روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۵۱۱

 صالحی درباره عواقب بد عهدی امریکا به آمانو هشدار داد؛ ایسنا  رییس سازمان انرژی اتمی بعدازظهر دیروز در تماس تلفنی با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص عواقب بدعهدی و نقض احتمالی تعهدات برجام از جانب دولت امریکا هشدار داد.  بهروز کمالوندی، معاون بین‌الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی به صدا و سیما در این باره گفت: علی‌اکبر صالحی در این تماس تلفنی خطاب به یوکیا آمانو تاکید کرد که در صورت اجرا نشدن تعهدات برجام از جانب امریکا، جمهوری اسلامی ایران تصمیماتی اتخاذ می‌کند که می‌تواند بر روند کنونی همکاری‌های ایران با آژانس تاثیرگذار باشد.

 توضیحات مدیرکل زندان‌های استان تهران پیرامون خودکشی در اوین؛ ایسنا  مدیرکل زندان‌های استان تهران توضیحاتی را پیرامون خودکشی یکی از متهمان به نام «سینا قنبری» در زندان اوین ارائه داد.  مصطفی محبی گفت: در بامداد روز شنبه مورخ 16دی ماه سال جاری یکی از زندانیان زندان اوین به نام سینا قنبری فرزند علی‌اکبر با مراجعه به دستشویی قرنطینه زندان اقدام به خودکشی از طریق حلق‌آویز کردن خود کرده است.  وی افزود: بلافاصله مراتب به دادستان محترم اعلام و بازپرس دادسرای جنایی در محل زندان حضور یافت و از ماموران زندان و مطلعین تحقیق کرده و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرده است.

 لایحه ساماندهی سهام عدالت به مجلس رفت؛ ایرنا   لایحه ساماندهی سهام عدالت- موضوع اصلاح مواد 34تا 38 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی- پس از تصویب هیات وزیران به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.  براساس این لایحه که روز دوشنبه از سوی حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رییس‌جمهوری برای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارسال شد، مواد 34، 35، 36، 37و 38 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی اصلاح شده است.

 مذاکرات برجامی ظریف با اروپایی‌ها در بروکسل؛ ایلنا  سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جلسه شورای امنیت درباره اعتراض‌ها در ایران گفت: این جلسه گویای شکست دیگری افزون بر شکست‌های دیگر ترامپ بود. سخنگوی وزارت خارجه، چین را یکی از شرکای مهم و خوب ایران در حوزه اقتصادی خواند و تاکید کرد که وجود مشکل احتمالی بین برخی شرکت‌ها را نباید به روابط ایران و چین تعمیم داد چون روابط دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.  او با بیان اینکه سفر ظریف برای شرکت در نشستی با حضور موگرینی و 3 وزیر امور خارجه اروپایی آخر هفته جاری برگزار می‌شود، گفت: دعوتی که صورت گرفته از طرف خانم موگرینی و صرفا برای بررسی اجرای برجام است.

 پرونده درگذشت هاشمی در شورای عالی امنیت ملی باز شده است؛ پانا  فرزند رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام یک سال پس از درگذشت پدر از بازگشایی مجدد پرونده درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در شورای عالی امنیت ملی به دستور رییس‌جمهوری خبر می‌دهد.  یاسر هاشمی در این زمینه گفت: من شنیده‌ام که شورای عالی امنیت ملی نامه‌یی برای رییس‌جمهوری نوشته و ارسال کرده است مبنی بر اینکه پرونده درگذشت آیت‌الله هاشمی در این شورا بسته شود، ولی رییس‌جمهوری این مساله را قبول نکرده و دوباره پرونده را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده است.

 برخی بازداشت‌ شدگان اتباع افغانستان هستند؛ ایلنا   ابطحی، نماینده اصولگرای خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به آمار شهروندان کشته ‌شده در جریان اعتراض‌های این شهر گفت: در میان بازداشت‌شدگان تعدادی از اتباع افغانستان حضور دارند. همچنین برخی معترضان ازجمله افراد و شهروندانی بودند که به لحاظ اقتصادی و معیشتی در تنگنا قرار داشتند و تعدادی از بازداشت‌شدگان نیز ازجمله اراذل و اوباش بودند. او در پاسخ به پرسشی دیگر درباره هویت ۴ شهروند کشته ‌شده در خمینی‌شهر افزود: کشته‌شدگان از مردم بودند. در واقع تعدادی از مردم معترض و بی‌گناه در جریان این اعتراض‌ها کشته شدند.

 دولت می‌خواهد بار گرانی را به گردن مجلس بیندازد؛ خانه ملت  غلامرضا تاجگردون با اشاره به صحبت‌های رییس‌جمهور در این باره که مسوول مستقیم برنامه و بودجه در کشور شخص رییس‌جمهور است، گفت: رییس‌جمهور در 5 سال گذشته اختیار داشت هم هدفمندی را اصلاح و هم یارانه نقدی اقشار پردرآمد را حذف کند و هم اختیار داشت، قیمت بنزین را افزایش بدهد که تاکنون دست به چنین کاری نزده است. رییس کمیسیون تلفیق تاکید کرد: ما مسوولیت ایشان را به استناد قانون اساسی در زمینه برنامه و بودجه قبول داریم بنابراین رییس‌جمهور مسوول کل برنامه و بودجه باشد و این مسوولیت را به گردن مجلس نیندازد.

 فیلترینگ به نفع کشور نیست؛ ایسنا   احمد همتی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فیلترینگ و محدودسازی در درازمدت به نفع جامعه و به نفع هر کشوری نیست، گفت: اگر بخواهیم مردم را تحت فشار قرار دهیم تا نتوانند نظرات و خواسته‌های خود را ابراز کنند، نتیجه عکس خواهد داد و نارضایتی‌ها بیشتر خواهد شد. او افزود: بنابراین با تکنولوژی به هیچ عنوان نمی‌توان مقابله کرد. اینکه فکر کنیم می‌توانیم محدودیت ایجاد کنیم، درست نیست زیرا روزی تکنولوژی‌ای‌ می‌آید که همه اینها را دور زده و خنثی می‌کند اما باید استفاده از این تکنولوژی‌ها فرهنگ‌سازی شود و مردم به حدی از رشد و بلوغ برسند که استفاده صحیح را به خوبی یاد بگیرند.

 رییس پارلمان اردن در ایران؛ فارس   برخی منابع پارلمانی اردن گزارش دادند که «عاطف الطراونه» رییس پارلمان این کشور آخرین بررسی‌ها درباره ترتیبات سفر یک هیات عالیرتبه به تهران را انجام داده و اواخر این هفته عازم ایران می‌شود. هدف از این سفر دیدار با مقامات ایرانی و بررسی امکان همکاری‌های بیشتر بین دو کشور عنوان شده است. الطراونه اخیرا در جلسه پارلمان تاکید کرد که بررسی توسعه گزینه‌ها و ائتلاف‌های اردن بدون تحت تاثیر قرار دادن روابط استراتژیک این کشور با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ضروری و مهم است.

 قول وزیر اطلاعات برای آزادی دانشجویان؛ خبرآنلاین  سخنگوی فراکسیون امید با اعلام اینکه وزیر اطلاعات درباره آزادی دانشجویان بازداشتی قول مساعد داده است، گفت: ما معتقدیم باید کرامت دانشجویان در زمان بازداشت در قالب حقوق شهروندی حفظ شود و این موضوع را نیز به آقای علوی گوشزد کردیم. بهرام پارسایی افزود: معتقدم ما تاکنون نتوانستیم اصل 27 قانون اساسی را اجرا کنیم یعنی اگر دانشجویان، نهادهای مدنی و اقشار مردم راجع به موضوعی اعتراض داشته باشند ما طبق اصل 27 قانون اساسی مجوزی به آنها برای بیان این اعتراض نداده‌ایم و شاید در جامعه ما هنوز نحوه اعتراض نهادینه نشده است. ممکن است گروهی اعتراض کنند و گروهی دیگر بیایند و از آن فضا سوءاستفاده کنند.

 

ارسال نظر