بحران صندوق‌های بازنشستگی به‌دلیل اجرای ناصحیح اصل 44

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۲۴
بحران صندوق‌های بازنشستگی
به‌دلیل اجرای ناصحیح اصل 44

یک نماینده مجلس گفت که صندوق‌های بازنشستگی در گذشته به حیاط خلوت وزارتخانه‌ها تبدیل شده بود و متاسفانه وقتی مدیری برکنار می‌شد، در این صندوق‌ها سمت گرفته و با حقوق دو تا سه برابر میزانی که در پست دولتی خود دریافت می‌کرد، مشغول به کار شده و همچنان تفکر دولتی در این صندوق‌ها حاکم می‌شد.

 مجید کیانپور در گفت‌وگو با ایلنا، عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم درحالی که بخش خصوصی بر دوچرخه‌ سوار است، بخش خصوصی سوار بر سه‌چرخه است؛ به این اعتبار درحالی که بخش دولتی چه تلاش کند و چه تلاشی نکند، حقوق می‌گیرد، بخش خصوصی بدون تلاش نباید منتظر دریافت حقوق باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شاید تنها راه توانمند شدن صندوق‌های بازنشستگی این باشد که دست و پای خود را از قید و بندهایی که به‌عنوان هلدینگ‌های دولتی با آن مواجه هستند، آزاد کنند. نماینده ازنا و دورود در مجلس خاطرنشان کرد:

بر این اساس لازم است شرکت‌های صندوق‌های بازنشستگی واگذار شوند؛ چراکه ‌جز تعدادی معدود، اکثرا ارزش افزوده نداشته و سودده نیستند و بنابراین به‌جای اینکه بار صندوق‌های بازنشستگی را به دوش بکشند، بار خود را بر دوش این صندوق‌ها می‌اندازند و در‌‌نهایت این‌بار به دوش دولت می‌افتد.

 

ارسال نظر