ساخت روزانه «400 کانکس» برای زلزله‌ زدگان کرمانشاه

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۶۲
ساخت روزانه «400 کانکس» 
برای زلزله‌ زدگان کرمانشاه

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه روزانه «400 کانکس» برای اسکان زلزله‌زدگان غرب‌کشور می‌سازد، گفت: به ۳۱ سپاه استانی ماموریت داده شده با توجه به ظرفیت‌های موجود بازسازی روستاهای زلزله‌زده را بر‌عهده بگیرند.

به گزارش«تعادل» به نقل از روابط‌عمومی سپاه فجر استان فارس، سردار رمضان شریف در حاشیه سفر به شهرستان ارسنجان استان فارس افزود: سپاه پس از حضور در فرآیند امدادرسانی در زلزله بم و براساس تجربیات کسب شده در این زلزله دستورالعملی را برای نحوه واکنش به بلایای طبیعی تدوین کرد که در زلزله ورزقان تمرین و اصلاح و بر این اساس با یک چشم‌انداز روشن وارد فرآیند امداد‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه شد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه براساس این دستورالعمل 3مرحله اصلی را برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور در دستور کار قرار داده است، گفت: در مرحله اول و ساعات ابتدایی وقوع زلزله، یگان‌های نیروی زمینی سپاه و نیروهای بسیجی محلی به کمک زلزله‌زدگان شتافتند در مرحله دوم بیمارستان‌های ثابت و صحرایی سپاه که در ایام مختلف سال و در مناطق محروم کشور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند در مناطق زلزله‌زده بر پا شدند.

سردار شریف با بیان اینکه سومین کار مهم سپاه، تلاش برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی و جاده‌هایی بود که بر اثر زلزله مسدود شده بود، گفت: قرارگاه سازندگی سپاه با تعداد زیادی ماشین‌آلات و دستگاه‌های مهندسی فرآیند بازگشایی راه‌های مواصلاتی را در دستور کار قرار داد. فرماندهی کل سپاه نیز روز دوم وقوع زلزله در مناطق زلزله‌زده حضور یافت و با دستور سرلشکر جعفری امکانات مورد نیاز نظیر چادر و مواد غذایی از 6 استان همجوار به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد.

 

ارسال نظر