تاکید بر مقابله با جنگ نرم دشمن

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۱۰

 در پی دیدار جمعی از مستندسازان جوان با رهبر معظم انقلاب در تاریخ 21دی ماه 96 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فردای آن روز در پیامی خطاب به مستندسازان جوان 5 نکته را به این جوانان توصیه کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسمه تعالی

جوانان عزیز مستندساز! در پی جلسه شیرین دیشب، این نکته‌ها را در یاد نگه‌ دارید:

1- جهت انقلابی را با دقت تمام حفظ کنید. بازی‌های تکنیکی و شهرت حرفه‌ای بر صفا و درستکاری انقلابی کار غلبه نکند. با سر افراشته، زبان و عمل نشان دهید که مومن انقلابی‌اید.

2- جنگ نرم دشمن برپایه دروغ و تحریف و شایعه و سانسور و بایکوت بنا شده است؛ هنر شما می‌تواند با سند، کار دشمن را بی‌اثر کند. تاریخ 40ساله‌ لبریز از سندها بر حقانیت جمهوری اسلامی و کج‌روی و گمراهی دشمنان است.

3- یک هدف اساسی دشمن، ترویج بدبینی و نومیدی است؛ دستمایه‌های امید در کشور بی‌شمار است. هنر شما قادر است با استناد به واقعیات سرچشمه امید و شوق و حرکت باشد.

4- مستند انتقادی، مفید و لازم است. لحن اثر باید ناصحانه و چاره‌جویانه باشد. در انتقاد، لحن خصمانه و یأس‌آلود و هرج‌ومرج‌طلبانه، فایده آن را تبدیل به زیان می‌کند. زبان طنز به رسایی و سودمندی اثر کمک می‌کند.

5- رضای خدای را در کارها در نظر بگیرید و از او کمک بخواهید.

 

ارسال نظر