روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۸۶

 قول ظریف برای پیگیری وضعیت نازنین زاغری-برنا| به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، یکی از موضوعاتی که جانسون در تهران مطرح کرد بحث نازنین زاغری بوده است. بهرام قاسمی در نشست هفتگی با خبرنگاران در این خصوص توضیح داد: از آنجا که خانم زاغری دوتابعیتی بوده و ایرانی محسوب می‌شود، از طریق سیستم قضایی دوران محکومیت خود را طی می‌کند. وزیر امور خارجه نیز قول مساعد داده تا این موضوع را با مقامات قضایی مطرح و پیگیری کند. رسانه‌های بریتانیایی پیش از سفر جانسون به ایران یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد مذاکره را آزادی زاغری دانسته بودند.

 افزایش عوارض خروج را از مقامات و کارکنان دولت آغاز کنید-تعادل| علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه فراکسیون امید نسبت به افزایش عوارض خروج مسافران واکنش نشان داد. وی در صفحه خود نوشت: سفرهای مردم را گران نکنید، پیشنهاد می‌کنم اگر قرار است افزایش عوارض رخ دهد اول از مقامات و کارکنان دولت آغاز کنید.

 اگر بقایی راضی باشد، دست‌خطش منتشر می‌شود-تسنیم| سخنگوی قوه‌ قضاییه گفت: اگر آقای بقایی رضایت بدهد، می‌توان دست‌خط او را منتشر کرد. محسنی‌اژه‌ای درباره دست‌خط بقایی درخصوص راحت بودن در سلول انفرادی اظهار کرد: اگر بقایی رضایت بدهد می‌توان دست‌خط او را منتشر کرد. این قول را می‌دهم که به قاضی بگویم که آقای بقایی اگر واقعا اعلام کرده این دست‌خط منتشر شود، منتشر کنید. وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حکمت صبر سکوت قوه قضاییه که قبلا اعلام شده بود، افزود: اگر حکمت را بگوییم که حکمت نیست. ان‌شاء‌الله در زمان خودش مشخص می‌شود.

 کسی مسوولیت لغو سخنرانی یک اصلاح‌طلب را نپذیرفت- ایلنا| مراسم سخنرانی محمد کیانوش ‌راد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت که قرار بود در دانشگاه صنعتی ارومیه برگزار شود، لغو شد. به گفته دبیر انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه، حراست دانشگاه در پاسخ به نامه انجمن اسلامی اعلام می‌کند موافقت با برگزاری سخنرانی کیانوش راد مشروط به اخذ مجوز از مراجع مسوول است. دانشمند زمانی که برای دریافت مجوز به استانداری مراجعه می‌کند آنها تاکید می‌کنند برای برگزاری مراسم روز دانشجو نیازی به مجوز استانداری نیست و موافقت دانشگاه کفایت می‌کند. به این ترتیب هیچ‌کس مسوولیت لغو این مراسم را نمی‌پذیرد. در حالی که کیانوش راد در تبریز و تهران بدون هیچ مشکلی مهمان برنامه‌های روز دانشجو بود.

 بابت حرکات احمدی‌نژاد عذرخواهی نمی‌کنیم- مهر| سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره عدم موضع‌گیری اصولگرایان نسبت به حرکات احمدی‌نژاد گفت که او سخنگوی اصولگرایان نیست؛ جامعه روحانیت مبارز نیز در انتخابات سال 84 از احمدی‌نژاد حمایت نکرده بود. مصباحی‌مقدم در یک نشست خبری گفت: وقتی جامعه روحانیت از احمدی‌نژاد حمایت نکرد، معنی ندارد که امروز بخواهد پاسخگوی حرکاتش باشد. افراد و جریانات تا زمانی که اصول را رعایت کنند، از سوی ما حمایت می‌شوند اما وقتی از اصول منحرف شدند، نباید انتظار داشته باشند از آنها حمایت کنیم. او معتقد است تحرکات احمدی‌نژاد مساله مهمی نیست و رییس دولت نهم و دهم می‌خواهد خودش را مطرح کند و اگر رسانه‌ها به وی بپردازند، دقیقا همان چیزی است که وی خواستار آن است.

 مسوولیت هرگونه درگیری در منطقه متوجه امریکاست‌-ایسنا| وزیر دفاع اقدام سردمداران کاخ سفید در به‌رسمیت شناختن قدس شریف‌ به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی را فتنه‌یی عمیق برای تضییع حقوق مردم مسلمان فلسطین دانست و گفت: مسوولیت هرگونه تنش و خون‌ریزی بیشتر در منطقه متوجه امریکاست. امیر سرتیپ حاتمی در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع با اشاره به اقدام خصمانه ‌سردمداران کاخ سفید در به‌رسمیت شناختن قدس شریف‌‌ اظهار داشت: این اقدام نابودی رژیم صهیونیستی را جلو خواهد انداخت و اتحاد و وحدت مسلمانان را دو چندان خواهد کرد.

 موجب فریب خوانندگان کیهان نشوید-خبرآنلاین| علی مطهری نایب رییس‌ مجلس دهم در نامه‌یی به حسین شریعتمداری تاکید کرد: روزنامه کیهان نباید با مغالطه موجب فریب خوانندگانش شود. مطهری، با تکرار مواضع خود در مورد کافی بودن زمان 20 دقیقه‌یی برای تصویب برجام در مجلس، اعلام کرد: «اولا همان‌طور که قبلا گفته‌ام ۲۰دقیقه هم برای تصویب برجام زیاد بود، اما ۲۰ دقیقه‌یی که مسبوق به چهل، پنجاه ساعت کار کارشناسی نمایندگان روی برجام بود که آنها را به آری یا نه رسانده بود و طبعا دادن رای آری یا نه، نیاز به ۲۰دقیقه زمان نداشت. ثانیا از مطالب فوق روشن شد که این جمله کیهان نیز که «مطهری از حامیان تصویب چشم‌بسته و بدون بررسی برجام بود» صحت ندارد.

  حذف جدول ۱۷ و ۱۸ مهم‌ترین اقدام بودجه ۹۷-خانه ملت| حذف بسیاری از جداول همانند جدول ۱۷ و ۱۸ و بسیاری از جداول دیگر در بودجه سال ۹۷ این پیام را به مردم می‌دهد که دولت و مجلس در بودجه‌ریزی سالم عمل می‌کنند. بهروز نعمتی با اشاره به اینکه پیش از تقدیم لایحه بودجه به مجلس، در فراکسیون‌ها و صحن مجلس مذاکراتی درباره بودجه سال 97 صورت گرفت، گفت: تغییراتی در بودجه سال 97 اعمال شده که مثبت است و در حال حاضر از سلسله بودجه‌ریزی خانمان‌براندازی که برای کشور مصیبت‌بار شده فاصله می‌گیریم که البته حفظ این فاصله سخت است.

وی ادامه داد: امروز قرار نیست بودجه به صورت سراسری در اختیار وزارتخانه‌ها قرار گیرد و حتما بودجه‌ها به صورت عملکردی توزیع می‌شود و دستگاه‌هایی که توانمندی داشته و اقدامات موثری انجام دهند، از اعتبارات بیشتری بهره‌مند می‌شوند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال 97 نگاه دولت و مجلس به سه موضوع مهم اشتغال، مبارزه با رکود و تحقق عدالت اجتماعی و فقرزدایی است، یادآور شد: با این سه نگاه اگر به بودجه نگاه شود دشواری‌هایی در مسیر وجود دارد و مجریان مختلف ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند، اما جراحی کردن ممکن است درد داشته باشد اما عاقبت بخیری هم دارد.

 

ارسال نظر