روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۰۱:۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۱۴۱۱۵

 ابلاغ اصلاح آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو؛ پاد   معاون اول رییس‌جمهوری تصویبنامه هیات وزیران درباره اصلاح آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. در بخشی از این ابلاغیه آمده است: بر اساس ماده 13 واردات خودرو سواری با توجه به ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مصوب 1388 منوط به داشتن نمایندگی رسمی و همچنین زیرساخت‌های لازم و کافی جهت ارائه خدمات پس از فروش و اخذ تاییدیه‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 ردپای مشخص جریان‌های ضد انقلاب در اغتشاشات؛ روابط‌عمومی دادستانی   دادستان کل کشور با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با اغتشاشگران روزهای اخیر گفت: شأن و جایگاه مردم عزیز ما بالاتر از این است که بخواهیم مطالبات بحق و قانونی آنها را با این اغتشاشات پیوند دهیم و باید این موضوعات را از هم جدا کرد. منتظری با اشاره به اینکه ردپای جریانات ضد انقلاب در این اغتشاشات کاملا مشخص است، گفت: پشت پرده این آشوب‌ها و اغتشاشات دشمنان قسم خورده‌یی هستند که از ابتدای انقلاب تا به امروز ضربه‌های فراوانی از نظام خورده‌اند و در هر مقطعی هم تصریح داشتند که می‌خواهند از ملت بزرگ ایران و انقلاب و این کشور انتقام بگیرند.

 داغدار کشته‌شدن 2 دانش‌آموز هستم؛ پانا   وزیر آموزش‌وپرورش در جدیدترین توییت خود از کشته‌شدن دو دانش‌آموز در ناآرامی‌های اخیر خبر داد و اعلام کرد که داغدار کشته شدن دو دانش‌آموز ایرانی است. سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در توییت خود نوشت: آشوب و خشونت کور همواره بی‌گناهان را قربانی می‌کند. داغدار کشته‌شدن دو دانش‌آموز، آرمین و شایان عزیز در این آشوب هستم.

 صداوسیما سیاه‌نمایی علیه روحانی را تبلیغ می‌کند؛ خبرآنلاین   عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: رسانه صدا و سیما در خدمت منتقدان روحانی است و چند سال است، دارد «سیاه‌نمایی اقتصادی» علیه روحانی را تبلیغ می‌کند. حمیدرضا جلایی‌پور در پاسخ به این سوال که تنش و استرسی که نخبگان به مردم وارد می‎کنند و موج نزاع‌ها و افشاگری‌های سیاسیون علیه یکدیگر چقدر در سرخوردگی اجتماعی موثر است؟ گفت: همه مواردی که اشاره کردید، موثر است. وی با بیان اینکه برای فهم چرایی «اعتراضات جوانان بی‌آینده» در سطوح مختلف باید بررسی را پیش برد، افزود: یک سطح وجود شکاف‌های اجتماعی و رشد فزاینده انتظارات نیمه برآورده شده است.

 بیانیه فراکسیون امید درباره اعتراضات اخیر؛ ایسنا  فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌یی باتوجه به اعتراضات اخیر بر حفظ حقوق و آزادی‌های سیاسی و مدنی شهروندان و همچنین حفظ هوشیاری و همبستگی ملی تاکید کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: با تاکید بر اهمیت دامن نزدن به مسائل و اختلافات جناحی و پرهیز از تضعیف دولت منتخب ملت در شرایط کنونی، ضرورت اصلاح رویکرد صداوسیما و بعضی تریبون‌های عمومی و پرهیز از دوقطبی‌سازی کاذب را خواستاریم و همچون گذشته، راه‌حل مشکلات کشور را گفت‌وگوی ملی و تفاهم و همبستگی بیشتر بین جریان‌های درون نظام می‌دانیم.

 زندان رجایی‌شهر منتقل نمی‌شود؛ ایسنا  نماینده کرج در مجلس درخصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای انتقال برخی زندان‌های کرج، گفت: بحث انتقال زندان رجایی‌شهر به خارج از استان به‌طور کامل منتفی است. محمدجواد کولیوند افزود: زندان رجایی‌شهر یک زندان تخصصی و حکومتی است به‌همین دلیل امکان جابه‌جایی آن وجود ندارد.

 بررسی دارایی‌های مقامات ایران توسط امریکا خلاف قوانین بین‌المللی است؛ خانه‌ملت  حسن نوروزی نماینده مجلس درخصوص مصوبه اخیر مجلس نمایندگان امریکا که خواستار بررسی دارایی‌های مقام‌های ایران شده است، گفت: متاسفانه بهانه‌جویی‌های ایالات‌متحده درخصوص کشورمان ادامه دارد و موضوعی همچون بلوکه کردن سرمایه ایرانیان از ابتدای انقلاب در دستورکارشان قرار داشته و همچنان نیز ادامه داد. او  افزود: امریکا تلاش می‌کند با عواید به‌دست آمده از این اموال، به حمایت از گروه‌هایی که قصد مقابله با کشورمان را دارند، اقدام کند و به نوعی به‌دنبال غارتگری هستند.

 انتقاد از لوایح بازنشستگی زودتر از موعد؛ ایلنا   عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معترض برخی طرح‌ها و لوایحی شده که اجازه بازنشستگی زودتر از موعد را می‌دهد. فاطمه حسینی در این باره گفت: بعضا شاهدیم طرح‌ها و لوایحی همچون بازنشستگی زودتر از موعد گروهی از کارکنان دولتی مطرح می‌شود که اجرای این تکالیف، بار مالی سنگینی بر دوش دولت و این صندوق‌ها اعمال می‌کند.

 

ارسال نظر