روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۲۹

 زنگنه در کمیسیون انرژی-خانه‌ملت| سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از حضور زنگنه در نشست کمیسیون متبوعش با محوریت قراردادهای جدید نفتی خبر داد. اسدالله قره‌خانی گفت: وزیر نفت با حضور در کمیسیون درباره سیاست‌های کلان وزارت نفت تا پایان سال جاری و سال 97 به اعضای کمیسیون انرژی گزارش می‌دهد. او افزود: موضوع میادین مشترک، قراردادهای جدید نفتی در قالب IPC، جذب سرمایه‌گذاری‌ها، مشکلات اجرای این قراردادها و الویت‌بندی قراردادها، کاهش درآمدها و بودجه وزارت نفت از مباحث کمیسیون انرژی با زنگنه است.

 نظر موافق لاریجانی برای بازدید نمایندگان از اوین-ایسنا| نایب‌رییس فراکسیون امید مجلس با اشاره به نظر موافق رییس مجلس، رابط پارلمانی قوه قضاییه و معاون وزیر اطلاعات برای بازدید نمایندگان از زندان اوین گفت که انجام این بازدید پالس مثبتی به افکار عمومی می‌دهد. محمدرضا تابش افزود: در رایزنی‌هایی که با رابط پارلمانی قوه قضاییه، رییس مجلس و معاون وزیر اطلاعات داشتیم آنها با اصل بازدید موافق بودند. قرار است، رابط پارلمانی قوه قضاییه موضوع را به رییس قوه منتقل کند و رییس مجلس هم رایزنی‌هایی در این زمینه با آملی‌لاریجانی داشته باشد و معاون وزیر اطلاعات نیز موضوع را از کانال خودشان دنبال کنند. به گفته تابش قرار شد در مورد ترکیب بازدید‌کنندگان بحث و بررسی انجام شود.

 واکنش علاءالدین بروجردی به هشدار ترامپ-تسنیم| علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشدار اخیر دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا مبنی بر عدم تمدید لغو تحریم‌های هسته‌یی ایران گفت: رییس‌جمهور امریکا 4 ماه پیش نیز اعلام کرد که لغو تحریم‌های هسته‌یی ایران را تمدید نخواهد کرد. او افزود: هیات نظارت بر برجام که در شورای عالی امنیت ‌ملی تشکیل شده بالاترین مرجع برای تصمیم‌گیری درباره عدم تمدید احتمالی تحریم‌های هسته‌یی ایران از سوی دونالد ترامپ است.

 حذف دلار از روابط تجاری کشورهای اسلامی-ایرنا| نماینده پارلمان قرقیزستان در پاسخ به این سوال که آیا حذف دلار می‌تواند کمکی به توسعه روابط اقتصادی میان کشورهای اسلامی کند، گفت: قطعا کشورهای مسلمان باید به سمت حذف دلار از روابط تجاری خود رفته و واحد پول دیگری را انتخاب کنند تا روابط به نفع مصالح جهان اسلام باشد. تولندی اف افزود: نه تنها حذف دلار خوب است بلکه ضروری نیز است،

چرا که توسعه روابط تجاری میان کشورهای اسلامی صرفا باید به نفع آنها باشد و منفعتی برای کشوری همچون امریکا نداشته باشد.

 اهمیت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از نگاه یک نماینده-میزان| عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه «متاسفانه روند راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور به کندی پیش می‌رود»، گفت: مجلس حاضر است برای پیشرفت روند شبکه ملی اطلاعات، با تصویب قوانین به دولت کمک کند. حمیدرضا فولادگر افزود: درحال حاضر کشور‌هایی که فشار‌های استکبار‌ی ندارند به این نتیجه رسیده‌اند که باید مجهز به شبکه ملی اطلاعات باشند؛ به عنوان مثال کشور کره که نخستین قدرت آی‌تی آسیاست توانسته است ۸۰ درصد شبکه اینترنت خود را ملی کند و فقط ۲۰درصد آن را از بیرون تهیه می‌کند. او افزود: کشوری چون کشور ما که همیشه در معرض تهدیدات هستیم و در مرحله رویارویی با نظام سلطه قرار دارد قطعا باید به شبکه ملی اطلاعات مجهز باشد.

 ایران مقابل تحریم‌های جدید امریکا سکوت نمی‌کند- روابط‌عمومی قوه‌ قضاییه| رییس قوه ‌قضاییه گفت: تحریم رییس قوه ‌قضاییه یک کشور، عبور از همه خطوط قرمز بین‌المللی است و امریکا باید بداند که جمهوری اسلامی در برابر چنین اقدامی ساکت نخواهد نشست. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به تحریم خود از سوی امریکا تاکید کرد: از نظر شخصی این امر را افتخاری برای خود می‌دانم و معتقدم که این اقدام دلیل بر صحت مسیر و راهی است که در پیش گرفته‌ایم لذا از این جهت اقدام امریکا هیچ اهمیتی ندارد. او راجع به برخی اظهارنظرها تصریح‌ کرد: چه ‌کسی گفته که مسیر امن در فضای مجازی فیلتر شود؟ متاسفانه برخی تحلیل‌هایشان در این زمینه کاملا خطاست. اینکه گاهی گفته می‌شود «فیلتر فایده‌یی ندارد و ما باید با اعتماد به مردم به آنها حق انتخاب دهیم» اتفاقا حرف خود ماست.

 صدور دستور ویژه دادستان کل کشور در پی حادثه نفتکش سانچی- ایسنا| دادستان کل کشور با صدور دستور ویژه‌یی به معاون حقوق عامه دادستانی کل خواستار بررسی علت بروز حادثه نفتکش سانچی شد. حجت‌الاسلام منتظری با تسلیت به مردم و خانواده‌های جانباختگان کشتی نفتکش سانچی با صدور دستوری به معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور تاکید کرد: لازم است با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری لازم برای بررسی علت بروز حادثه و استیفای حقوق ملت ایران و خانواده‌های داغدار به عمل ‌آید و نتیجه اقدامات نیز به اینجانب ارائه شود.

 مدیریت ناآرامی‌ها، نمایش صحنه تعامل دستگاه‌ها بود- ایرنا| وزیر کشور با اشاره به اقدامات هوشمندانه توأم با برنامه‌ریزی، آمادگی کامل پلیس و مدیریت خوب فرمانده ناجا در رخدادهای مختلف به ویژه ناآرامی‌های اخیر گفت: شاهد مدیریت خالصانه، فداکارانه و مدبرانه ناجا در اغتشاشات اخیر بودیم. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در همایش فصلی فرماندهان ناجا اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی در بهبود روند ماموریتی، تقویت نقاط قوت، احصای نقاط ضعف و کاستی‌ها و رفع آنها بسیار موثر و نقش‌آفرین است. وزیر کشور، آرام‌سازی فضا و جداسازی صف مردم از اغتشاش‌گران را از سیاست‌ها و رویکردهای قابل تحسین نیروی انتظامی برشمرد و گفت: ماموران پلیس چونان پاسدارانی شیردل از نظم و امنیت کشور و آرامش مردم صیانت کردند.

 مقصد نفتکش سانچی کره جنوبی بود- فارس| سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد، مقصد نفتکش سانچی کره جنوبی بوده و شایعات منتشر شده در فضای مجازی در این خصوص کذب و مردود است. بهرام قاسمی ضمن تسلیت به مردم ایران و خانواده‌های جانباختگان نفتکش سانچی درباره برخی شایعات مطرح ‌شده مبنی بر اینکه نفتکش مزبور به مقصد کره شمالی و نه کره جنوبی درحال حرکت بوده، بیان کرد: همان‌گونه که از ابتدا پس از وقوع این حادثه تلخ بارها بیان شد، مقصد نفتکش مزبور

کره جنوبی بوده و هر گونه شایعه و اخباری که غیر از این در فضای مجازی مطرح می‌شود کاملا کذب، مردود، غلط و ناصحیح است.

 

ارسال نظر