حامیان احمدی‌نژاد چرا سکوت کرده‌اند؟

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۲۳
حامیان احمدی‌نژاد چرا سکوت کرده‌اند؟

گروه ایران|

در شرایطی که حاشیه‌های برخاسته از اظهارنظرهای حاشیه‌ساز و جنجالی احمدی‌نژاد و نزدیکانش هر روز تبعات تازه‌یی برای کشور می‌آفریند، این پرسش که چرا حامیان دیروز رییس دولت‌های نهم و دهم، امروز در برابر دامنه وسیع تحرکات غیرقانونی و ضدامنیتی وی سکوت کرده‌اند، در بطن افکار عمومی کشورمان و رسانه‌ها همچنان به چشم می‌خورد.

این پرسشی است که روز گذشته از سوی محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید خطاب به اصولگرایان طرح شد و زوایای مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت.

رییس فراکسیون امید مجلس دهم گفت که این فراکسیون تلاش می‌کند اقدامات خود را در چارچوب برنامه‌ و در پاسخ به مطالبات مردم سامان دهد تا مردم دچار سرخوردگی نشوند. مطالباتی که از منظر عارف چنانچه هر چه سریع‌تر برای پاسخگویی به آنها راهکاری اندیشیده نشود کشور را با خسارت‌های جبران‌ناپذیری روبه‌رو خواهد کرد.

محمدرضا عارف در نشست خبری دیروز خود در مجلس با بیان اینکه فراکسیون امید از بخش نظارتی مجلس غافل نبوده، یادآور شد: ما به‌دنبال این هستیم که سازوکار نظارت را با جهت‌گیری حفظ آرامش پیگیری کنیم. در صورتی که نیاز باشد از ابزارهای سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح نیز استفاده خواهیم کرد.

او در ادامه درخصوص فعالیت‌های انجام شده در کمیته‌های هفت‌گانه فراکسیون امید به‌ویژه کمیته رفع حصر، با بیان اینکه مساله حصر جزو مطالبات جامعه است، گفت: این مساله هر چه سریع‌تر باید به‌نفع منافع ملی حل و فصل شود و هر اندازه که رسانه‌یی نکنیم و با آرامش جلو برویم منطقی‌تر است؛ البته براساس الگوی تعریف شده افرادی با محصورین ملاقات خواهند داشت که تا به امروز دو نفر با آقای کروبی ملاقات داشتند و یک نفر دیگر هم ملاقات خواهد داشت و این موضوع برای آقای موسوی و خانم رهنورد نیز در حال پیگیری است و ما احساس‌مان این است که جدی‌تر و با محوریت شورای عالی امنیت ملی باید پیش برویم.

نماینده تهران در مجلس درباره اینکه آیا دیدار ذوالنور نماینده قم هم در این راستا بوده است، گفت: بله دیدار ایشان هم در این راستا بوده البته بنده بعد از اینکه دیدار داشته با او صحبت نکرده‌ام اما نگاه ما ملی است و ما نمی‌خواهیم بگوییم این مسیر را فراکسیون امید دنبال می‌کند بلکه به این قضیه نگاه ملی داریم.

 حاشیه‌سازی‌های احمدی‌نژاد

عارف همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات اخیر احمدی‌نژاد و اتهاماتش به قوه قضاییه، گفت: در مورد این مساله ما مخالف رسانه‌یی شدن این تیپ مسائل هستیم آن هم مسائلی که با امنیت ملی در تعارض است اما دوستانی که یک زمانی میدان را باز کردند باید منتظر این زمان‌ها می‌بودند لذا معتقدم باید هر چه زودتر تمام شود و ما به شرایط خاص کشور و منطقه توجه کنیم.

وی همچنین بیان کرد: کسانی که ایشان را به عرش خدا بردند چه شد که سکوت کرده‌اند، زمانی چه تعاریفی می‌کردند، اکنون موظفند پاسخگو باشند.

عارف درباره اینکه آیا مجمع تشخیص مصلحت در این مورد موضع‌گیری می‌کند یا خیر؟ گفت: این مساله جزو وظایف مجمع نیست که به این مسائل رسیدگی کند البته اخیرا در جلسه مجمع قبل از دستور جلسه یکی از دوستان تذکری داد اما احمدی‌نژاد پاسخی نداد. رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به این سوال که فراکسیون امید چه اقداماتی درمورد شرایط مربوط به خاتمی انجام داده است، گفت: آقای خاتمی شخصیت وارسته‌یی دارد و خدماتی را از موضع دغدغه‌مندی انجام داده است اما اکنون وقتی در مجلس هم صحبت می‌کنیم عملکرد و نگاه ایشان را تحسین می‌کنند. باید ببینند که دولت اصلاحات با محوریت آقای خاتمی چه خدماتی را انجام داده است.

عارف خاطرنشان کرد: تعداد ۸۴ نفر از نمایندگان این موضوع را به رییس‌جمهور تذکر دادند و آنچه به ما گفته شد چیز جدیدی نبود. چرا باید در این شرایط برای خاتمی محدودیت‌هایی ایجاد شود؟ این مساله هم در حال پیگیری است و امیدواریم هر چه سریع‌تر آن را حل کنند.

 پیگیری منافع ملی به جای منافع جناحی

رییس مجمع نمایندگان تهران در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که در سال ۱۴۰۰ اگر جهانگیری کاندیدا شود، وی هم کاندیدا می‌شود، گفت: در حال حاضر طرح این موضوع خیلی زود است، مسائل کشور باید در اولویت باشد و قبل از انتخابات ما انتخابات مجلس در سال ۹۸ را هم داریم و موضع شورای سیاست‌گذاری و اصلاح‌طلبان پس از انتخاب کاندیداها مشخص می‌شود.

عارف در ادامه نشست خبری خود درباره اینکه آیا در سال ۹۸ ائتلافی انجام خواهد شد یا اینکه طیف سومی برنده می‌شود، گفت: راهبرد اصلی ما این است که منافع ملی را بر منافع حزبی و جریانی ترجیح می‌دهیم. اگر ائتلافی انجام شود باید بعد از پیروزی هم ادامه پیدا کند به هر حال هر اندازه به انتخابات نزدیک‌تر شویم سیاست‌ها و دیدگاه‌های ما با رقبا مشخص‌تر می‌شود.

وی درباره اظهارنظر فرزند خود مبنی بر ژن خوب که چندی پیش مطرح شد و به دنبال آن فرزندان یکی دو نفر از نمایندگان نیز چنین مسائل مشابهی را مربوط به آقازادگی مطرح کرده بودند، گفت: بحث آقازادگی بحثی نیست که بخواهم به آن بپردازم، انقلاب ما آمد که مساله آقازادگی را حل کند. هیچ فردی مزیت بر فرد دیگری ندارد جز شایستگی‌ها، نباید به سمت تفریط رفت و از حقوق اجتماعی خود را محروم کرد. ما در عالم سیاست می‌بینیم که چقدر افراط و تفریط وجود دارد اما باید آنچه اخلاق و اسلام گفته است عمل کنیم.

 

ارسال نظر