روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۷۸

 واکنش توییتری روحانی به حمله تروریستی مصر؛تعادل| حسن روحانی، رییس‌جمهوری کشورمان در پیامی توییتری جنایت تروریست‌ها در حمله به نمازگزاران در منطقه سینا در مصر را محکوم کرد. روحانی در پیام خود با محکوم کردن جنایت تروریست‌ها در حمله به نمازگزاران جمعه در منطقه سینا در مصر از طرف ملت ایران به مردم مصر و خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

 بخشودگی بدهی مالیات بر درآمد مودیان مناطق زلزله‌زده؛پاد|  هیات‌وزیران پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره بخشودگی مالیاتی مودیان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که بر اثر وقوع زلزله بیش از ۵۰ درصد اموال آنها از بین رفته است را تصویب کرد. هیات‌وزیران در جلسه 1396.9.1 به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به استناد ماده(۱۶۵) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن را تصویب کرد. بر این اساس بدهی مالیات بر درآمد مودیان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه مربوط به عملکرد سال‌های ۱۳۹۵و ۱۳۹۶ که بیش از 50 ‌درصد اموال آنها بر اثر وقوع زلزله از بین رفته است با رعایت ماده (۸) اصلاحی آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۶۵) قانون مالیات‌های مستقیم بخشوده می‌شود.

  ولیعهد سعودی به سرنوشت دیکتاتورهای منطقه بیندیشد؛فارس|  سخنگوی وزارت خارجه ایران به ولیعهد ماجراجوی سعودی توصیه کرد اینک که به فکر الگوبرداری از مشی و رفتار دیکتاتورهای معروف منطقه افتاده، اندکی تامل و تفکر کرده و قدری هم به سرنوشت محتوم آنها در سالیان اخیر بیندیشد. بهرام قاسمی در پاسخ به سخنان اخیر ولیعهد عربستان سعودی درباره مقامات کشورمان اظهار کرد: رفتارها و اظهارات ناپخته، نسنجیده و سخیف ولیعهد سعودی باعث شده کسی در جهان و عرصه بین‌الملل اعتباری برای این‌گونه سخنان وی قائل نشود. قاسمی افزود: اشتباهات ولیعهد ماجراجوی سعودی که تازه‌ترین مورد آن رسوایی مداخله در امور داخلی لبنان بود هم‌پیمانان سنتی عربستان را نیز به زحمت و تکاپو انداخته است.

 حضور مجدد «رحیم ‌مشایی» در دادسرا؛ایسنا| اسفندیار رحیم‌مشایی در دومین جلسه بازپرسی در شعبه 4 دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت. صبح دیروز دومین جلسه بازپرسی اسفندیار رحیم‌مشایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران برگزار شد. نخستین جلسه بازپرسی اسفندیار رحیم‌مشایی روز دوشنبه- 29 آبان ماه- تشکیل شد و قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده برای اسفندیار رحیم‌مشایی قرار کفالت صادر کرد.

 سردار سلیمانی همچنان از جبهه‌های نبرد سوریه بازدید می‌کند؛ایسنا|  دبیرکل جنبش نجباء عراق با اشاره به اینکه به سوریه پیشنهاد دادیم تا در عملیات آزادسازی جولان مشارکت کنیم، گفت: فرمانده سپاه قدس ایران همچنان از جبهه‌های نبرد سوریه بازدید می‌کند. شیخ اکرم الکعبی در گفت‌وگو با شبکه المیادین در رابطه با نبرد البوکمال گفت: سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران فرماندهی اصلی این نبرد را برعهده داشت و او همچنان از جبهه‌های نبرد به خصوص از جبهه‌های سوریه بازدید می‌کند. شیخ اکرم الکعبی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در هر جنگی علیه لبنان در کنار حزب‌الله هستیم، گفت: به دولت سوریه پیشنهاد دادیم تا در عملیات‌ آزادسازی جولان با آنها مشارکت داشته باشیم.

 پیام عربی ظریف در پی عملیات تروریستی مصر؛تسنیم| محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در صفحه توییتر خود با اشاره به عملیات تروریستی در مسجد مصر نوشت: بار دیگر دست تروریسم بزدل به ملت عزیز مصر ضربه زد و دوباره ثابت کرد تروریسم تفاوتى میان ارزش‌هاى الهى و انسانى قائل نیست؛ همانطور که میان مکان‌ها حتى اگر مسجد و عبادتگاه باشد، فرقى نمى‌گذارد. من این اقدام تروریستى پست را به ‌شدت محکوم کرده و از خداوند براى شهداى این حادثه رحمت و براى مجروحان شفاى عاجل مسالت دارم.

 آماده پاسخگویی درباره مرزهای شمالی هستیم؛ایرنا|  سفیر ایران در اردن با اشاره به اینکه روابط ایران و اردن در سطح مطلوبی نیست، گفت: نقاط اشتراک این دو کشور بیشتر از نقاط اختلاف آنان است. مجتبی فردوسی‌پور در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: متاسفانه روابط ما با اردن در سطح مطلوبی نیست و بعد از بحرانی که میان ایران و عربستان اتفاق افتاد و سفارت‌های دو کشور بسته شد، اردن سفیر خود در تهران را فراخواند اما ایران اقدام متقابلی انجام نداد. وی افزود: درست است که میان ایران و اردن اختلافاتی وجود دارد اما نقاط اشتراک این دو کشور بیشتر از نقاط اختلاف آنان است. وی ادامه داد: اگر طرف اردنی سوالی در رابطه با مرزهای شمالی دارد ما آماده پاسخگویی هستیم.

 دوازدهمین نشست فصلی حزب اعتدال و توسعه برگزار شد؛برنا|  دوازدهمین نشست فصلی حزب اعتدال و توسعه با حضور دبیرکل، معاونان، دبیران تشکیلات استانی و روسای کانون‌ها و سازمان‌های حزب با محوریت تقویت آموزش‌های تشکیلاتی و سیاسی در تهران برگزار شد. محمود واعظی، معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه خطاب به منتقدانی که سکوت در مقابل هجمه‌های رسانه‌یی را مطلوب نمی‌دانند، گفت: گفتمان اعتدال بر مبنای احترام به مخالف و پذیرش نقد شکل گرفته است. البته سکوت در مقابل برخی بداخلاقی‌ها به معنای تنازل از دفاع از حقوق ملت نیست. دکتر روحانی در دفاع از حقوق مردم بسیار جدی است. به عنوان مثال ایشان در مساله سپنتا نیکنام با قاطعیت در دفاع از حقوق شهروندی واکنش نشان دادند.

 واگذاری ۲۰۰ کانکس مسکونی ارتش به زلزله‌زدگان کرمانشاه؛روابط عمومی ارتش| سخنگوی ارتش از خرید و واگذاری ۲۰۰ کانکس مسکونی توسط ارتش به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه خبر داد. امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی، با اشاره به اقدامات ارتش در امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه گفت: علاوه بر استمرار عملیات امدادرسانی در حوزه‌های پزشکی، بهداشتی و مهندسی در مناطق زلزله‌زده توسط یگان‌های ارتش، تعداد ۲۰۰ دستگاه کانکس مسکونی هم توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران خریداری و به مردم شریف منطقه سرپل‌ذهاب اهدا شد. وی تصریح کرد: این کانکس‌ها در ۴۸ ساعت گذشته به پادگان ابوذر در غرب کشور حمل شده و پس از تایید بنیاد مسکن، در محل‌های موردنظر برای مردم آسیب‌دیده نصب خواهد شد.

 

ارسال نظر