مخالفان دولت، مردم را برای حضور در خیابان‌ها تشویق کردند

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۳۷
مخالفان دولت، مردم را برای حضور 
در خیابان‌ها تشویق کردند

نایب‌رییس مجلس ششم تاکید کرد: حتی اگر مردم اشتباه کنند و دست به اقدامات خشونت‌آمیز و کارهای ناخوشایند بزنند، آنها شایسته سرزنش نیستند زیرا کسانی که وضعیت موجود را به چنین شرایطی رسانده‌اند، باید پاسخگو باشند.

سیدمحمدرضا خاتمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اعتراضات اخیر صورت گرفته طی روزهای گذشته در تهران و دیگر شهرهای کشور گفت: هیچ کسی نمی‌تواند منکر آن شود که نارضایتی در میان مردم وجود دارد و این مساله، به خاطر آن است که در طول سالیان سال، مردم احساس می‌کنند ناکارآمدی‌ در اداره کشور وجود دارد و این مساله ربطی به این دولت ندارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های یک دولت می‌تواند در نحوه اداره یک کشور موثر باشد ولی احساس ناکارامدی موجود در میان مردم، ریشه‌ای‌تر از آن است که این ناکارآمدی را به سیاست‌های روحانی منتسب کنیم، اظهار داشت: اشتباه مخالفان و منتقدان دولت روحانی آن است که فکر می‌کنند می‌توانند از این شرایط و نارضایتی بهره‌برداری سیاسی کنند و دیدیم که در گفتار، مردم را به مبارزه، حضور در خیابا‌ن‌ها و بیان اعتراضات تشویق می‌کردند.

خاتمی با بیان اینکه مخالفان و منتقدان دولت متوجه نبودند که می‌توانند شروع‌کننده این تجمعات باشند ولی نمی‌توانند جمع‌کننده آن باشند، خاطرنشان کرد: به همین خاطر نیز دیدیم اعتراضات – که شاید در ابتدا به خاطر مسائل اقتصادی بود – در ادامه به مسائل سیاسی و کلان کشیده شد.

وی ادامه داد: این واقعیت است که در کوچه و خیابان وقتی با مردم صحبت می‌کنیم، آنها ناراضی هستند و این نارضایتی فقط به مسائل اقتصادی هم محدود نمی‌شود.

 

 

 

ارسال نظر