برخی کشورها از ما می‌خواستند ایران را بمباران کنیم

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۲۷
برخی کشورها از ما می‌خواستند
ایران را بمباران کنیم

وزیر امور خارجه پیشین امریکا با دفاع از توافق هسته‌یی با ایران گفت: برخی روسای جمهور و پادشاهان دیگر کشورها پیش از حصول این توافق به ما گفتند که بمباران تنها زبان قابل‌فهم برای ایران است. اما از نظر من این یک تله بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، جان کری وزیر امور خارجه امریکا، دیروز در یک همایش در واشنگتن بار دیگر از توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 که در جولای 2015 حاصل شد، دفاع کرد.

کری گفت: اسراییل و مصر پیش از حصول توافق هسته‌یی به امریکا گفتند که ایران را بمباران کن؛ چراکه بمباران تنها زبان قابل‌فهم برای ایران است. اما از نظر من این یک تله بود زیرا اگر امریکا ایران را بمباران می‌کرد همین کشورها به‌طور علنی ما را سرزنش می‌کردند در حالی که مخفیانه از این بمباران حمایت می‌کردند. وی در ادامه تاکید کرد که رژیم‌صهیونیستی به معنای واقعی امریکا را برای چنین اقدامی علیه ایران تحریک می‌کرد.

وزیر امور خارجه پیشین امریکا با تکیه بر ادعاهای پیشین واشنگتن و غرب علیه برنامه هسته‌یی کشورمان گفت که نمی‌داند آیا ایران پس از گذشت 10 تا 15 سال و پس از پایان محدودیت‌های توافق، آیا به‌دنبال تسلیحات هسته‌یی خواهد رفت یا نه. اما اطمینان دارد که برجام بهترین توافقی است که امریکا می‌توانست به دست آورد.

پس از آنکه دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا از تایید توافق هسته‌یی سر باز زد و سرنوشت آن را به دست کنگره سپرد، قانونگذاران امریکا در ماه اکتبر قانونی را تصویب کردند که ایران و گروه مورد حمایتش حزب‌الله را هدف قرار می‌دهد.

 

ارسال نظر