روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۰۴۸

 اجازه نخواهیم داد یک ریال به حقوق نمایندگان اضافه شود؛ تعادل   الیاس حضرتی نماینده تهران در مجلس دهم با انتشار پستی در توییتر به خبرها پیرامون حقوق 10 میلیون تومانی نمایندگان مجلس واکنش نشان داد. عضو فراکسیون امید در پیام توییتری که دیروز منتشر شد، نوشت: «این روزها در فضای مجازی در مورد افزایش حقوق نمایندگان مجلس مباحثی مطرح شده است. به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهم حتی یک ریال هم به حقوق نمایندگان اضافه نخواهد شد، در واقع اجازه نخواهیم داد اضافه شود.»

 افزایش حقوق نمایندگان صحت ندارد؛ ایسنا  یک عضو فراکسیون امید موضوع افزایش ۷۰درصدی حقوق نمایندگان را رد کرد و گفت که چنین چیزی صحت ندارد و شایعه‌یی بیش نیست.  محمدرضا بادامچی در واکنش به انتشار اخباری درباره افزایش ۷۰درصدی حقوق نمایندگان گفت: روز گذشته نیز آقای افراشته معاون اجرایی مجلس در جلسه کمیسیون اجتماعی حضور داشت و در این باره توضیح داد که چنین چیزی وجود نداشته و حتی از روزنامه همشهری برای انتشار چنین موضوعی گلایه داشت چون اصلا صحت ندارد و از اساس نادرست است.

 اجرای منشور حقوق شهروندی سرلوحه دولت است؛ پاد  دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی با تاکید بر اینکه با تدوین، تصویب و ابلاغ حقوق شهروندی در مرحله اقدام و عمل پیرامون این منشور قرار داریم، گفت: اجرای کامل و دقیق منشور حقوق شهروندی، سرلوحه دولت دوازدهم در سیاست داخلی است. شهیندخت مولاوردی دیروز در «همایش حقوق شهروندی در نظام اداری» در تالار معصومیه فرمانداری قم افزود: به همین منظور برای نخستین‌بار در این دولت، احکام وزیران شامل پیوستی از اولویت‌های عمومی و اختصاصی است که در این پیوست بر اجرای حقوق شهروندی توسط اعضای هیات دولت و به کارگیری زنان و اقلیت‌های قومی و دینی در اداره جامعه تاکید شده است.

 ایران بر حفظ تمامیت ارضی کشور‌های منطقه تاکید دارد؛ برنا  وزیر امور خارجه گفت: ایران بر حفظ تمامیت ارضی کشور‌های منطقه و استقلال آنها تاکید دارد و ما منافع خود را در منطقه‌یی قدرتمند و پیشرفته و با ثبات می‌بینیم. محمدجواد ظریف دیروز طی سخنانی در افتتاحیه نخستین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران اظهار کرد: امیدوارم هیاهوسالاران منطقه‌یی و بین‌المللی اندکی از مقاومت ایران در طول تاریخ را مطالعه کنند. وزیر امور خارجه بیان داشت: روایت‌سازی‌های برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه ایران در فکر احیای امپراتوری کهن خود یا گسترش نفوذ منطقه‌یی خود است همه گزاره‌های بی‌پایه‌یی در قالب پروژه ایران‌هراسی است.

 دولت به گلایه‌ها پاسخ دهد؛ برنا  محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در خصوص رویکرد اعلام پشیمانی در حمایت از دولت که در فضای مجازی مطرح شده است، اظهار کرد: روندی که در روزهای اخیر شکل گرفته است عمدتا توسط برخی چهره‌های شناخته شده غیرسیاسی است که مطرح شده و این نشان از این است که جریان سیاسی حامی روحانی با توجه به اینکه مباحث را عمیق‌تر می‌بیند و همه‌جانبه‌تر نگاه می‌کند وارد این تله نشده است. او ادامه داد: کسانی که امروز گلایه می‌کنند، دولت موظف است حرف آنها را بشنود و تیم خبری و رسانه‌یی دولت باید بخشی از این افکار را پاسخ دهد.

 موافقت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با تمدید پروانه

۵ تشکل اقلیت دینی؛ ایلنا   مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: پرونده ۵ تشکل از اقلیت‌های دینی با موضوع تمدید پروانه مطرح شد که پس از بررسی‌های لازم با تمدید پروانه هر ۵ تشکل موافقت شد. بهرام سرمست مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به آخرین مصوبات جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: پرونده ۵ تشکل از اقلیت‌های دینی با موضوع تمدید پروانه مطرح شد که پس از بررسی‌های لازم با تمدید پرونده هر ۵ تشکل موافقت شد. مدیرکل سیاسی وزارت کشور بیان کرد: این تشکل‌ها عبارتند از: انجمن فرهنگی ارامنه چهارمحال‌و‌بختیاری مقیم مرکز، انجمن زرتشتیان قاسم‌آباد یزد، شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، شورای خلیفه‌گری ارامنه شمال و انجمن اجتماعی ارامنه ایران.

اصولگراها و اصلاح‌طلبان بدون قیدوشرط مذاکره کنند؛ آنا  عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خواست که بدون پیش‌شرط با یکدیگر مذاکره کنند. محمد عطریانفر درباره طرح پیش‌شرط برای مذاکره میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان گفت: امروز ضرورت این گفت‌وگو‌ها احساس می‌شود و اگر طرف مقابل نیز به این باور رسیده است باید بدون هیچ قید و شرطی وارد مذاکره شود و قطعا این طرف هم آمادگی دارد؛ اساسا موضوع گفت‌وگو شرط‌پذیر نیست مگر قرار است بین دو کشور متخاصم مذاکره و گفت‌وگو برقرار شود؟

 مردم از حذف کردن خوش‌شان نمی‌آید؛ ایلنا   وزیر کشور دولت اصلاحات درباره مطرح شدن گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی گفت: آدم عاقل از گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی ناراحت نمی‌شود اما رقیب همیشه به دنبال حذف طرف مقابل بوده و برای همین است که همیشه مردم مقابل آنها ایستاده‌اند زیرا آنان از حذف و طرد خوش‌شان نمی‌آید. عبدالواحد موسوی‌لاری در پاسخ به این سوال که عده‌یی هم در سال ۸۴ عبور از سید محمد خاتمی را کلید زدند‌‌ همان رفتاری که امروز با روحانی می‌شود و نتیجه‌اش حضور هشت ساله احمدی‌نژاد به عنوان رییس‌جمهور در کشور شد، این‌بار باید با این مقوله چگونه برخورد کرد، گفت: طی آن سال‌ها یک عده محدودی این مساله را بیان کردند، امروز هم همین طور است اما این دلیل نمی‌شود این را به کل جامعه تعمیم دهیم امروز یک عزم همگانی برای این مطلب نیست.

 دستگیری رییس سابق بانک ملی کرمان ارتباطی به سپاه ندارد؛ سپاه‌نیوز   فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پاسخ به این پرسش که آیا دستگیری رییس سابق بانک ملی کرمان به اتهام تضییع حقوق بیت‌المال توسط سپاه انجام شده است؟ گفت: این دستگیری هیج ارتباطی با سپاه نداشته و توسط دستگاه قضایی استان کرمان صورت گرفته است. سردار غلامعلی ابوحمزه، درباره موضع سپاه در برخورد با مفسدان اقتصادی در استان کرمان گفت: در حال پیگیری مسائل و موارد مفاسد اقتصادی در استان هستیم و برخورد قاطعی را در این زمینه خواهیم داشت.  حمزه در پاسخ به این پرسش که آیا دستگیری رییس سابق بانک ملی کرمان به اتهام تضییع حقوق بیت‌المال توسط سپاه صورت گرفته است؟ تصریح کرد: این دستگیری هیچ ارتباطی با سپاه نداشته و توسط دستگاه قضایی استان کرمان صورت گرفته است.

 

ارسال نظر