند و افزود که تاکنون ۳۰۰ موشک از حوثی‌های یمن بخش‌های مختلف عربستان سعودی را هدف قرار داده‌اند.

 برای مقابله با ریزگردهای خوزستان اعتبار تامین خواهد شد؛برنا| سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس دهم گفت: در بررسی جداول سال 97 برابر قانون برنامه ششم برای مقابله با ریزگرد‌های استان خوزستان تامین اعتبار انجام خواهد شد.علی‌اصغر یوسف‌نژاد درباره تامین اعتبار مالی مقابله باریزگردهای استان خوزستان گفت: برای مقابله با ریزگردها طبق قانون 38 برنامه ششم، کمیسیون تلفیق وظیفه دارد، اعتبار تامین کند. جوسازی‌هایی که سازمان محیط زیست انجام داده به هیچ عنوان سودی برای محیط زیست نخواهد داشت. او ادامه داد: نمایندگان مجلس استان خوزستان به ‌شدت پیگیر تامین اعتبار برای مقابله با ریزگردها هستند.

 اجرای منشور حقوق شهروندی نیاز به تعامل بین ارکان حاکمیتی دارد؛خبر‌آنلاین| دستیار ویژه رییس‌جمهور با اشاره به مثال مشهودی از موانع سیاسی افزود: دولت اراده سیاسی خود را با اعلام و ابلاغ منشور نشان داد به همین دلیل هم مطالبات عمومی بالا رفته اما اجرای منشور حقوق شهروندی نیاز به هماهنگی و تعامل بین ارکان حاکمیتی دارد که این مساله هنوز شکل نگرفته است. شهیندخت مولاوردی درباره موانع بر سر راه اجرای منشور حقوق شهروندی گفت: موانعی قطعا هستند، ما دایم این موانع را مطرح می‌کنیم ولی مهم این است که متناسب با این موانع، راهکارها را بتوانیم ارائه دهیم.

 

ارسال نظر