روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۱۵

 سفر رییس‌جمهوری به ترکیه برای پیگیری موضوع قدس؛ تعادل  پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد از سفر روز سه‌شنبه حسن روحانی رییس‌جمهوری برای شرکت در اجلاس فوق‌العاده سران عضو سازمان همکاری اسلامی درباره قدس شریف خبر داد. اسماعیلی دیروز در صفحه توییتری خود نوشت: دکتر روحانی رییس‌جمهوری برای شرکت و سخنرانی در اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی درباره قدس شریف عصر سه‌شنبه 21 آذر ماه به ترکیه سفر می‌کند. وی در این یادداشت افزود: این اجلاس از صبح چهارشنبه در استانبول آغاز می‌شود.

 پیام تبریک جهانگیری به نخست‌وزیر قطر؛ پاد   معاون اول رییس‌جمهوری در پیامی به نخست‌وزیر قطر، فرا رسیدن روز ملی این کشور را به وی تبریک گفت. متن پیام تبریک اسحاق جهانگیری به شرح زیر است: «فرا رسیدن روز ملی قطر را به جنابعالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم با استفاده از توانایی‌ها و اشتراکات فراوان دو کشور، شاهد برداشتن گام‌های ارزنده‌یی از سوی دو طرف در جهت گسترش روزافزون روابط فی‌مابین در زمینه‌های دوجانبه و بین‌المللی باشیم. از خداوند متعال سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی و شادکامی مردم قطر را مسألت دارم.»

 پرونده ستاره‌دار کردن دانشجویان کاملا بسته شود؛ برنا   رییس فراکسیون امید با بیان اینکه دانشجویان نیاز به محیط آزاد و حرکت آزادانه دارند، گفت: برخوردهای انضباطی پاسخ دانشجوی امروز نیست و وزارت علوم باید پرونده ستاره شدن دانشجویان را به‌طور کامل حذف کند.

محمدرضا عارف در دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: اگر دانشجو و طلبه و حوزه و دانشگاه پا به پای هم و در کنار هم باشند، به آرمان‌های انقلاب دست می‌یابیم.

وی وحدت را رمز پیروزی انقلاب دانست و عنوان کرد: نگاه امام (ره) به مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و جریانات سیاسی برای رسیدن به وحدت بوده است.

 قدس مدفن صهیونیست‌ها می‌شود؛ سپاه‌نیوز    فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه هدف اصلی امریکا و رژیم صهیونیستی تخریب مسجدالاقصی است، گفت: به فضل الهی، قدس مدفن رژیم صهیونیستی خواهد شد.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در جمع تعدادی از کارکنان ستاد فرماندهی کل سپاه درباره تصمیم اخیر امریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس، اظهار کرد: همه اینها مقدمه تخریب مسجدالاقصی است و مسلمانان باید بدانند اگر همین الان و به فوریت مقابل این توطئه شوم نایستند، زمان به سرعت از دست خواهد رفت.

وی تاکید کرد: امریکا و رژیم صهیونیستی تاریخی‌ترین حماقت خود را علیه قدس شریف مرتکب شده‌اند و به فضل الهی قدس مدفن رژیم جعلی اسراییل خواهد شد.

 از کاندیداتوری در انتخابات پشیمان نیستم؛ باشگاه خبرنگاران   تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ورود خود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در صحت تصمیم خود برای ورود به انتخابات ذره‌یی تردید ندارم و یک‌درصد پشیمان نیستم. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی در دیدار با دبیران تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور در مشهد افزود: آستان قدس از پروژه تجاری «مشهد مال» خارج شد زیرا این قبیل پروژه‌های گران‌قیمت به‌طور طبیعی منجر به عرضه محصولات شرکت‌های خارجی می‌شود و با تولید ملی، توسعه صنعتی و تحقق اقتصاد مقاومتی تناسبی ندارد.

 نیازی به بازنگری در توافق هسته‌ای نیست؛ فارس   سفیر آلمان در کویت با اشاره به اینکه ایران از تعهدات خود در توافق هسته‌یی ایران (برجام) تخطی نکرده است، تاکید کرد که از دیدگاه ما نیازی به بازنگری در توافق هسته‌یی نیست. «کارل فرد برگنر» سفیر آلمان در کویت همچنین درباره تصمیم دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا درباره قدس اشغالی اظهار داشت که «ما به آن چیزی که توافق شده پایبند هستیم و از دیدگاه ما مساله قدس پیچیده نیست و سفارت ما در تل‌آویو باقی خواهد ماند و من معتقدم که ما هیچ برنامه‌یی برای پیروی از تصمیمات امریکا نداریم زیرا در آن صورت این امر برای تشکیلات خودگردان تحریک‌آمیز خواهد بود.»

 علت عدم بازگشایی مرز تمرچین چیست؟؛ ایسنا  نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس از رییس‌جمهور و وزرای کشور و امور خارجه درخواست کرد هر چه زودتر مرز تمرچین بازگشایی شود. رسول خضری در تذکری خطاب به رییس‌جمهور، وزیر کشور و وزیر امور خارجه گفت: ۳۰ هزار نفر از مردم مرزنشین پیرانشهر با فقر و نداری دست و پنجه نرم می‌کنند، اما دو ماه است که مرزها را بسته‌اند. اگر نمی‌توانید اشتغال ایجاد کنید، جلوی اشتغال موجود را هم نگیرید. وی خاطرنشان کرد: امنیت پایدار در گرو معیشت و اقتصاد مرزنشینان است.

 شرط‌ و شروط یک اصولگرا برای سفر ماکرون به ایران؛ باشگاه خبرنگاران    دبیرکل حزب موتلفه گفت: ایران باید شروطی برای آمدن ماکرون بگذارد.  محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران تشکل متبوعش درباره محتوای این شروط اظهار کرد: ازجمله این شروط مداخله نکردن پاریس در امور ایران و حمایت نکردن از منافقان که هزاران نفر از ملت ایران را شهید کرده‌اند، است. فرانسوی‌ها باید بحث مذاکرات منطقه‌یی و موشکی را رها کنند و روی منافع متقابل دو کشور در امور اقتصادی متمرکز شوند.

 اقتصاد دریا توسعه ملی را به همراه دارد؛ برنا    فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ایجاد مزارع دریایی، استفاده از انرژی دریا و استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی از اهمیت‌های اقتصاد دریا که توسعه ملی را به همراه دارد، است. امیر دریادار حبیبب‌الله سیاری درباره اهمیت جهانی دریا عنوان کرد: ایجاد یک سیستم پیوسته تحرک که در خدمت جهانی قرار می‌گیرد، دسترسی بلاواسطه به همه خشکی‌های مجاور با دریا، تاثیرگذاری بلاواسطه جهانی از طریق دریا، فرصتی برای پیشرفت، توسعه پایدار و افزایش ثروت ملی است. وی درخصوص تعریف اقتصاد آبی بیان کرد: اقتصادآبی اقتصادی مبتنی بر ظرفیت‌های اقیانوس است که اهداف آن بهبود زندگی انسان و برابری اجتماعی همزمان با کاهش معنی‌دار مخاطرات محیطی و کمیابی زیستی است.

 دولت به تعهد خود در برابر زلزله‌زدگان کرمانشاه عمل کند؛ ایرنا    نماینده اسلام‌آبادغرب در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست به تعهد خود در برابر مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه عمل کند و در این زمینه بودجه اختصاص دهد.  حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح برخی تبصره‌های قانون بودجه سال 1396 کل کشور در اخطاری با استناد به اصل 20 قانون اساسی افزود: براساس این اصل حمایت قانونی و یکسان از مردم جزو وظایف دولت است. وی ادامه داد: در زلزله‌ کرمانشاه ملت ایران در این زمینه سنگ تمام گذاشتند اما برخی مسوولان آمدند و قول دادند که به این قول‌ها عمل نکرده‌اند.

 

ارسال نظر