ضربه‌ احمدی‌نژاد به اصولگرایی قابل جبران نیست

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۷۷
ضربه‌ احمدی‌نژاد به اصولگرایی
 قابل جبران نیست

حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با سخنرانی اخیر قالیباف و انتقادش به جریان راست گفت: اشکال کار در این است که آقای قالیباف باید این را هم در نظر بگیرد که خودش هم بخشی از این جریان است. بخشی از انتقاداتی که او بیان کرده متوجه خود قالیباف هم می‌شود. اگر این نقد دو طرفه بود، بهتر بود و مورد پسند قرار می‌گرفت.

به گزارش خبرآنلاین کنعانی‌مقدم با بیان اینکه قالیباف اگر می‌توانست موج مردمی یا گفتمانی ایجاد کند، تا الان این کار را کرده بود، ادامه داد: او از اینکه جریان راست از نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت نکرده و وادارش کرد عقب‌نشینی کند، گلایه دارد.

وی گفت: به اعتقاد قالیباف، اصولگرایی نیاز به نوسازی دارد. اما باید در نظر گرفت که اصولگرایی اصل ثابتی است و منطق خودش را دارد. بنابراین اصل اصولگرایی قابل تغییر نیست. شاید مشی سیاسی این جریان با توجه به زمان و گفتمان، قابلیت تغییر داشته باشد و ماهیت جدید به خودش بگیرد. اما افراد این طیف چندان رغبتی به این موضوع ندارند. جریان راست برآمده از گفتمان انقلاب است و نیاز به تغییر هم ندارد.

دبیرکل حزب سبز ایران، ادامه داد: اصولگرایی از نظر ایدئولوژی و تفکر سیاسی برخاسته از اندیشه امام و رهبری است، اما عملکردش نتوانسته اندیشه‌های آن را متبلور کند. ضربه‌یی که احمدی‌نژاد به این جریان زد، حالا حالاها جبران نمی‌شود. اما این عارضه، نباید مانع این شود که ما مشی مستحکمی برای تحقق آرمان‌ها داشته باشیم و در عین حال پل‌های پشت سرمان را هم خراب نکنیم.

 

 

ارسال نظر