خبرکوتاه

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۶۸

 رییس‌جمهوری درگذشت مادر شهیدان زینلی را تسلیت گفت؛پاد| رییس‌جمهوری روز پنج‌شنبه در پیامی درگذشت اسوه صبر و ایثار مرحومه حاجیه خانم صغری مبارک‌آبادی والده بزرگوار شهیدان گرانقدر شعبانعلی، اکبر و اصغر زینلی از دلاوران دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت. متن پیام روحانی به این شرح است: «درگذشت اسوه صبر و ایثار مرحومه حاجیه خانم صغری مبارک‌آبادی والده بزرگوار شهیدان شعبانعلی، اکبر و اصغر زینلی از دلاوران دوران دفاع مقدس موجب تالم خاطر شد. این مادر مومنه در سایه ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت (ع)، فرزندان شجاع و انقلابی تربیت و در دفاع از ارزش‌ها تقدیم ایران اسلامی کرد. اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم آن مرحومه تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.»

 نظر مطهری درباره پیام‌رسان‌های داخلی؛ خانه‌ملت| علی مطهری با اشاره به نامه 170نماینده مجلس به روسای قوا مبنی بر جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی به جای پیام‌رسان‌های خارجی گفت: هنوز تا جایگزین کردن شبکه‌های اجتماعی داخلی کار بسیاری داریم و بسیار مانده که بتوان پیام‌رسان‌های داخلی را جایگزین پیام‌رسان‌های خارجی کنیم. مطهری ادامه داد: معتقدم باید تلاش کرد، پیام‌رسان‌های داخلی کامل شوند تا مردم از آنها استفاده بیشتری کنند اما بهتر است پیام‌رسان‌‎های داخلی در کنار معادل خارجی فعالیت کنند تا مردم هم حق انتخاب داشته باشند. او افزود: اگر شبکه‌های اجتماعی داخلی قدرت بیشتری پیدا کرده و جذابیت آنها بالا رود، مردم خود به خود به سمت آنها تمایل پیدا می‌کنند.

 لزوم ورود مراجع نظارتی به تخلفات شهرداری؛ ایسنا| یک عضو مجمع نمایندگان استان تهران ورود مراجع نظارتی به تخلفات دوره گذشته شهرداری تهران را موجب جلب اعتماد عمومی عنوان کرد. علیرضا رحیمی با اشاره به گزارش اخیر محمدعلی نجفی شهردار تهران درباره تخلفات دوره گذشته شهرداری تهران گفت: ورود مراجع نظارتی مثل مجلس، سازمان حسابرسی و سازمان بازرسی پس از شهرداری و شورای شهر به این تخلفات موجب جلب اعتماد عمومی می‌شود. او افزود: اگر جدیتی در شورای شهر تهران وجود داشته باشد که نسبت به گزارش اخیر شهردار ورود کنند، نگاه مجلس، موازی‌کاری نیست اما اگر جدیتی در تصمیم شورای شهر یا واکنش آنها نسبت به گزارش شهردار نبینیم قاعدتا نمایندگان تهران احساس وظیفه می‌کنند که نسبت به عملکرد دهه گذشته شهرداری ورود کنند.

 تعلیق روابط کشورهای اسلامی با اسراییل؛ ایرنا| در بیانیه سیزدهمین کنفرانس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در تهران اعلام شد: تا زمانی که امریکا از تصمیم اشتباه خود مبنی بر انتقال سفارت امریکا به قدس عقب‌نشینی نکند، اعضایی از سازمان همکاری اسلامی که با رژیم‌صهیونیستی ارتباط سیاسی و اقتصادی دارند این روابط را تعلیق کنند.

 پاسخ دستیار ویژه لاریجانی به تهدیدات ترامپ؛مهر| دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل نوشت: آقای ترامپ! هرگز اجازه نمی‌دهیم با تهدید لغو، اصلاح یا پاره کردن برجام؛ امنیت ملی، قدرت دفاعی و نفوذ سازنده منطقه‌یی ما را هدف قرار دهید. حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در پیام توییتری نوشت: آقای ترامپ! هرگز اجازه نمی‌دهیم با تهدید لغو، اصلاح یا پاره کردن برجام؛ امنیت ملی، قدرت دفاعی و نفوذ سازنده منطقه‌یی ما را هدف قرار دهید. با ابتکار و تلاش، ایران اسلامی را در عرصه توسعه اقتصادی نیز به اوج می‌رسانیم.

 شرط فراکسیون امید برای وزرا؛ایلنا| رییس فراکسیون امید گفت: ما با وزرا در دوره اخیر شرط کرده‌ایم حداقل یک معاون و مدیر ارشد آنها از خانم‌ها باشد که این موضوع جزو مطالبه اصلی ماست و ما تاکید داریم که حقوق زنان باید به‌طور جدی پیگیری شود. محمدرضا عارف در مورد حمایت فراکسیون امید از مشارکت زنان در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی اظهار کرد: حقوق زنان راهبرد جریان اصلاحات است و حتی در این زمینه هزینه نیز داده‌ایم و راهبرد ما از سال ۹۲ در انتخابات سهم حداقل ۳۰درصدی برای خانم‌ها و جوانان بود و مهم‌ترین مساله‌مان نیز افزایش نرخ مشارکت خانم‌هاست. عارف افزود: یکی از راهکارهای افزایش نرخ مشارکت زنان در پست‌های مدیریتی در جامعه استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی است.

 اظهارات مداخله‌جویانه نیکی هیلی درباره ایران؛ایلنا| سفیر امریکا در سازمان ملل متحد گفت که این کشور به دنبال برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت در نیویورک و شورای حقوق‌بشر این سازمان در ژنو در خصوص ایران است. نیکی هیلی در نشست این سازمان همچنین با بیان اینکه کشورش همچنان به توافق هسته‌یی ایران پایبند است، ادعا کرد: «ایران مسوول بی‌ثباتی در مناطق زیادی در جهان است و باید به اقدام‌های این کشور پاسخ داد.»

 مراقب باشیم دشمنان روی موج بیکاران و محتاجان سوار نشوند؛فارس| خطیب نماز جمعه تهران گفت: هدف‌ ما باید حل مشکلات مردم باشد و بدانیم اگر به مشکلات محتاجان نرسیم، ممکن است دشمنان برای رسیدن به اهداف خود بر دوش گرفتاران سوار شوند. آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی اظهار داشت: هدف همه دشمنان این است که اسلام از بین برود لذا باید شجاعت، قدرت، وحدت کلمه و دلسوزی در جهان اسلام باشد. اکنون ایران و اسلام در دنیا غریبند و از یک طرف صهیونیست‌ها می‌خواهند ریشه آن را بکنند از طرف دیگر امریکا از آنها حمایت می‌کند و از سوی دیگر آل‌سعود خبیث هزینه آن را پرداخت می‌کند. امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: باید هدف‌مان رفع مشکلات مردم باشد تا کارخانه‌ها تعطیل و افراد بیکار نشوند.

 هم‌اکنون هماهنگی و وحدت خوبی بین سپاه و ارتش برقرار است؛مهر| دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: هم‌اکنون هماهنگی و وحدت خوبی بین سپاه و ارتش برقرار است و وحدت و هماهنگی بین سپاه و ارتش باعث هم‌افزایی قوا می‌شود. سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع دانشجویان دانشکده افسری امام علی (ع) ارتش در تحلیل کلان دفاع مقدس با تاکید بر عملیات کربلای ۵ سخنرانی کرد و با اشاره به هزینه‌ها و خسارات جنگ برای کشورهای عراق و ایران افزود: در حوزه هزینه‌ها و خسارات جنگ دوطرف درگیر حدود ۲هزار میلیارد دلار هزینه و خسارت متحمل شدند.

 

 

ارسال نظر