انقلابی‌گری کمک به توسعه مادی و معنوی کشور است

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۸۰۰
انقلابی‌گری کمک به توسعه مادی و معنوی کشور است

گروه ایران|

رییس‌جمهوری عموم مسوولان، نخبگان و رسانه‌ها را مخاطبان اصلی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: امروز مهم‌ترین شاخص انقلابی‌گری، کاستن از فاصله‌ها، امیدآفرینی و کمک به توسعه مادی و معنوی کشور است. به گزارش پاد، روحانی صبح پنج‌شنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری افزود: اینک و در پی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های منطقه‌یی و بین‌المللی، دشمنان انقلاب درصدد ناامید کردن مردم از آینده، اختلاف‌افکنی و ضربه به پشتوانه اجتماعی نظام بر آمده‌اند و ضروری است همگان در برابر این توطئه هوشیار و نخبگان نیز در روشنگری جامعه و به ویژه نسل جوان کوشا باشند. رییس شورای عالی امنیت ملی، انسجام ملی را برای تقویت ساختار درونی نظام و پیشرفت پرشتاب کشور ضروری خواند و گفت: هر گونه اختلاف‌افکنی میان قوا و دستگاه‌ها، بزرگنمایی ضعف‌ها و معضلات کوتاه‌مدت و همچنین یاس‌آفرینی در افکار عمومی نسبت به آینده کشور، حرکت در «خط تقابل» و مسیر طراحی شده بدخواهان ایران اسلامی است.

روحانی نقد دلسوزانه در چارچوب قانون را لازمه اصلاح رویه‌ها، تحول‌آفرینی و پویایی حوزه‌های مدیریتی خواند و افزود: تخریب و سیاه‌نمایی زمینه‌ساز تفرقه است و بی‌تردید بزرگ‌ترین مولفه قدرت ملی، وحدت اقوام، مذاهب و اقشار مختلف جامعه برای تحقق آرمان‌های انقلابی و ملی است.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مهم‌ترین موضوعات اقتصادی کشور و از جمله ویژگی‌های لایحه بودجه سال 97 اشاره کرد و گفت: دولت با هدایت رهبری و حمایت عمومی، ضمن اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف‌گیری تولید و اشتغال، حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را در صدر اولویت‌های خود دارد.

روحانی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند واقع‌بینی و همراهی قوا و نهادها هستیم، ادامه داد: کاهش وابستگی بودجه به نفت، توسعه دیپلماسی اقتصادی، افزایش صادرات، رونق تولید و اشتغال، پنج رکن برنامه‌های اقتصادی دولت است.

رییس‌جمهور با تقدیر از بیانات صریح و وحدت‌بخش مقام معظم رهبری، جهت‌گیری دولت را ایجاد فرصت برای شکوفایی همه استعدادها، همکاری با همه نیروها و پرهیز از سیاست‌زدگی و جناح‌گرایی در حرکت اقتصادی کشور اعلام کرد و گفت: با شفافیت حداکثری در بودجه و امور اقتصادی کشور بلندترین گام را در مقابله با فساد و ناکارآمدی بر می‌داریم و دیگر زمینه‌یی نخواهد ماند که متهمان فساد و تضییع امکانات، تخلفات خود را در پس دعواهای سیاسی پنهان کنند.

 

 

ارسال نظر