روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۷۳

 دولت از افزایش بودجه 97 نیروهای مسلح در مجلس دفاع می‌کند؛ ایرنا  سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با وجود مخالفت دولت با هرگونه بالا بردن بودجه در مجلس شورای اسلامی قول می‌دهیم از هر گونه پیشنهاد افزایش در بخش نیروهای مسلح دفاع کنیم. «محمدباقر نوبخت» در گردهمایی «طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح» با اشاره به بودجه نیروهای مسلح از سال 1392 تا 1397 اضافه کرد: معتقدیم این بودجه‌ها برای ماموریتی که شما انجام می‌دهید، کم است.

معاون رییس‌جمهوری با بیان اینکه در کنار سایر مصارف، سیاست فقرزدایی را نیز در دستور کار داریم، افزود: در کشور انسان‌هایی را داریم که زندگی‌شان نمی‌گذرد. یارانه این افراد را به میزان قابل ملاحظه‌یی افزایش داده‌ایم.

 ایجاد شکاف بین مردم و سپاه حربه دشمن است؛ تسنیم  سخنگوی ارشد نیروهای مسلح سپاه را سرمایه ملی مردم ایران دانست و گفت: دشمنان به‌دنبال ایجاد شکاف بین مردم و سپاه هستند.

سردار سید مسعود جزایری در گردهمایی سراسری مسوولان روابط‌عمومی سپاه با اشاره به رسالت سپاه نقش روابط‌عمومی را در انعکاس فعالیت‌های عظیم آن و ارتقای جایگاه این نهاد در بین مردم مهم شمرد و افزود: سپاه در انقلاب اسلامی متکی بر مردم بوده و فاصله و مرزی بین آن و مردم وجود ندارد و در واقع سرمایه اصلی سپاه مردم است، اما دشمن همواره در تلاش بوده است سپاه را از این سرمایه اجتماعی محروم کند، لذا ایجاد شکاف بین مردم و این نهاد انقلابی را هدف خود قرار داده است.

 عراقچی، معاون سیاسی و انصاری، معاون اقتصادی؛ فارس  بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه طی مراسمی معاونان جدید خود را بر اساس ساختار جدید معرفی کرد. بر اساس ساختار جدید وزارت امور خارجه عراقچی، انصاری، دهقانی، صابری و پناهی‌آذر به عنوان معاونان سیاسی، اقتصادی، حقوقی، اداری و ایرانیان منصوب و جابری‌انصاری، دستیار ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی، قاسمی سخنگو و قشقاوی هم مشاور وزیر شدند.  بهرام قاسمی با اعلام این خبر گفت: بر اساس اعلام وزیر امور خارجه، آقایان مرتضی سرمدی به عنوان قائم‌مقام، سید عباس عراقچی معاون سیاسی، غلامرضا انصاری معاون اقتصادی (پس از اتمام دوره سفارت خود در دهلی‌نو طی هفته‌های آینده)، غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، حسین پناهی‌آذر معاون ایرانیان و امور مجلس، بهرام قاسمی سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی، سید محمدکاظم سجاد‌پور رییس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی، محمدتقی صابری به عنوان معاون اداری و مالی، حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی و حسن قشقاوی به عنوان مشاور وزیر منصوب و از اول بهمن ماه در مسوولیت‌های جدید انجام وظیفه خواهند کرد.

 محدود شدن عضویت همزمان نمایندگان در مجامع و شوراها؛تسنیم   نمایندگان مجلس دهم در مصوبه‌یی عضویت همزمان نمایندگان در مجامع و شوراها را محدود کردند. بر ‌این اساس، طبق ماده 38 طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس هر نماینده به‌عنوان ناظر به‌طور همزمان فقط می‌تواند حداکثر در دو مجمع، هیات یا شورای غیراستانی عضویت داشته باشد.

همچنین نمایندگان طبق ماده 39 این طرح بخشی از ماده 223 آیین‌نامه داخلی مجلس را به این شرح اصلاح کردند: هیات‌رییسه موظف است بلافاصله طرح استیضاح را به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارجاع کند و کمیسیون مکلف است حداکثر ظرف یک هفته ضمن اطلاع‌رسانی به استیضاح‌کنندگان و دعوت کتبی وزیر مربوطه موارد استیضاح را بررسی کند.

 تفاوتی میان عرب و عجم وجود ندارد؛ ایرنا   نماینده پارلمان کویت معتقد است در اسلام فرقی میان افراد در شرق و غرب و بین عرب و عجم وجود ندارد. «اودا الروایی» در دومین روز نشست سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: همه کشورها باید از فلسطین حمایت کنند تا آنها به جایگاه واقعی خود برسند. به گفته نماینده پارلمان کویت، اقدامات عملی در این راستا نیاز است زیرا 40 کشور در این سازمان عضو هستند و توقع می‌رود تصمیمات خوبی در این راستا اتخاذ کنند. او افزود: دین اسلام فرقی میان افراد در شرق و غرب قایل نیست و فرقی بین عرب و عجم نیز وجود ندارد.

 جلو اعزام تبعیدی‌ها به ایذه و باغملک را بگیرید؛ ایلنا  هدایت‌الله خادمی عضو هیات‌رییسه کمیسیون عمران خطاب به ریاست قوه قضاییه گفت: ایذه و باغملک شهرستان‌های خوش آب و هوا و محروم از مراکز تفریحی و اشتغال‌زایی برای جوانان هستند، آیا عدالت است که افراد خاطی تحت عنوان تبعید به این مکان اعزام شوند. دو سال است موضوع را پیگیری می‌کنیم اما همچنان اعزام تبعیدی‌ها ادامه دارد.

 جناح بازی عامل ضربه خوردن اعتماد عمومی است؛ مهر  نماینده مرند و جلفا در مجلس گفت: اعتماد عمومی به نهادهای رسمی کاملا خدشه‌دار شده است؛ علت این امر نیز عدم وجود شفافیت، سیاسی‌کاری و جناح و دسته‌بازی به جای همدلی و هم‌افزایی است. محمد حسن‌نژاد در نطق میان دستور، بزرگ‌ترین تهدید کشور را بی‌اعتمادی دانست و افزود: شاید خیلی از عزیزان، بزرگ‌ترین مشکل کشور را تورم، بیکاری، اغتشاشات و اعتراضات اخیر، تحریم، گروه‌های تکفیری، فساد، حقوق‌های نجومی و رانت بدانند، اما به نظر این حقیر با وجود اینکه موارد بالا، مشکلات بزرگ کشور هستند، اما بزرگ‌ترین مشکل و تهدید فعلی کشور، ضربه خوردن اعتماد عمومی است.

 تحولات منطقه تنها با درایت کشورهای اسلامی قابل حل است؛ فارس  رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تحولاتی که در منطقه در حال وقوع است، تنها با درایت و اتحاد کشورهای اسلامی قابل حل است. علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه سیزدهمین کنفرانس مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدار با نبیه بری رییس مجلس لبنان و هیات همراه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته بر لزوم اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه‌های استکبار تاکید داشتند و این مستلزم درایت و اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

 

ارسال نظر