روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۲۰۷

 آیت‌الله حائری‌شیرازی به دیار باقی شتافت-تسنیم| نماینده سابق شیراز در مجلس خبرگان به دیار باقی شتافت. دیروز آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی نماینده سابق شیراز در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق این شهر دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌الله حائری‌شیرازی امام جمعه سابق شیراز و از اعضای پیشین مجلس خبرگان رهبری از مدتی پیش به علت بیماری در بیمارستان امام علی ابن ابی‌طالب (ع) قم بستری شده بود. این عالم انقلابی در سال 1314 در شهر شیراز دیده به جهان گشود. وی در محضر بزرگانی همچون آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره) و آیت‌الله اراکی کسب فیض کرد. آیت‌الله حائری‌شیرازی پس از انقلاب اسلامی با حکم حضرت امام خمینی (ره) به امامت جمعه شیراز منصوب شد.

 63سال حبس برای یکی از بهاریون-تعادل| حمید بقایی در کانالش نوشت که در دادگاه به 63 سال حبس محکوم شده است. روز سه‌شنبه همزمان با انتشار پیام ویدیویی انتقادی احمدی‌نژاد، رییس کل دادگستری استان تهران از ابلاغ حکم حمید بقایی خبر داد. او گفته بود که این رای قطعی نیست و بقایی می‌تواند به آن اعتراض کند. به گفته این مقام قضایی در این پرونده غیر از بقایی متهمان دیگری نیز حضور دارند که حکم همه متهمان صادر و به خود متهمان پرونده ابلاغ شده است. اما حکم 63 سال زندان با واکنش تندی از سوی بقایی همراه شد. رییس کل دادگستری تهران به واکنش بقایی این‌گونه پاسخ داد: به موجب قانون کسی که با اتهامات متعدد محکوم می‌شود، در مقام اجرا فقط مجازات اشد آن قابل اجراست، منتها بعضی از افراد شیطنت می‌کنند، فرقی هم نمی‌کند چه متهمان و چه شکات. وی خاطرنشان کرد: می‌خواهند قصه را مهم جلوه بدهند بنابراین می‌آیند و محکومیت‌ها را جمع می‌کنند و می‌گویند فلانی به این میزان مجازات محکوم شده است.

 رای به روحانی بر اساس منطق خردمندانه-ایرنا| مهدی مطهرنیا آینده‌پژوه اجتماعی، فرهنگی و ارتباطات سیاسی تاکید کرد: افرادی که در حوزه ادبیات سیاسی به عنوان فعالان سیاسی و سیاستمداران یا مسوولان سیاسی به دکتر روحانی رای دادند، براساس یک منطق خردمندانه سیاسی رای خود را به صندوق انداختند. او گفت: انسان‌های فعال و در عین حال متخصص در حوزه ادبیات سیاسی به خوبی واقف هستند که فاصله میان وعده‌ها و عرصه عمل به ویژه در کشورهای جهان سوم فاصله بسیار زیادی و در عین حال پرسنگلاخ است. اما نمی‌توان به بهانه این فاصله زیاد و سنگلاخ‌های موجود تعهدات موجود در قالب وعده‌ها را فراموش کرد و پاسخ‌دهی به مردم را به تعویق انداخت.

 جاخالی کنگره امریکا-برنا| علی بیگدلی کارشناس مسائل امریکا درباره چرایی عدم تصمیم‌گیری کنگره درباره برجام پس از پایان یافتن مهلت قانونی‌اش گفت: کنگره به مانند ترامپ نتوانست به نتیجه قطعی درباره نقض برجام برسد. اما احتمال دارد امریکایی‌ها دریافته باشند، منطقه خاورمیانه به اندازه کافی پرتلاطم است. در کنار آن، امریکا با چالش کره شمالی روبه‌روست و نقض برجام می‌تواند کانون بحران جدیدی به وجود آورد. به اعتقاد بیگدلی کنگره امریکا با این تصمیمش نخواست هزینه حوادث احتمالی ناشی از لغو برجام به دوش آنها بیفتد.

 حکم دادگاه امریکا درباره پرونده تحریم ایران را نمی‌پذیریم-فارس| وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد: اگر دادگاه امریکا حکمی درباره اتهام هالک‌بانک ترکیه به نقض تحریم‌های امریکا علیه ایران دهد که منافع آنکارا را به خطر اندازد، نخواهیم پذیرفت. عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد که به همتای امریکایی خود اعلام خواهد کرد که دادگاه نیویورک درباره هالک‌بانک غیرقانونی است و باید پایان یابد. امریکا مسوولان هالک‌بانک ترکیه را برای کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌های امریکا متهم کرده است.

عبدالحمید گل در مصاحبه‌یی در شبکه تلویزیونی 24 ترکیه اعلام کرد که این برای ما غیرممکن است که حکمی را برخلاف منافع ترکیه در این پرونده بپذیریم، ضمن اینکه این مساله روابط ما را با هم‌پیمانان ناتو نیز تحت فشار قرار داده است.

 بازدید جمعی از روند فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی-مهر| رییس و تعدادی از نمایندگان کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس دهم از روند فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه راکتور تحقیقاتی تهران و تولید رادیوداروها و روش‌های اجرای الزامات GMP بازدید کردند. در بخشی از این بازدید که با همراهی مدیرکل امور مجلس سازمان صورت گرفت، مدیرعامل شرکت پارس ایزوتوپ در خصوص اجرایی کردن الزامات و استانداردهای بین‌المللی (GMP) برای صادرات رادیودارو و کیت دارویی به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی و تجاری‌سازی محصولات پزشکی هسته‌یی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

 

ارسال نظر