روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۱۴

 دستور رییس‌جمهور به وزیر کشور برای تسریع در امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان کرمان؛ ایسنا| رییس‌جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان آخرین وضعیت زلزله استان کرمان قرار گرفت و دستورات لازم را برای امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان صادر کرد. وزیر کشور ضمن ارائه توضیحات لازم به رییس‌جمهور اطمینان داد اوضاع در کنترل کامل مسوولان ذی‌ربط برای امدادرسانی و آرامش‌بخشی مناسب به مردم است.

 آیت‌الله مصباح ‌یزدی امروز احمدی‌نژاد را تایید نمی‌کند؛ خبرآنلاین| آیت‎الله مصباح‎یزدی که از حامیان جدی احمدی‎نژاد و پشتیبان او در دوران ریاست‌جمهوری‎اش بود، گفت: امروز احمدی‎نژاد را تایید نمی‎کنم چون اکنون یک حالت انحرافی در او می‎بینم. در پایان مراسم سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) در قم آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) پیرامون تحرکات اخیر احمدی‎نژاد ازجمله بست‌نشینی او و همراهانش در حرم شاه‌عبدالعظیم(ع) پاسخ داد. او گفت: ما هر کسی را تا مادامی که در مسیر اسلام کار می‎کند، حمایت می‎کنیم؛ طرفداری‎اش می‌کنیم؛ هر وقت منحرف شد، ما هم از او جدا می‎شویم.

 عدم تمایل کاخ سفید به خرید آب سنگین از ایران مشکل امریکاست؛ ایرنا| علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی درخصوص توقف خرید آب سنگین از ایران از سوی امریکا گفت: اینکه دولت جدید امریکا نمی‌خواهد از ما آب سنگین بخرد مشکل خودشان است. صالحی روز گذشته در حاشیه هفتمین سالگرد شهادت مجید شهریاری در امامزاده صالح(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امریکایی‌ها 30تن آب سنگین از ما خریده بودند و به ادامه خرید آب سنگین از ایران علاقه‌مند بودند اما دولت جدیدشان گفته است از ایران آب سنگین نخرید، این دیگر مشکل خودشان است. وی همچنین درخصوص برخی انتقادات ایران از تفاسیر متفاوت از متن برجام از سوی آژانس و انتقاد ایران و تقاضا برای اصلاح‌ بندی از گزارش اخیر آمانو گفت: برخی برداشت‌هایی دارند که نماینده ما در آژانس هم گفته بود، برداشت‌ها نباید یک طرفه باشد و باید منطبق با متن صریح برجام باشد اما بعضی‌ها علاقه‌مندند در برخی امور تفسیر خودشان را از متن کنند اما ما گفتیم باید طبق آنچه در برجام آمده، عمل شود.

 عدالت نیست مدیر ۱۷ میلیون و کارگر یک یا دو میلیون حقوق بگیرد؛ ایسنا| امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در تنظیم لایحه بودجه باید عدالت رعایت شود، گفت: برای مدیران ۱۷میلیون و برای کارگری که زحمت می‌کشد یک یا دو میلیون حقوق تصویب شده است، این کجایش عدالت است، هیچ جایش عدالت نیست. آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه نمایندگان باید در تصویب لایحه بودجه خیلی دقت کنند، گفت: نمایندگان باید اولویت‌ها و اهم و مهم را در نظر بگیرند و بودجه را برای مسائل اساسی کشور هزینه کنند. در تصویب بودجه باید حتما عدالت رعایت شود.

 ترکیه الزامی به رعایت تحریم‌های امریکا علیه ایران نداشته است؛ فارس| پس از آنکه در محاکمه رضا ضراب نام اردوغان به عنوان مقام مطلع از مبادلات ترکیه با ایران برده شده، اردوغان اعلام کرد: ترکیه هیچ الزامی برای رعایت تحریم‌های امریکا علیه ایران نداشته است. تنها ساعاتی پس از آنکه رضا ضراب در مصاحبه‌یی در نیویورک، نام اردوغان را به عنوان مقام ترکیه‌یی مطلع از مبادلات این کشور با ایران برد، اردوغان اعلام کرد: با توجه به اینکه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران فقط از سوی امریکا بوده و سازمان ملل محدودیتی علیه این کشور اعمال نکرده است، ترکیه نیز الزامی به رعایت آنها نداشته است. روز پنج‌شنبه در مصاحبه رضا ضراب در نیویورک اعلام شد که رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور کنونی و نخست‌وزیر وقت ترکیه از مبادلات تجاری این کشور با ایران مطلع بوده و تحریم‌های امریکا علیه ایران زیر نظر وی نقض شده است. وی تاکید کرد: ما هیچ تحریمی را نقض نکرده‌ایم. اردوغان گفت دنیا فقط امریکا نیست. رضا ضراب در مصاحبه خود گفت که بنا به گفته یکی از مقامات بلندپایه ترک، اردوغان خود در زمان نخست‌وزیری طرح همکاری دو بانک ترکیه‌یی با ایران را امضا کرده است. رضا ضراب هم‌اکنون در نیویورک تحت بازداشت قرار دارد و متهم است که تحریم‌های امریکا علیه ایران را نقض کرده است.

 اقدام پلیس امریکا در قتل جوان ایرانی - امریکایی در دست بررسی است؛ ایرنا| بهرام قاسمی  سخنگوی وزارت خارجه درخصوص قتل جوان ایرانی- امریکایی در امریکا و پیگیری‌های وزارت خارجه کشورمان، اقدام پلیس امریکا را غیرقابل قبول و غیرمتعارف خواند و گفت: این موضوع از طریق سفارت سوییس در تهران و دیگر کانال‌های موجود در دست بررسی است. قاسمی افزود: ما از طریق کانال‌های موجود و ممکن موضوع را از همان ابتدا در دستور کار قرار دادیم. وی اظهار کرد: با توجه به حساسیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به شهروندان خود در اقصا نقاط جهان، این موضوع حائز اهمیت است.

 

ارسال نظر