پیروزی اخیر نابودی tحاکمیت داعش است نه صددرصد داعش

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۹۱
پیروزی اخیر نابودی tحاکمیت داعش است نه صددرصد داعش

داعش از بین رفته اما تهدید داعش از بین نرفته است

گروه ایران|

«ایران به یمن کمک مستشاری می‌کند.» این عبارات بخشی از اظهاراتی است که در جریان نشست خبری روز پنج‌شنبه سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران مطرح شده است. عباراتی که نشان می‌دهد برخلاف فضاسازی‌های سعودی‌ها و صهیونیست‌ها درخصوص حضور نظامی ایران در منطقه، ایران تلاش می‌کند تا دایره نفوذ منطقه‌یی خود را نه در حوزه نظامی و تسلیحاتی بلکه در بخش‌های فرهنگی، مشاوره‌یی و مستشاری گسترش دهد. نفوذی که مدت‌هاست دشمنان منطقه‌یی و بین‌المللی کشورمان را برآشفته و تلاش‌ها برای کاستن از دامنه این نفوذ فرهنگی را در دستور کار قرار داده‌اند. تاکید سردار جعفری بر حضور مستشاری ایران در یمن در حالی است که بعد از مقابله به مثل نیروهای یمنی در برابر تهاجمات گسترده ائتلاف سعودی و پرتاب موشک از یمن به عربستان‌سعودی، سعودی‌ها تلاش می‌کردند تا ایران را مسوول این مقابله به مثل یمنی‌ها معرفی کنند تا حداقل اگر در میدان عمل حریف راهبردهای ایران نمی‌شوند، در بخش‌های رسانه‌یی و خبری ایران را رقیب اصلی خود در نبردهای منطقه‌یی معرفی کنند. موضوع دیگری که در بطن اظهارنظرهای سردار جعفری به خوبی نمایان بود، پرسش‌هایی است که این روزها بر سر نابودی کامل داعش در سطح افکار عمومی و رسانه‌ها به وجود آمده است. در پاسخ به یک چنین پرسش‌هایی است که فرمانده کل سپاه می‌گوید: آنچه درخصوص نابودی داعش اعلام می‌شود، نابودی کامل و 100درصدی داعش نیست، بلکه نابودی حاکمیت داعش است. مشارکت سپاه و بسیج در طرح‌های اقتصادی از دیگر موضوعاتی بود که در میان اظهارات فرمانده سپاه به آنها اشاره شد. سردار جعفری در این زمینه گفت: در مورد مسائل دیگر هم مثل اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی، بسیج می‌تواند نقش خوبی ایفا کند البته این بدان معنا نیست که آمادگی دفاعی بسیج کاهش یابد.

 همراهی ایران با ملت‌های منطقه

سردار جعفری در ابتدای این نشست خبری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به سردار سلیمانی گفت: قطعا این فرمان حضرت آقا فرمانی حکیمانه است و نشان از هوشمندی ایشان و نگاه امنیتی و دفاعی به منطقه دارد. آنچه امروز اعلام می‌شود، نابودی کامل داعش نیست بلکه به معنای نابودی حاکمیت داعش است و این با نابودی داعش از لحاظ تفکری، فرق دارد. آن حاکمیتی که داعش اعلام کرده بود از بین رفته و این پیروزی بسیار بزرگی است که نصیب منطقه شده است. وی خاطرنشان کرد: کمک‌های ما به جبهه مقاومت بنا به درخواست مردم و دولت‌های آنان صورت گرفته و یمن هم یک نمونه از آن است؛ امروز در یمن حاکمیت به دست انصارالله است و کمک‌های ایران در حد مستشاری و معنوی است که یمن بیشتر به آنها نیاز دارد و جمهوری اسلامی هم از این کمک‌ها دریغ نمی‌کند و این راه ادامه دارد. فرمانده کل سپاه تاکید کرد: حرف اصلی انقلاب اسلامی حاکمیت مردم بر سرنوشت آنهاست و تعیین سرنوشت‌شان به دست خودشان است. این اصل، تعارض با منافع نظام سلطه و استکبار است؛ متاسفانه عربستان یکی از این کشورهاست که امروز همکاری اطلاعاتی و امنیتی آن با اسراییل، مشخص شده است و عربستان هم این را انکار نمی‌کند طبیعی است که عربستان‌سعودی در جبهه مقابل انقلاب قرار دارد و موضع جمهوری اسلامی این است که با دست نشاندگان استکبار جهانی کاری نداریم و با خود شیطان بزرگ کار داریم. سرلشکر جعفری ادامه داد: توصیه می‌کنیم عربستانی‌ها دست از همکاری با استکبار بردارند و با ملت‌های منطقه همراه شوند که در غیر این صورت ترکش‌های جبهه مقاومت آنها را می‌گیرد.

 معنای نابودی داعش چیست

فرمانده سپاه ادامه داد: معنای اینکه داعش از بین رفته، این نیست که تهدید از بین رفته است و تا مقاومت وجود دارد، درگیری بین نظام سلطه و جبهه حق وجود دارد. خیلی از توطئه‌ها پی در پی خنثی می‌شود مثل موضوع کردستان عراق که با آن مقابله شد. اما دشمن دست از توطئه برنمی‌دارد و ما هم برای مقابله با این توطئه‌ها آماده هستیم. شاید نتوانیم آنها را پیش‌بینی کنیم اما به دشمن می‌گوییم همان‌طور که برنامه‌های آنان تاکنون نتیجه عکس داده از این به بعد هم برنامه‌ریزی‌های‌شان نتیجه عکس می‌دهد و ما آمادگی داریم که آنها یک بار دیگر این را امتحان کنند. سرلشکر جعفری اضافه کرد: مطرح شدن بحث مذاکرات موشکی از سوی مقامات فرانسوی را به پای جوانی رییس‌جمهور فرانسه می‌گذاریم و این به خاطر ناپختگی آنهاست و به‌زودی به این نتیجه می‌رسند که تلاش آنها بی‌نتیجه است و اگر از فرهنگ مردم ما مطلعند به این نتیجه می‌رسند که مردم ما ضدتجاوز و زور و به‌خصوص تجاوز خارجی به کشورشان هستند و حفظ توان دفاعی سابقه تاریخ در ملت ما دارد. مردم ما قدرت دفاعی را ناموس خودشان می‌دانند و توان موشکی ما قابل مذاکره نیست و مردم ایران هم این اجازه را نخواهند داد. بحث دفاعی با موضوع هسته‌یی فرق می‌کند و آن یک موضوع خاص بود. فرمانده کل سپاه تصریح کرد: حاکمیت داعش تمام شده اما امکان دارد به صورت پراکنده در برخی روستاها حضور داشته باشند و ما باید آمادگی مقابله با ناامنی‌های نامنظم مثل آنچه در عراق شاهدش بودیم را داشته باشیم و این احتمال هم وجود دارد که بخواهند دوباره جمع شوند و تلاش مذبوحانه‌یی را انجام دهند برای حمله به یک شهر که باید برای مقابله با آن آمادگی داشته باشیم. سرلشکر جعفری ادامه داد: با توجه به مباحثی که در نشست سه‌جانبه ایران روسیه و ترکیه برگزار شد، یک آتش‌بس پایدار در سوریه به وجود آید و بعد از آن به سمت تثبیت این مناطق برویم. بشار اسد قدر این نیروها را می‌داند و برآورد ما این است که در آینده این نیروها در سوریه تثبیت شوند. سپاه و مردم ایران، آمادگی کامل برای بازسازی سوریه دارند و براساس جلساتی که در دولت تشکیل شد، قرار شد که این کار باتوجه به شرایط امنیتی سوریه به سپاه واگذار شود. البته این موضوع بستگی به دولت سوریه دارد که چقدر بازسازی را به ایران واگذار کند ولی مقدمات این کار در حال انجام است.

فرمانده سپاه اظهار داشت: این از برکات انقلاب اسلامی است که فرمانده لشکر ما که موفقیت‌های زیادی در دفاع مقدس داشت، امروز فرمانده کلان هدایت‌کننده جبهه‌های عراق و سوریه و منطقه است و موفقیت‌های زیادی را به دست آورده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: از آنجا که دشمنان ما به قول قرآن احمق هستند و نمی‌توانند ماهیت و توان انقلاب و جبهه مقاومت را درک کنند، نمی‌توانند با آن مقابله کنند لذا هر تهدیدی در آینده با شکست مواجه می‌شود پس بهتر است خوی تجاوز و استکباری را از سرشان بیرون کنند مثل یمن که حتما با شکست مفتضحانه عربستان‌سعودی همراه خواهد بود. بهتر است استکبار دست از سر مسلمانان بردارد.

 

 

ارسال نظر