روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۹۷

 ایران صلح، ثبات و امنیت پایدار در افغانستان را به نفع منطقه می‌داند- ایسنا| رییس‌جمهوری ایران با اشاره به ضرورت هوشمندی دولت‌ها و ملت‌های منطقه در برابر توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی دشمنان بر توسعه مناسبات و همکاری‌های همه‌ جانبه تهران ـ کابل تاکید کرد. روحانی عصر پنج‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی «اشرف غنی احمدزی» رییس‌جمهور افغانستان با وی ضمن تقدیر از ابراز همدردی دولت و ملت افغانستان با مردم ایران در حادثه زلزله کرمانشاه گفت: این همدلی‌ها، همدردی‌ها و برادری‌ها همواره میان دو ملت برقرار بوده و ما باید همیشه در کنار هم باشیم. اشرف غنی احمدزی، رییس‌جمهور افغانستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به اینکه تقویت وحدت و برادری شیعه و سنی از اصول اساسی در این کشور به شمار می‌رود، تاکید کرد: هرگز به دشمنان اجازه تفرقه‌افکنی نخواهیم داد.

  آژانس به تمام اماکن مورد نیاز در ایران دسترسی داشته است- تسنیم| مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد این نهاد دید‌بان هسته‌یی سازمان ملل به تمامی اماکن مورد نیاز در ایران دسترسی داشته است.  «یوکیا آمانو» در اظهاراتی در نشست شورای حکام تصریح کرد که این نهاد بین‌المللی به تمامی اماکن مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های راستی‌آزمایی در ایران دسترسی داشته است. آمانو با اشاره به سفرش به تهران و دیدار با رییس‌جمهور ایران گفت:«من در روز 29 اکتبر برای گفت‌وگو با رییس‌جمهور روحانی و سایر مقام‌های دولت ایران به تهران سفر کردم. در آنجا بر اهمیت اجرای کامل تعهدات هسته‌یی ایران در برجام تاکید کردم.»

 برجام فرصت مناسبی برای توسعه روابط با ایران است- ایرنا|  «ویگر استرومن» قائم‌مقام وزارت امورخارجه نروژ روز پنج‌شنبه در سمینار «فرصت‌های همکاری دریانوردی ایران و نروژ» از برجام به‌ عنوان فرصتی مناسب برای توسعه روابط دو کشور یاد کرد. استرومن در این سمینار که در اسلو پایتخت نروژ برگزار شد، افزود: لغو تحریم‌های ایران فرصت خوبی برای توسعه روابط در عرصه دریانوردی، کشتیرانی، نفت، گاز و انرژی خورشیدی فراهم می‌کند. وی از بازار ایران به ‌عنوان بازار بزرگ در منطقه خاورمیانه یاد کرد و اظهار داشت: شرکت‌های نروژی در همه حوزه‌های تجاری تعهدات خویش را به بهترین وجه اجرا خواهند کرد.

 مردم یمن در جنگ نابرابر با سعودی‌ها پیروز خواهند شد- میزان|  خطیب موقت نماز جمعه تهران روز جمعه با انتقاد از عربستان در جنگ علیه یمن گفت که در این جنگ نابرابر مردم مظلوم یمن پیروز خواهند شد زیرا بسیج مردمی یمن بسیج خدا و لشکر مخلص حق است.

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به جنایات سعودی در یمن گفت: این جنایتکار مزدور و عیاش زمان یعنی حکومت سعودی همه‌ چیز دارد، امریکا و اروپا را دارد، پول و اسلحه دارد اما در این چند سال این همه جنایت و بی‌رحمی و قساوت را مرتکب شده اما چیزی به دست نیاورده و پیروزی از آن یمن است زیرا که یمن بسیج خداست و ان‌‌شاء‌الله به همین زودی پیروز خواهد شد.

 امام جمعه کرمان از مردم حلالیت طلبید- خبرآنلاین| آیت‌الله جعفری دیروز آخرین نمازجمعه خود را خواند و ضمن توصیه به مردم کرمان برای همکاری با امام جمعه جدید این شهر از آنها حلالیت طلبید. آیت‌الله سید‌یحیی جعفری که چندی پیش از این سمت استعفا داده بود در آخرین نماز جمعه خود با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق گفت: داعش را به وجود آوردند تا مقابل ایران بایستد. در روزهای اول پیشرفت خوبی در سوریه و عراق داشت اما توسط رزمندگان اسلام زمین‌گیر شد.

 بازخوانی دوباره هرج و مرج دوران احمدی‌نژاد- ایلنا| وزیر بهداشت و درمان دولت اصلاحات گفت: ما باید مکانیسم‌های پرداخت را اصلاح کنیم و این کار نیاز به جراحی دارد و کار ساده‌یی نیست. مسعود پزشکیان در مراسم افتتاحیه کنگره فوق‌العاده انجمن اسلامی معلمان گفت: پزشکی وجود دارد که ماهیانه ۱۰۰میلیون تومان درآمد دارد و در مقابل پزشکی در ماه 2میلیون تومان درآمد کسب می‌کند. من پس از دوره وزارت بهداشت می‌خواستم برای پزشک خانواده‌ کمک کنم ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما راهم ندادند. بنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این به تخصص خودم که جراحی است، پرداختم و همان دولت در عرض 3سال به اندازه ۳۰سال پول به حسابم واریز کرد. من با خواندن یک عکس ۵۰۰ تومان پول به حسابم وارد می‌شود. البته هیچ پزشکی خودزنی نمی‌کند ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما من معتقدم که با بی‌عدالتی نمی‌توان کشور را اداره کرد.

 ۸۱۰ هزار نفر داوطلبانه در گروه‌های جهادی حاضر شده‌اند- فارس| رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج معجزه انقلاب و امید آینده مستضعفان جهان است، گفت: ۸۱۰ هزار نفر داوطلبانه در گروه‌های جهادی حاضر شده‌اند. سردار غلامحسین غیب‌پرور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پایتخت تهران گفت: عزیزان گمنام که در قالب گروه‌های جهادی خدمت به مردم می‌کنند 10هزار گروه جهادی امسال سازماندهی شده‌اند. هزاران هزار طبیب و پرستار در قالب بسیجی جامعه پزشکی قریب به 8 میلیون خدمت را ارائه دادند تا برسد به مبارزه با ریزگردها در استان‌های قهرمانان خوزستان و ایلام.

  داعش به دنبال نفوذ در ایران- برنا| محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم پیرامون اجلاس اخیر روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در سوچی گفت: این اجلاس را باید حاصل دیپلماسی موفق ایران بدانیم. ما توانستیم بازیگران منطقه‌یی و بین‌المللی را قانع کنیم گرچه با بعضی از آنها از ابتدا اختلاف نظر داشتیم. جمالی با بیان اینکه «داعش به دنبال نفوذ در ایران بود» تصریح کرد: داعش برای تجزیه کشورهایی چون بحرین به لحاظ جمعیت و وسعت با دستور تلفنی از کاخ سفید، مراتب همراهی خود را اعلام کرد درحالی که کشورهای منطقه نباید با سیاست‌های امریکا و رژیم صهیونیستی همراه می‌شدند.

  به نفوذ ایران در منطقه افتخار می‌کنیم- صدا و سیما| رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: به نفوذ خود در منطقه افتخار می‌کنیم زیرا این نفوذ دوستانه است و ایران برای حفظ همسایگانش از خودگذشتگی می‌کند. علی‌اکبر ولایتی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، ایران را محور مقاومت خواند و افزود: اگر ایران به سوریه، عراق و لبنان کمک نمی‌کرد اکنون بغداد، دمشق و بیروت در دست داعش بود. وی در پاسخ به کسانی که از حضور نظامی ایران در این کشورها انتقاد می‌کردند، گفت: آنها که آگاهی از تاریخ ندارند نباید اظهارنظر سیاسی کنند، کسانی که این تفکر را دارند فقط تا نوک بینی‌شان را می‌بینند.

 

 

ارسال نظر