روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۴۶

 دومین کنگره استانی حزب کارگزاران سازندگی برگزار می‌شود ؛برنا| با حضور شخصیت‌ها و مسوولان سیاسی استان تهران، دبیران احزاب استان تهران، نمایندگان تهران مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، دومین کنگره استانی حزب کارگزاران سازندگی ایران- استان تهران؛ هفتم دی‌ماه از ساعت 14:30 تا ۲۱ در سالن تلاش برگزار می‌شود. دومین کنگره استانی حزب کارگزاران سازندگی ایران-‌ استان تهران با عنوان «حزب پویا؛ برنامه‌محور، اثرگذار» روز پنج‌شنبه (هفتم دی‌ماه) در مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه پارک وی، خیابان استقلال برگزار می‌شود.

 بیانیه دانشجویان درباره فلسطین و سلطه‌جویی امریکا؛عصردانشجو| جمعی از دانشجویان اصلاح‌طلب بیانیه‌یی را درباره مسائل فلسطین و سلطه‌جویی‌های امریکا و رژیم‌صهیونیستی نوشتند که با همراهی دانشجویان از طیف‌های مختلف سیاسی روبه‌رو شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: فلسطین آن‌قدر تنهاست که بسیاری با وجود اینکه از عکس‌های شهدای فلسطینی متاثر می‌شوند و صدای فریاد و شعارهای زنان و مردان در خیابان‌های بیت‌المقدس دلشان را به درد می‌آورد، اما ساکت و نظاره‌گرند تا مبادا کنش آنها منجر به برچسب‌های مختلف شود. به همین دلیل باید انگشت تقصیر را به سمت کنشگران سیاسی و اجتماعی این چند دهه نیز گرفت که سال‌ها در مقاطع مختلف به جای تلاش برای مبارزه در راستای آرمان‌های فلسطین اجازه داده‌اند تا مفاهیم عدالت و مقاومت تنها متعلق به جریاناتی خاص شود.

 هنوز روحانی را خیرالموجودین می‌دانیم؛ایلنا| مصطفی کواکبیان گفت: برخی‌ها می‌گویند اصلاح‌طلبان نسبت به رای و حمایتی که از روحانی داشتند، پشیمان هستند در حالی که ما همچنان از این دولت حمایت می‌کنیم. ما نه تنها از رای و حمایتی که از روحانی کردیم، پشیمان نیستیم بلکه آقای روحانی را هم خیرالموجودین می‌دانیم. وی با بیان اینکه حمایت از دولت به معنای عدم انتقاد نیست، افزود: ما منفعل نیستیم. رای به روحانی دلیل نمی‌شود اگر مشکلی از دولت روحانی دیدیم، چیزی نگوییم. نماینده تهران در مجلس افزود: دولت به افکارعمومی توجه کند. قطعا مجلس بابت گرانی‌ها در بودجه همانند دولت عمل نمی‌کند.

 می‌خواستند روحانی را در دور اول زمین‌گیر کنند ؛خبرآنلاین|یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است: نباید اجازه داد تقصیر اجرایی نشدن آن بخشی از مطالبات حقوق شهروندان که خارج از حوزه اختیارات رییس‌جمهور است، در فضای مغشوش تبلیغاتی به گردن او بیفتد. مرتضی مبلغ درباره مخالفان دولت گفت: اینها افراطیونی هستند که در همان دور اول دولت روحانی هم تلاش می‌کردند که دولت را زمین‌گیر کنند و بعد از اینکه نتوانستند دولت را یک دوره‌یی کنند و با «نه» بزرگ مردم مواجه شدند؛ می‌خواهند از طریق دیگری دولت را ناکارآمد معرفی کنند. استراتژی آنها هم این است که در جامعه القای پشیمانی و یاس کنند. هدف آنها این است که با القای یاس به جامعه، کشور به التهاب بیفتد.

 اقتدار دفاعی کشور را بدون وقفه‌ افزایش می‌دهیم؛ایرنا| وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با تمام وجود و بدون کوچک‌ترین وقفه‌یی اقتدار دفاعی کشور را افزایش می‌دهیم و مطمئن هستیم نمایندگان مجلس برای افزایش توان دفاعی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. امیر سرتیپ حاتمی در نشست با اعضای فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس و با حضور خانواده‌ شهدای مدافع حرم سردار شهید ‌همدانی اظهار داشت: امروز با توجه به عمق دشمنی‌ها علیه ایران، به یک نگاه بلند راهبردی رسیده‌ایم که موجب دستیابی ایران به قابلیت‌های دفاع راهبردی شده است.

 ماموریت‌های رییس‌ دفتر رییس‌جمهور نباید با وزارت خارجه در تداخل باشد؛ایلنا| عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه ماموریت‌های رییس ‌دفتر رییس‌جمهور نباید با وزارت خارجه در تداخل باشد، گفت: با این همه ممکن است، رییس‌ دفتر رییس‌جمهوری نیز ماموریت‌هایی خاص در حوزه دفتر ریاست‌جمهوری داشته باشد و طبیعتا این ماموریت‌ها نباید تداخلی با حوزه کاری وزارت خارجه داشته باشد. علیرضا رحیمی درباره علت سفر هفته گذشته رییس‌دفتر رییس‌جمهوری به آذربایجان اعلام کرد: احتمال دارد، سفر آقای واعظی به این علت باشد که هنوز مسوول کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان در دولت انتخاب نشده باشد.

 نظام جمهوری اسلامی در مشکلات اقتصادی کشور تقصیری ندارد ؛ایسنا| دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکیدکرد نظام ایران در مشکلات اقتصادی موجود در کشور تقصیری ندارد. محسن رضایی در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی با اشاره به تلاش قدرت‌های خارجی برای از بین بردن اقتدار امنیت در کشور خاطرنشان کرد: قدرت‌های خارجی به دنبال آن بودند که در ایران اقتداری وجود نداشته باشد؛ زمانی که اقتدار از بین رفت بسیاری از سرزمین‌های خود را از دست دادیم و به آنها وابسته شدیم.

 لایحه استخدامی شهرداری‌ها در انتظار طرح در صحن مجلس؛روابط عمومی وزارت کشور| معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: لایحه استخدامی شهرداری‌ها که به منظور ساماندهی امور اداری و استخدامی شهرداری‌های کل کشور تهیه و از سوی دولت تقدیم مجلس شده در کمیسیون تخصصی به تصویب رسیده است و در ادامه باید در صحن مجلس مطرح شود. سید محمدعلی افشانی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهرداران و روسای شوراهای حوزه‌های انتخابیه سخن می‌گفت، افزود: در صورت تصویب ماده واحده این لایحه در صحن علنی مجلس، آیین‌نامه اداری استخدامی شهرداری توسط وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تنظیم می‌شود و در سیر مراحل قانونی تصویب قرار خواهد گرفت.

 امضای نمایندگان بر طرح‌ها و بیانیه‌ها الکترونیکی می‌شود ؛فارس| اعضای هیات رییسه مجلس در جلسه دیروز (سه‌شنبه) خود تصمیم گرفتند تا از این پس امضاهای نمایندگان در مجلس در رابطه با مسائل مختلف از جمله بیانیه‌ها و غیره الکترونیکی شود. همچنین بر اساس این تصمیم از این پس متن طرح‌ها و لوایح به صورت الکترونیکی در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت و اخطارهای نمایندگان از طریق سیستم ارسال خواهد شد. بر همین اساس بناست، پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا امضاهای مکتوب و متن طرح‌ها و لوایح که به صورت مکتوب ارائه می‌شود با انجام اقدامات لازم از این پس به صورت الکترونیکی باشد.

 

ارسال نظر