روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۲۵

 قدردانی ۲۶۵ نماینده مجلس از رییس‌جمهور-خانه‌ملت| ۲۶۵ نماینده مجلس دهم با امضای نامه‌یی خطاب به رییس‌جمهور از انتصاب مجدد حسینعلی امیری به‌عنوان معاون امور مجلس رییس‌جمهور قدردانی کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: بدین وسیله بر خود فرض می‌دانیم از مدیریت داهیانه و زحمات خالصانه و تعامل بسیار سازنده توام با مشی اخلاق‌مدارانه جناب آقای امیری معاون محترم پارلمانی رییس‌جمهور با نمایندگان مجلس خصوصا برنامه‌ریزی و تلاش‌های ارزشمند ایشان در مجلس در جریان اخذ رای اعتماد برای کابینه دولت دوازدهم، تشکر و قدردانی نموده، انتصاب و ادامه حضور ایشان در معاونت پارلمانی رییس‌جمهور را فرصت مغتنمی در هماهنگی و هم‌افزایی و تحقق اهداف مشترک و نیز ارتقای سطح روابط دولت و مجلس می‌دانیم.

 مولفه‌های اصلی اقتدار ایران در منطقه و جهان-میزان| رییس دستگاه قضا گفت: یکی از قوی‌ترین مولفه‌های اقتدار ایران در منطقه و جهان، شهادت و حضور شهیدان است. این کشور، کشور شهیدان است و استان ایلام از این جهت بسیار برجسته است و در خط مقدم جبهه دفاع از سرزمین با عنوان شهادت قرار دارد.  آیت‌الله آملی لاریجانی دیروز در نخستین روز از سفر استانی خود به استان ایلام در دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و روسای عشایر گفت: ایران در معادلات منطقه‌یی و بین‌المللی نقشی اساسی دارد و این موضوع مورد اذعان همه است و هم دوستان جمهوری اسلامی و هم دشمنان به این موضوع اذعان دارند.

 وزارت خارجه حمله سعودی‌ها به بازار تعز در یمن را محکوم کرد- پاد| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به حملات جنگنده‌های عربستان‌سعودی به بازاری در شهر تعز یمن که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه شد، نوشت: جای تاسف و تعجب است که این حملات جنون‌آمیز که با سلاح‌های مرگبار امریکایی انجام می‌شود، واکنش مدعیان را برنمی‌انگیزد. قاسمی با درخواست توقف این حملات، گفت: در طول بیش از هزار روز از آغاز این جنگ ویرانگر، عربستان‌سعودی نشان داده است که هرگاه در میادین جنگ و مناطق عملیاتی با ناکامی و شکست رو به رو می‌شود، با بمباران مردم بی‌دفاع و کشتن زنان و کودکان بی‌گناه یمنی، دست به انتقام‌جویی می‌زند.

 پس از سرکشی به حوزه‌ها، کمیسیون‌ها جلسات خود را برگزار کنند-ایلنا| رییس مجلس دهم با اشاره به اینکه مجلس به مدت دو هفته جلسه علنی نخواهد داشت، گفت: پس از هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، کمیسیون‌های تخصصی می‌توانند جلسات خود را برگزار کنند. علی لاریجانی در پاسخ به تقاضا و تذکر نمایندگان درخصوص تعطیلی دو هفته آینده جلسات علنی مجلس گفت: بعد از جلسه امروز نمایندگان یک هفته برای سرکشی به مناطق حوزه انتخابیه فرصت دارند، اما برحسب تقاضای کمیسیون تلفیق بودجه جهت عدم برگزاری جلسات علنی مجلس تصمیم گرفته شد، زمان سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه به دو هفته افزایش یابد.

 شعبه ویژه رسانه در دادسرای قم تشکیل می‌شود-ایسنا| دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی قم از تشکیل شعبه ویژه رسانه در دادسرای عمومی استان قم خبر داد. مهدی کاهه در نشست صمیمی با مدیران مسوول نشریات و خبرگزاری‌های استان قم ضمن تاکید به نگاه منصفانه به اخبار، گفت: رسانه‌ها جهت جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند. دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی قم تصریح کرد: جهت رسیدگی به مشکلات خبرنگاران، شعبه ویژه رسانه در دادسرای عمومی استان قم تشکیل خواهد شد.

 جلسه روسای کمیسیون‌ها با رییس‌جمهوری-برنا| معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از نشست مشترک روسای کمیسیون‌های مجلس با رییس‌جمهوری خبر داد. حسینعلی امیری گفت: روسای کمیسیون‌های مختلف مجلس علاقه‌مند بودند که با رییس‌جمهوری دیدار کنند و هر یک از کمیسیون‌های تخصصی نظراتی درباره حوزه مسوولیت و کمیسیون مربوطه دارند که در این دیدار مطرح خواهند کرد.

 مخالفت مجلس با فوریت طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران- ایرنا| نمایندگان در جلسه علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به بررسی یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران پرداختند اما یک فوریت این طرح 62رای موافق از مجموع 199نماینده حاضر را کسب کرد و به تصویب نرسید. 79 نماینده نیز رای مخالف و 16نماینده رای ممتنع دادند. در ماده واحده این طرح آمده است: بنیاد شهید و امور ایثارگران با تمام اختیارات و وظایفی که نهاد مذکور به موجب قوانین و مقررات داراست به وزارت امور شهدا و ایثارگران تبدیل می‌شود. حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم در مجلس به عنوان طراح یک فوریت این طرح گفت: قبول داریم که قانون برنامه ششم توسعه مخالف افزایش ساختار دولت است، ما خواستار تبدیل بنیاد شهید به وزارتخانه با امکانات و بودجه موجود هستیم از این رو خلافی وجود ندارد.

 کانون وکلا هویت خود را حفظ کرده است-ایسنا| رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: کانون وکلای دادگستری شاید از معدود کانون‌های مستقل باشد که توانسته هویت خود را حفظ و بر حفظ این هویت اصرار کند، گرچه در این راه هزینه‌های بسیاری داده‌اند. پروانه سلحشوری عنوان کرد: می‌دانیم که هیچ یک از وکلای ما از حق مردم کوتاه نیامده‌اند و همواره دنبال حق مردم بوده‌اند. وکلا به عنوان نخبگان جامعه با بستر اجتماعی و سایر افراد جامعه، ارتباط بسیار نزدیکی دارند و معضلات اجتماعی را به‌طور ملموس احساس می‌کنند. سلحشوری ادامه داد: این امر باعث می‌شود که وکلا در جهت حل مشکلات جامعه بتوانند نقش کلیدی ایفا کنند. وکلا خود بهتر می‌دانند نقشی که در هر جایی ایفا می‌کنند، چقدر پررنگ است.

 خرید غیبت سربازی در کمیسیون برنامه و بودجه مسکوت ماند-خانه‌ملت| نبی هزارجریبی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 97 در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: بررسی خرید غیبت خدمت سربازی در کمیسیون به درازا کشیده شد و

در نهایت از آنجایی که خرید خدمت به نفع سرمایه‌داران و به ضرر فقرا لحاظ شد، این بحث در کمیسیون مسکوت ماند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: این نکته مورد توجه قرار گرفت که در خرید خدمت سربازی معیار درستی در نظر گرفته نشده است و در نهایت به نفع سرمایه‌دار و اقشار پردرآمد جامعه تمام می‌شود، این در حالی است که سربازی رفتن امر واجب برای کشور است و اگر قرار بر فروش آن است باید با رعایت عدالت انجام شود.

 طرح «جلوگیری از تجمل‌گرایی» اعلام وصول شد-تسنیم| طرح اصلاح قانون نحوه نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل‌گرایی در جلسه علنی دیروز (چهارشنبه، 6 دی‌ماه) پارلمان از سوی هیات‌رییسه مجلس اعلام وصول شد.

 

ارسال نظر