اخبار کوتاه

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۴۰

 به امنیت کشور فکر کنیم نه امنیتی شدن آن-تعادل| اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری در واکنش به اعتراضات اخیر در سطح کشور تاکید کرد که همه باید به امنیت کشور فکر کنیم نه امنیتی شدن آن.  جهانگیری در واکنش به اعتراضات اخیر در سطح کشور در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‌مسوولیت مشترک ما دفاع از آزادی و مقابله با خشونت است. همه ما به امنیت کشور فکر کنیم نه امنیتی شدن آن، به قبول انتقاد و اعتراض فکر کنیم نه به تخریب و آشوب.

  مطالبات در چارچوب قانون و رعایت نظم قابل پیگیری است-ایرنا|  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به حوادث اخیر کشور گفت: باآرامش، امنیت و نظم در چارچوب قانون می‌توان مطالبات را پیگیری کرد.  امیر سرتیپ امیر حاتمی در جمع مدیران و کارشناسان وزارت دفاع اظهار داشت: مردم عزیزمان طی چهار دهه گذشته به خوبی نشان داده‌اند که همواره با تاکید بر روش‌های قانونی، پیگیر حقوق حقه خود بوده و خواهند بود.  وی افزود: استکبار جهانی و دشمنان کشورمان، ایرانی ناامن و بی‌ثبات را در سر می‌پرورانند لذا باید با همبستگی، اتحاد و انسجام ملی، توطئه‌ها و فتنه‌های بیگانگان را ناکام بگذاریم.

  دستور رییس‌جمهور برای عدم‌ تکرار وقایع ناخوشایند قبل -ایلنا| معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران از دستور اکید رییس‌جمهور و مسوولان وزارت کشور برای عدم تکرار داستان ناخوشایند سال‌های قبل در خصوص بازداشت‌شدگان خبر داد. محسن نسج‌همدانی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی مبنی بر عدم تکرار اتفاقات سال‌های گذشته درخصوص بازداشت‌شدگان اندیشیده شده است، گفت: آقای رییس‌جمهور و همچنین مسوولان عالی وزارت کشور دستورات اکیدی را صادر کرده‌اند تا داستان ناخوشایند سال‌های قبل تکرار نشود.  وی در پاسخ به سوالی درباره تعداد بازداشت‌شدگان تجمعات غیرقانونی روز گذشته در تهران هم اظهار داشت: مسوول اعلام رسمی آمارها و گزارش‌ها وزارت کشور است و مسوولان وزارت کشور باید در این رابطه اظهارنظر کنند.

  با فتنه‌انگیزی امریکا مقابله به مثل می‌کنیم-تسنیم| سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: ورود عالی‌ترین مقام رژیم امریکا در حمایت از اغتشاشگران حاکی از برنامه‌ریزی امریکا برای راه انداختن فتنه جدید در ایران بود. سردار سیدمسعود جزایری با اشاره به پاره‌یی اغتشاشات که سبب خسارت به اموال عمومی شد، اظهار داشت: ورود عالی‌ترین مقام رژیم امریکا در حمایت از اغتشاشگران همراه با تعدادی دولت‌ها و رسانه‌های استکباری از جمله بی‌بی‌سی حاکی از برنامه‌ریزی امریکا برای راه انداختن فتنه جدید در ایران بود که جز خفت و ناکامی برای دشمنان انقلاب اسلامی چیز دیگری به ‌همراه نداشت.

  با مردم حرف بزنید-خبرآنلاین| عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز و استاد اخلاق گفت: بهتر است حسن روحانی با مردم صحبت کند، مشکلات را با مردم در میان بگذارد و موانع را هم برای رهبری شرح دهد.  حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی درباره اعتراضات چند روز اخیر گفت: وقتی یک کشور به لحاظ سیستم اقتصادی ضعف پیدا می‌کند به گونه‌یی که زمینه برای رشد اقتصادی فراهم نشود هر بهانه‌یی می‌تواند زمینه را برای نارضایتی مردمی فراهم کند. در واقع جامعه به مثابه بدنی ضعیف شده است که به هر بیماری می‌تواند دچار شود.  وی تصریح کرد: با این توصیف اختلافات سیاسی نیز می‌تواند تبدیل به یک معضل در سطح کشور شود و بر متشنج شدن فضا تاثیر بگذارد.

 واکنش نماینده تبریز به شعارهای قومیتی- برنا| زهرا ساعی نماینده تبریز در مجلس درباره شعارهای قومیتی برخی هواداران پرسپولیس در بازی این تیم با تراکتورسازی گفت: توهین به اقوام و قومیت‌ها به‌خصوص در فضای ورزشی کار درستی نیست. نباید شاهد این بی‌اخلاقی‌ها از سوی هر یک از هواداران تیم‌ها باشیم. او افزود: وزیر ورزش و جوانان به موضوع ورود کرده و ما نمایندگان هم پیگیر هستیم و شنیده‌ایم که هواداران از تماشای بازی بعد محروم هستند. به نظر من، این حرکت خوبی است. این قبیل تدابیر و برخوردهای انضباطی که از سوی وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود، باعث خواهد شد تا قانونمند شویم.

  موافقت روحانی با عدم افزایش حقوق مقامات - مهر| محمدجواد کولیوند رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: نظر مجلس این است که در سال آینده حقوق مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری هیچ افزایش نداشته باشد و افزایش آن صفر درنظر گرفته شود و برای سایر کارمندان هم پیشنهاد مجلس این است که دریافتی‌های تا ۳ میلیون تومان، حداکثر ۱۰درصد افزایش حقوق و دریافتی‌های بالاتر از ۳میلیون تومان نیز کمتر از ۱۰درصد افزایش حقوق داشته باشند تا فاصله طبقاتی کمتر شود. کولیوند تصریح کرد: آقای روحانی هم اعلام کرد که دولت مخالفتی با این نظر مجلس ندارد.

  راهکار حل بحران صندوق‌های بازنشستگی از نگاه یک نماینده- ایلنا| رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران صندوق‌های بازنشستگی گفت: بحران صندوق‌های بازنشستگی به مشکلی اساسی تبدیل شده؛ چراکه اولا سال‌های سال سپرده‌هایی که در این صندوق‌ها قرار گرفته دراختیار بخش مولد اقتصادی قرار نگرفته که خلق ثروت کند و در ثانی دولت‌ها نیز سهم خود را در حل مشکلات اقتصادی ایفا نکردند. بنابراین صندوق‌ها در وضعیتی بحرانی قرار گرفته‌اند. او افزود: راه‌حل مقابله با بحران صندوق‌های بازنشستگی تغییر نگاه مدیریتی و تلاش برای خلق ثروت از سوی این صندوق‌هاست.

  انتخاب هیات‌رییسه کارگروه اقتصادی کانون نمایندگان ادوار مجلس -ایرنا|  اعضای هیات‌رییسه کارگروه اقتصادی کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی تعیین شدند و اسماعیل جلیلی رییس این کار گروه شد. جلسه انتخابات اعضای هیات‌رییسه کارگروه اقتصادی تخصصی کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی برگزار شد و بر این اساس اسماعیل جلیلی به‌عنوان رییس کارگروه اقتصادی، سیدمحمدحسین میرمحمدی نایب رییس اول، محمدجواد نظری‌مهر نایب‌رییس دوم، عبدالکریم رجبی دبیر کارگروه و عیسی امامی به‌عنوان سخنگوی کارگروه اقتصادی نمایندگان ادوار مجلس انتخاب شدند.

 

 

ارسال نظر