آینده سیاسی احمدی‌نژاد به رفتارش وابسته است

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۲۲
آینده سیاسی احمدی‌نژاد به رفتارش وابسته است

ماجرای دنباله‌دار انتقادات محمود احمدی‌نژاد از قوه قضاییه، واکنش بسیاری از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا را برانگیخته است. در این شرایط اما به نظر می‌رسد، موضع «علی مطهری» به عنوان چهره‌یی باسابقه اصولگرایی و مشی اصلاح‌طلبانه بیش از دیگران در مسیر درک درست اوضاع راهگشا باشد.

نایب‌رییس مجلس دهم که بخشی از انتقادات اخیر احمدی‌نژاد علیه قوه قضاییه را وارد می‌داند، معتقد است مسوولان دستگاه قضا در برخورد با منتقدان «کم‌تحمل» هستند و در عین حال می‌گوید رییس دولت نهم و دهم هم مرتکب تخلفاتی شده که باید در همان زمان در دادگاه علنی به این اتهامات پاسخ می‌داد.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا بست‌نشینی احمدی‌نژاد مغایر با قانون است؟گفت: خیر، این کار مغایرتی با قانون ندارد. همه شهروندان حق اعتراض دارند و می‌توانند حرف‌شان را بزنند. در واقع بنا بر قانون اساسی همه شهروندان مادام که دست به شورش و آشوب نزنند، می‌توانند اعتراض کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: با این همه اتهاماتی متوجه آقای احمدی‌نژاد است و همان زمان باید از ایشان سوال می‌کردند. باید دادگاه علنی تشکیل می‌شد تا مردم حرف دوطرف را بشنوند و بتوانند قضاوت کنند.

بخشی از این انتقادها درست است. مثل اینکه گاهی شاهدیم مسوولان قوه قضاییه، صرف یک انتقاد را توهین به مقامات عالی کشور دانسته و فورا نسبت به تشکیل پرونده برای منتقد اقدام می‌کنند. یا اینکه گاهی کم‌تحمل هستند.

وی درباره آینده سیاسی رییس دولت‌های نهم و دهم گفت: طبیعتا این مساله به رفتار احمدی‌نژاد بستگی دارد. در واقع باید ببینیم در آینده چه رفتاری را در پیش خواهد گرفت و باید ببینیم چگونه عمل خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر