نامه ۵۲ کارشناس امنیتی امریکا به دونالد ترامپ برای حفظ توافق هسته‌ای

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۵۹۱

در حالی که کمتر از یک هفته تا پایان ضرب‌الاجل‌های قانونی رییس‌جمهوری امریکا برای تصمیم‌گیری درباره توافق هسته‌یی و همچنین لغو یا ازسر‌گیری تحریم‌های ایران باقی مانده است، ۵۲نفر از کارشناسان حوزه امنیت ملی امریکا که در میان آنها نام برخی مقامات نظامی ارشد بازنشسته، اعضای کنگره و دیپلمات‌های پیشین این کشور نیز دیده می‌شود، با امضای نامه‌یی از دونالد ترامپ خواستند از توافق هسته‌یی ایران و 6 قدرت بزرگ جهان خارج نشود.

در این نامه آمده است: «در پاسخ به تحولات ایران، چه در حال حاضر و چه در آینده، امریکا باید توجه داشته باشد که هیچ گامی را برندارد که باعث شود برجام که برای امنیت ملی امریکا حیاتی است، تضعیف شود.» همزمان عباس عراقچی تاکید کرده جامعه بین‌الملل باید برای خروج امریکا از برجام آمادگی داشته باشد.

ازجمله امضا‌کنندگان این نامه می‌توان به ریچارد لوگر رییس پیشین کمیته روابط خارجی سنا، پل اونیل وزیر پیشین خزانه‌داری در دولت جورج دبلیو بوش، مایکل هیدن مدیر پیشین آژانس امنیت ملی و اداره اطلاعات مرکزی امریکا و دریاسالار اریک اولسون فرمانده پیشین نیروهای ویژه این کشور اشاره کرد. بنا بر قانون ایالات‌متحده امریکا، رییس‌جمهوری این کشور باید هر ۹۰ روز یک‌بار پایبندی ایران به توافق هسته‌یی را تایید یا رد کند. او همچنین باید هر

 ۱۲۰ روز یک‌بار درباره لغو یا ازسر‌گیری تحریم‌های ایران تصمیم‌گیری کند.

 

ارسال نظر