روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۹۶۲

 وزارت کشور برای تجمعات اعتراضی مکانی را تعیین کند- ایسنا| سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزارت کشور باید مکان مشخصی برای تجمعات مردم تعیین و اعلام کند تا آنها بتوانند ضمن بیان اعتراضات‌شان، توضیحات مسوولان را بشنوند. در این صورت دیگر دشمنان قسم خورده ما نمی‌توانند از این فضا بهره‌برداری و سوءاستفاده کنند. به گفته نقوی حسینی، باید با درنظر گرفتن چنین راهکارهایی اجازه سوءاستفاده معاندان و دشمنان را نداد، آنها که 40 سال است نسبت به نظام و کشور ما کینه‌ورزی کرده و می‌خواهند از آب گل‌آلود بهره‌برداری کنند.

 افزایش تعداد نمایندگان با تصویب طرح نظام جامع انتخابات- خبرآنلاین| محمد محمودی‌شاه‌نشین عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، از آماده بودن طرح نظام جامع انتخابات در این کمیسیون خبر داد که با تعلل دولت در ارسال لایحه خود، ممکن است به‌زودی با امضای 50 نماینده به صحن علنی مجلس برود. او درباره افزایش تعداد نمایندگان مجلس براساس این لایحه گفت: این پیش‌بینی برای افزایش 32نفر نماینده برای دوره بعد است. قانون هم به ما این اجازه را می‌دهد، چون دو، 10 سال از زمان تجدید تعداد نمایندگان گذشته و ما قانونا چنین اختیاری را داریم.

 نمونه‌ای از خردورزی و اعتدال و آرمان بلند- پاد| رییس‌جمهور در پیامی با قدردانی از انتشار و رونمایی ارج‌نامه‌یی برای نکوداشت دکتر سیدمصطفی محقق داماد تصریح کرد: بی‌تردید خدمات گسترده علمی، آموزشی و پژوهشی از ایشان چهره‌یی برجسته و به یادماندنی ساخته است که می‌تواند نمونه روشنی از خردورزی و اعتدال و نیز آرمان بلند همکاری حوزه و دانشگاه شمرده شود. در بخشی از پیام رییس جمهوری آمده است:«جای سپاس است که به همت فرهنگستان علوم، ارج‌نامه‌یی برای نکوداشت «مردی از تبار خرد و فضیلت» منتشر و رونمایی می‌شود. استاد‌زاده محترم جناب آقای دکتر سیدمصطفی محقق داماد به واقع شایسته این عنوان و درخور چنین تجلیلی است».

 مجوزی برای تجمع در تهران صادر نشده است- ایسنا | استاندار تهران گفت: هیچ مجوزی برای برگزاری تجمع در تهران صادر نشده است بنابراین هر گونه تجمع غیرقانونی است. محمدحسین مقیمی اظهار کرد: هیچ درخواست مجوزی برای برگزاری تجمع به استانداری تهران نرسیده و استانداری هم هیچ مجوزی صادر نکرده است. وی ادامه داد: بنابراین چون مجوزی صادر نشده است، برگزاری هر گونه تجمع در تهران غیرقانونی است.

 مواضع کانادا ناقض تعهدات بین‌المللی و فاقد هر گونه وجاهت است- ایرنا| سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران مواضع مداخله‌جویانه دولت کانادا را ناقض تعهدات حقوقی و بین‌المللی آن کشور و فاقد

هرگونه وجاهت می‌داند. بهرام قاسمی ضمن محکومیت و رد بیانیه مداخله‌جویانه وزارت خارجه کانادا در امور داخلی کشورمان با اشاره به قتل یک شهروند ایرانی مقیم کانادا توسط پلیس این کشور و عدم پاسخگویی دولت کانادا و نادیده گرفتن مطالبات و درخواست‌های بحق ایرانیان مقیم این کشور برای برخورداری از حقوق اولیه کنسولی و اقامتی با وجود پیگیری‌های مستمر ایرانیان و وزارت امور خارجه کشورمان را از مصادیق سیاست‌های دوگانه این کشور در قبال شهروندان ایرانی خواند.

 خبر مربوط به احضار امام جمعه مشهد دروغ است-ایلنا| دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: خبر رادیو فردا به نقل از من درخصوص احضار امام جمعه مشهد به شورای عالی امنیت ملی دروغ است. غلامحسین کرباسچی درباره خبر منتشر شده در یکی از رسانه‌های بیگانه خارج از کشور مبنی بر اینکه دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در کانال تلگرامی خود اعلام کرده است

امام جمعه مشهد در ارتباط با تجمعات اخیر به شورای عالی امنیت ملی فراخوانده شده است، گفت: من کانال تلگرامی ندارم که بخواهم چنین خبری را در آن منتشر کنم، این خبر را کاملا تکذیب می‌کنم. وی ادامه داد: شاید در حد سوال از دوستان درباره این موضوع پرسیده باشم اما آن را در کانال تلگرامی نداشته‌ام و منتشر نکرده‌ام.

 برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی-خانه ملت| محمدمهدی برومندی نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از تشکیل جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: قرار است ظهر امروز (دوشنبه، 11 دی ماه) جلسه فوق‌العاده این کمیسیون در راستای بررسی تجمعات اعتراضی اخیر در برخی شهرهای کشور تشکیل شود. نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: باوجود حضور نمایندگان در حوزه انتخابیه قرار است این جلسه فوق‌العاده تشکیل شود تا حوادث اخیر مورد بررسی قرار گیرد.

 

ارسال نظر