روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۴۰۳

 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد برای اجرا ابلاغ شد؛ پاد  رییس‌جمهور، یک قانون مصوب مجلس را برای اجرا به سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ کرد.  بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد» جهت اجرا به سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد.

 آماری از دانشجویان ستاره‌دار نداریم؛ ایسنا  معاون فرهنگی وزارت علوم از رفع شدن مشکلات دانشجویان ستاره‌دار در آینده نزدیک خبر داد.  غلامرضا غفاری با اعلام این مطلب، اظهار کرد: وزیر علوم موضوع دانشجویان ستاره‌دار را پیگیری می‌کند تا این موضوع را به نوعی ساماندهی و حل کند. وی در ادامه تصریح کرد: برخی دانشجویان در حال حاضر موسوم به ستاره‌دار هستند و این موارد به دوره‌های قبل برمی‌گردد که مسائل آنها به‌زودی رفع خواهد شد.

 دفاع از تمامیت ارضی برعهده همه است؛ ایسنا   امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در مراسم تحلیف سومین دوره رزم مقدماتی دانش‌پژوهان ارتش با اشاره به وظایف و ماموریت‌های ارتش تصریح کرد: طبق ماموریت‌هایی که برای ارتش کشور درنظر گرفته شده است، دفاع از تمامیت ارضی و حفظ و صیانت از استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی برعهده تک‌تک ماست.

 بیانیه سفارت درخصوص اقدام منفی یک مقام حزبی هلند؛ تسنیم   سفارت ایران در لاهه درخصوص ویدیوی منتشره از دور انداختن هدیه کریسمس سفارت توسط یک چهره حزبی هلند از سوی یک شبکه تلویزیونی غیرجدی و زرد اعلام کرد که سفارت بنا بر سنت هر ساله در آستانه سال نوی میلادی کارت تبریک و هدیه کوچکی از سوغات ایرانی را برای مقامات رسمی و شخصیت‌های هلندی ارسال می‌کند. متاسفانه فردی بدون تحقیق و با ذهنیت ناقص و منفی درمورد ایران مدعی شد که تبریک سفارت تنها برای مردان ارسال شده در حالی که تبریک سال نو برای مقامات و شخصیت‌ها فارغ از جنسیت آنها ارسال شده است.

 تایید مصوبه حمایت از سرمایه‌گذاری میان ایران و عراق؛ ایرنا   رییس‌جمهور عراق مصوبه حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری میان ایران و عراق را تایید کرد. دفتر رسانه‌یی فوأد معصوم در بیانیه‌یی اعلام کرد که رییس‌جمهور عراق مصوبه جدید پارلمان عراق که حمایت و تشویق از سرمایه‌گذاری میان ایران و عراق است را تایید کرد. در این بیانیه آمده است: پارلمان عراق قبل از این براساس بند اول ماده 61 و بند سوم ماده 73 قانون اساسی عراق به این مصوبه رای داده بود و این مصوبه برای استفاده دو طرف از امکانات اقتصادی موجود و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری شهروندان دو کشور به‌صورت متقابل وضع شده است.

 جلسات شورای مشورتی جمنا دیگر برگزار نشد؛ ایلنا  عضو شورای مرکزی جمنا درباره چگونگی وضعیت شورای مشورتی که قرار بود اعضای آن تکمیل و معرفی شوند، گفت: جلسات شورای مشورتی دیگر برگزار نشد، بنابراین برخی افرادی که مطرح بودند هنوز نهایی نشده‌اند.  سیدمحمد حسینی درباره اینکه جبهه مردمی

در راستای تطبیق خود با قانون جدید احزاب اقدامی برای اخذ مجوز داشته است، گفت: سخنگوی جبهه باید این مساله را بازگو کند، اما تا آنجایی که اطلاع دارم بحثی در این باره در جبهه مردمی صورت نگرفته است.

 فعلا قصد معرفی معاون اجرایی رییس‌جمهور را نداریم؛ ایلنا   سید محمود واعظی درباره اختصاص بودجه به معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری آن هم در شرایطی که معاون اجرایی رییس‌جمهور مشخص نیست، گفت: در حال حاضر معاونت اجرایی فعالیت‌هایی که در گذشته انجام می‌داده کمافی‌سابق انجام می‌دهد و همه آنها سرجایشان هستند. این ردیف بودجه هم برای آن دسته از فعالیت‌هایی که بخشی از آن در دولت و بخشی دیگر که در وزارتخانه انجام می‌شود در نظر گرفته شده است. او در پاسخ به این سوال که معاون اجرایی رییس‌جهور چه زمانی معرفی می‌شود، گفت: هر وقت انتخاب شد، می‌گوییم در حال حاضر بنایی برای این کار نداریم.

 آستانه تحمل مردم برای افزایش قیمت‌ها پایین آمده است؛ تسنیم   رییس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه دولت بخواهد، کمبودهای خود را از افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی جبران کند، روشی ناصواب است، گفت: یکی از راه‌های جبران کسری بودجه برای دولت، کاهش بودجه و هزینه‌ جاری خود و برخی شرکت‌هایی که تنها هزینه هنگفت به‌روی دست مردم و دولت گذاشته‌‌اند، است. حسنوند با تذکر اینکه بنزین و گازوییل مستقیما با بخش خدمات در ارتباط است و افزایش نرخ آنها باعث بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود، افزود: آستانه تحمل مردم امروز برای افزایش قیمت‌ها پایین آمده و قطعا افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث ایجاد نارضایتی در جامعه می‌شود.

 

ارسال نظر