روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۸۵۴

 انتصاب 4 عضو جدید شورای عالی حفاظت محیط زیست؛ پاد| رییس‌جمهوری در حکمی آقایان رضا مکنون، محمدرضا تابش، مجید عباسپور و فرهاد دبیری را به عنوان اعضای شورای عالی حفاظت محیط زیست منصوب کرد. متن حکم حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:«جناب آقایان دکتر رضا مکنون، دکتر محمدرضا تابش، دکتر مجید عباسپور، دکتر فرهاد دبیری؛ در اجرای ماده (2) اصلاحی موضوع بند (1) ماده واحده قانون اصلاح قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مجلس و بنا به پیشنهاد معاون محترم رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به موجب این حکم برای مدت 3سال به عنوان «عضو شورای عالی حفاظت محیط زیست» منصوب می‌شوید.»

 دستور رییس مجلس برای بررسی استنکاف دستگاه‌ها از اجرای اصل ۴۴؛ خانه‌ملت| حمیدرضا فولادگر، ریس کمیسیون ویژه تولید ملی از هامش، رییس مجلس زیر گزارش نظارتی کمیسیون متبوعش درباره اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی جهت اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس خبر داد. فولادگر با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 درباره اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی گفت: کمیسیون ویژه جلسه فوق‌العاده‌یی را تشکیل داد تا بر این اساس اعمال ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر ارسال پرونده به قوه قضاییه درباره اجرای ناقص قانون و استنکاف از اجرای قانون اصل 44 قانون اساسی توسط دستگاه‌های اجرایی را بررسی کند. رای‌گیری درباره ارسال پرونده به قوه قضاییه احتمالا چهارشنبه در صحن علنی انجام می‌شود.

 توافق هسته‌ای در معرض تهدید قرار دارد؛ ایسنا| وزیر امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی درباره افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس گفت: بزرگ‌ترین توافق‌هایی که ما آن را یک نمونه از همکاری بین‌المللی سازنده می‌دانیم به ‌ویژه توافق با ایران در معرض تهدید قرار دارند. سرگئی لاوروف دیروز در نشستی در شورای روابط بین‌الملل روسیه گفت: افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس نگران‌کننده است نه تنها در ارتباط با ایران بلکه میان پادشاهی‌های عرب نیز درحال گسترش است. وی ادامه داد: ناآرامی‌ها در خاورمیانه کماکان ادامه یافته است. هر چند که تروریست‌های فعال در این منطقه ضربه بزرگی خورده‌اند، نگرانی‌های جدی در لیبی، عراق و یمن ادامه دارد.

 شیوه‌های غیر شرعی مقصدی ندارند؛ تعادل| برخی از رسانه‌ها، سلسله گزارش‌هایی را درباره تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی منتشر کرده‌اند که در آن اتهاماتی متوجه برخی همراهان مذاکره‌کنندگان مطرح شده است.  سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در انتقادی تلویحی از هجمه جدید به تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: استفاده از شیوه‌های غیرشرعی و حرام، ما را به هیچ مقصد خداپسندانه‌یی نخواهد رساند. عراقچی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در نظام مبتنی بر ارزش‌های الهی، استفاده از شیوه‌های غیرشرعی و حرام مثل دروغ، استهزا، تمسخر به خصوص تهمت و افترا ما را به هیچ مقصد خداپسندانه‌یی نخواهد رساند.

 تبریک وزیر اطلاعات به مقام معظم رهبری؛ برنا| وزیر اطلاعات به رهبر معظم انقلاب به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت بر داعش تبریک گفت. در بخشی از پیام سیدمحمود علوی آمده است: «وظیفه خود می‌دانم با یادکرد نقش بی‌بدیل فتوای جهاد مرجعیت آیت‌الله‌العظمی سیستانی و سالار مقاومت لبنان سیدحسن نصرالله به ویژه فرماندهی هوشمند و سلحشور سردار سلیمانی از نقش سربازان گمنام امام زمان(عج) و شهدای آنان که در جبهه‌های عراق، سوریه و لبنان به یاری نیروهای مقاومت شتافتند و در داخل کشور در ناکام گذاردن ده‌ها عملیات آنان امنیت بی‌بدیلی را به مردم قدرشناس و شهیدپرور هدیه دادند، یاد نمایم. اینجانب از طرف خود و تمامی سربازان شما در وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، این دستاورد عظیم تاریخ‌ساز را به حضرت عالی صمیمانه تهنیت عرض می‌کنم».

 بررسی طرح «تحقیق و تفحص از سیستم بانکی»؛ فارس| عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در نشست اخیر پیشنهاد تعدادی از نمایندگان درباره تحقیق و تفحص از سیستم بانکی و بانک‌های دولتی و خصوصی بررسی شد. علی‌اکبر کریمی، نماینده اراک در تشریح نشست دیروز کمیسیون اقتصاد اظهار کرد: بحث کمیسیون بررسی پیشنهاد تعدادی از نمایندگان درباره تحقیق و تفحص از سیستم بانکی و بانک‌های دولتی و خصوصی بود که تصمیم‌گیری نهایی درباره طرح تحقیق و تفحص از سیستم بانکی به جلسات بعدی موکول شد.

 هیات دادستانی کل کشور به روسیه سفر می‌کند؛ تسنیم| محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور و هیات همراه جهت انجام گفت‌وگوهای دو جانبه و شرکت در پانزدهمین اجلاس دادستان‌های کل کشورهای عضو شانگهای به روسیه سفر می‌کنند. اجلاس دادستان‌های کل شانگهای که طی روزهای 7 تا 9 آذر 1396 در شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود، فرصتی است تا نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در مورد موضوعات مهمی همچون مقابله با جنایت‌هایی که با استفاده از فناوری‌های مدرن ارتباطی صورت می‌گیرد به بحث و تبادل نظر بپردازند.

 سوال از کرباسیان درباره قاچاق کالا و نوسان نرخ ارز؛ تسنیم| ولی داداشی، نماینده آستارا در مجلس از طرح 2 سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره افزایش واردات کالای قاچاق از مبادی رسمی و بالا رفتن نرخ سکه و ارز خبر داد. وی با بیان اینکه اخیرا وزارت اطلاعات بیش از 1000کانتینر کالای قاچاق را کشف کرده است، ادامه داد: آقای کرباسیان باید با حضور در مجلس به نمایندگان پاسخ دهد، دلایل واردات کالای قاچاق به کشور سوءمدیریت است یا فسادی است که در این وزارتخانه وجود دارد.

 

 

ارسال نظر